Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meten met twee maten in de hibryde kweek ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : meten met twee maten in de hibryde kweek ?
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-19 - 23:03:29 send message to natasja

In het eerdere topic over hibryde kweek heb ik dit volgende bericht geplaatst :

"Wat mij eigenlijk verbaast is dat er word gezegt van " maar ik zou niet bewust een hibryde kweken , maar kweken met de bestaande hibryde's "
Iedereen weet dat kweken/fokken een kwestie van aanbod maar vooral van vraag is , je kan ze dus net zogoed zelf kweken want aan jouw vraag voldoet een andere kweker.
Het komt op mij over als een onterecht jezelf op de borst slaan van ik kweek ze niet maar ik kweek met de bestaande hibrydes dus ben ik niet "fout" bezig

(overigens fout tussen aanhalingstekens omdat ik de hibrydes niet als fout zie. ) "

Omdat ik geen inhoudelijke reactie hierop heb gekregen , omdat ik een beetje ontopic moet blijven en omdat het "mode" lijkt te zijn topics te starten over discussies wink ;) plaats ik hier dus een nieuw topic over .

Mij valt namelijk erg op dat er mensen zeggen dat ze niet of nooit zelf 2 raszuivere ara's willen gebruiken om een bastaard te kweken maar ze vinden tegelijkertijd dat je wel met bestaande bastaarden mag kweken , wat is dan het eigenlijke verschil ..?

Ik vind dit namelijk erg dubbel overkomen en hoor graag de gedachte hierachter.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-20 - 09:21:36 send message to johanblok

Zelf zal ik wel nooit een hibryde aanschaffen, maar het belangrijke verschil is dat je dan geen wildkleur vogels gebruikt, die daardoor beschikbaar blijven voor de kweek van wildkleur vogels. Oftewel, dan heeft het geen (directe) negatieve invloed op de beschikbaarheid van de wildkleur.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-20 - 12:50:11 send message to Wickingh

Hai,

als je de woorden hybride , kweken , tegen of kritiek in een zin gebruikt op het forum zullen gelijk een aantal leden al dan niet met argumentatie boos worden, dit uit zich door ongenuanceerd gedrag of bij bepaalde figuren in een opzichtig negeren van jouw persoontje. Ook zijn er lieden die vinden dat je je er helemaal niet mee mag bemoeien omdat een andere mening dan de hunne niet opprijs wordt gesteld .Om deze reden heb ik me uit deze discussie lang geleden terug getrokken. Als je je aan deze zaken niet ergert moet je gewoon doorgaan , mijn respekt heb je dan hoor.

mvg Frank


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-20 - 14:04:26 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-20 - 15:59:59 send message to natasja

Heej Frank ,

Het "grappige" is dat ik niet tegen bastaards ben , ik ben ook geen uitgesproken voorstander maar ben wel van mening als ze er eenmaal zijn dat ik het diertje een gelukkig leven gun dus incl. de mogelijkheid te kweken aangezien dit een natuurlijk gedrag is.
Ik hou dus niet van de opmerkingen zoals " gelukkig zijn ze niet in staat om zich voort te planten" etc.

Maar zoals ik aangaf vind ik het een vreemd soort op de borst slaan van ik zou ze niet kweken uit raszuivere ouders maar eenmaal daar ga ik er wel mee kweken , ik zie dat verschil dus niet zo ..
Het is een kwestie van vraag en aanbod en dan vooral van vraag , je handen in het schone wassen door een ander " je vuile werk " op te laten knappen sja daar zet ik dan mijn twijfels bij.

Maar je hebt gelijk ,in je reactie lees ik veel herkenbare dingen happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-20 - 17:56:00 send message to Wickingh

Hai Natasja,

in een discussie moet het in mijn ogen helemaal niet uitmaken of men voor of tegen is. Een discussie mag best pittig gevoerd worden , maar wel met respect voor degene die een andere mening heeft en dat mis ik helaas hier nogal eens. Persoonlijk ben ik geen voorstander van hybride of bastaard kweek of zelfs van kleurmutaties, maar ik kan wel begrijpen en luisteren naar mensen die daar anders over denken.Ik zal dan ook nooit de intentie hebben om mensen te bekeren [ ik denk dat niemand daar op zit te wachten ] , Jehovagetuigen zijn ook lang niet overal welkom.Maar helaas moeten sommige figuren het plezier dat ik aan zo'n discussie heb met voor en tegenstanders verpesten.
Daarom heb ik zoiets van als het de verkeerde kant opgaat ,laat ik de wijsste maar zijn en weggaan.Dat doe ik nu als ik zie dat bepaalde personen zich in de discussie melden , jammer maar helaas,

mvg Frank


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-20 - 18:18:14 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is altijd jammer als mensen stoppen met schrijven omdat ze zich op een bepaalde manier in het nouw gedreven voelen of juist onjuist bejeged. Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van een forum om mensen de mond te snoeren. Je hebt gelijk dat het soms moelijk is en dat er soms mensen zijn die koste wat het kost gelijk moeten hebben maar....

Niet meer reageren is min of meer toezien hoe anderen verkeerd voorgelicht worden. Je hoeft niet je gelijk af te dwingen maar als je jouw kant van een verhaal verteld dan is de kans dat een ander dit leest groot. Net zo groot als de kans dat hij of zij zich door het geschrevene aangetrokken voeld en uitprobeert.

Soms kan zweigen wel goud zijn maar wij zijn al blij met een stukje brons of oud staal! happy :)happy :)happy :)

Erwin


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-20 - 20:03:11 send message to Wickingh

Hai Erwin,

ik ben het wel met je eens , het is echter niet zo dat ik me in het nauw gedreven voel , meer zoiets van jongens waar is het nu goed voor.
Er zijn zelfs figuren die al in de aanval gaan als er gevraagd wordt om een inhoudelijke discussie en niet om persoonlijke aanvallen.Mij werd gevraagd toen ik dat eens typte of ik de nieuwe moderator was ofzo. Dat was dan ook de enige reply in de hele discussie van die persoon.
Tja moet je dan vreemd opkijken dat mensen er gewoon geen zin in hebben.Nu is het gelukkig niet alleen maar misere , ik doe graag mee zolang het in mijn ogen leuk blijft. Wij zijn het ook niet altijd over alles eens , maar dan gaat het wel op een toffe manier en zo zijn er gelukkig wel meer.

Sorry Natasja dat ik je topic in de war stuur , maar ik moest dit gewoon ff kwijt,

mvg Frank


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-20 - 21:06:24 send message to goffini

quote
Mij werd gevraagd toen ik dat eens typte of ik de nieuwe moderator was ofzo. Dat was dan ook de enige reply in de hele discussie van die persoon.

Dat was ik, mag je best bij naam noemen hoor!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-20 - 22:13:21 send message to Wickingh

Hai,

dank je ik was het even kwijt , maar ik ben dan ook niet gewend om met namen te gooien.
Ik snap zo'n reactie dan ook niet , een verzoekje om het beschaaft te houden en ik krijg zo'n reactie, het lijkt mij de omgekeerde wereld,

mvg Frank


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-20 - 22:38:38 send message to goffini

Die reactie was ook niet in een topic over hybride kweek, maar over Argo en zijn manier van handelen. Verder sluit ik me aan bij Lennart( hoe dubbel ook , indeze). Zonder tegenstanders is er geen discussie.
Ik vind dan ook dat men zich niet te snel moet terugtrekken als er wat tegenstand komt ( al is het wat kort door de bocht), we zijn niet van suiker en je komt uit voor je mening of probeert van een ander zijn mening weer wat van op te steken.Maar genoeg daarover, we dwalen weer af en anders krijg ik straks echt de moderator op mijn dakhappy :).


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-20 - 22:45:26 send message to natasja

voor mij hoef je geen sorry te zeggen als je offtopic gaat hoor wink ;)

en ben het wel eens met de reacties dat je toch vooral je mening moet blijven geven maar .. tegelijkertijd snap ik ook wel dat je zoiets hebt van sja waarom zou ik eigenlijk nog ..

en wat offtopic betreft .. geloof dat ik toch geen inhoudelijk antwoord ga krijgen op mijn vraag dus er zijn er al meer die hun meningen niet meer geven wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-20 - 22:54:31 send message to johanblok

Natasja, veel hangt af van de reden waarom je tegen hibryde bent. Als het een principekwestie is waarin je uberhaupt geen soorten wilt creeren die niet in het wild voorkomen, tja dan kun je inderdaad ook geen koppel hybrides houden. Als het echter om een meer pragmatisch aspect gaat, namelijk behoud van wildvang dan is dit wel degelijk te combineren.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-20 - 23:35:53 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-21 - 07:45:46 send message to natasja

Dat er redenen zijn om met bastaarden verder te kweken begrijp ik wel , maar het gaat mij om de stelling dat mensen , ook jij , aangeven geen raszuivere vogels te willen gebruiken om bastaards te kweken ivm het raszuiver houden etc etc. maar vervolgens wel een bestaande bastaard wilt kopen ..

Wat betreft de stelling , voordeel van bastaarden is dat er zo minder raszuivere vogels in de huiskamers verdwijnen vind ik eigenlijk helemaal een uit de lucht gegrepen argument tenslotte maakt dat natuurlijk helemaal niet uit , of er nou raszuivere ara's in huiskamers verdwijnen of bastaarden ze zijn beide niet te gebruiken om mee te kweken.
Dat het beter is vind ik zelf dus een beetje onzin ,ik denk dat je door lievere huiskamervogels alleen maar stimuleerd de in dit geval ara. te gaan houden als huisdier want tenslotte " tante truus heeft een ara en oh het is zo'n geweldig lief dier , dat wil ik ook "

Kijk ik ben niet tegen de bastaard maar ik vind de gegeven argumenten gewoon niet zo oprecht , geef dan gewoon toe van ik vind ze mooi en wil ze ondanks alles gewoon hebben of kweken.

en als je streven is een lievere en geschikte huiskamervogel te kweken doe dit dan gewoon , als jij vind dat dit een ideale vogel is voor de huiskamer en dit van zo'n groot belang vind dan begrijp ik niet waarom je er geen raszuivere vogels voor wilt inzetten ..

en dat gebeurd niet dus komt het op mij over als een soort onoprechtheid en goedpraten van eigen wensen/daden en dat is nou precies mijn punt ! kom er dan gewoon eerlijk en oprecht voor uit , veel kwekers van bijv. mutaties heb ik in de diverse discussies ook gewoon zien toegeven dat ze die vogels mooier vinden ..

Verder heb ik het hele bastaardverhaal eens teruggekoppeld naar mezelf , ik ben op zich niet tegen bastaards maar als ik dan denk aan een kruizing Edelpapegaai met een grijzeroodstaart om te zorgen dat de edelpoppen minder dominant zijn dan is mijn eerste reactie " dan moet je geen edelpapegaai nemen maar een papegaai die passend is bij je karakter ipv. er eentje naar de wensen van de mens te gaan kweken"
Ik zou het eigenlijk superzonde vinden als ik zou horen dat er edelbastaarden gekweekt zouden worden dus ik denk dat ik in het bastaardenverhaal toch meer ga overhellen naar "tegen" mede omdat de argumenten van de tegenstanders op mij oprechter overkomen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-21 - 08:03:28 send message to ParkietenPeter

Om het te verduidelijken; ik denk dat natasja de hypocrisie opvalt?! Vingerwijzen naar degenen die zuivere vogels 'misbruiken' maar de vruchten wel kopen. Onder het motto de heler is net zo als de steler?

Mischien wat zwart/wit gesteld maar, begrijp ik dit zo goed Natasja?

PPeter



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede