Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Extra maatregelen als ara's de kolder in de kop krijgen???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Extra maatregelen als ara's de kolder in de kop krijgen????
djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-04-19 - 22:16:51

Beste allemaal,

Het koppel ara's dat ik sinds januari heb hebben sinds ongeveer 2 weken, zeg maar, de kolder in de kop. De hele dag wordt er gepaard, gevoerd en gefrutseld. Moet ik nu extra maatregelen treffen? In voeding of zo? Ze hebben een natuurbroedblok en een nestkast tot hun beschikking, zodat ze zelf kunnen kiezen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-19 - 23:05:11

misschien kan je aangeven wat je nu voert zodat er inhoudelijker gereageerd kan worden.. versnelt misschien hier en daar een reactie happy :)


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-04-20 - 12:42:08

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik voer nu een mengsel van Harrison's pellets en een zaadmengsel. Daarnaast groente en fruit (wat wij die dag toevallig ook eten), eivoer en elke dag 1 of 2 palmnoten en als, zeg maar snoepjes, walnoten en hazelnoten (een paar).
Tevens 1x per week een scheutje appelciderazijn door het drinkwater.

Inderdaad hopend op veel reactie.

Groeten,
Dirk Jan


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-04-20 - 12:47:11

ik denk dat als je er nog een portie geduld aan toevoegd dat het wel goed gaat komenwink ;)

groeten


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-20 - 16:20:35

APPELCIDERAZIJN ??
werkt dat goed en waar dient het voor ?
ik geef zelf vitamine ad en breedmax bij mijn grijzen maar is dat ook een gezond produkt voor de grijze !
ik heb een tamme en een kwkkoppel


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-04-20 - 16:34:12

Door de vorige eigenaar heb ik me laten wijs maken dat appelciderazijn zuiverend werkt, en de maag en darmen van de vogel stimuleert. Of het echt wat helpt weet ik uiteraard ook niet. Misschien zijn er anderen die daar meer ervaring mee hebben. Oh ja, het is o.a. verkrijgbaar bij AH.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-20 - 16:39:22

ik zal een wachten op de reactie van de andere vogelliefhebbers .
en anders zal ik het toch eens aanschaffen ..

bedankt en zo te horen gaat het goed met je ara,s ben benieuwd hoelang het nog zal duren voordat je eieren hebt .. zou leuk voor je zijn


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-04-20 - 16:39:35

hallo ik neem aan dat je appelazijn bedoelt ik geef dit ook aan mijn ara dit is voor krop verzuring tegen te gaan en te verhelpen je hoef dit niet te geven als ze geen problemen hebben en daarbij vooral bij ara niet vergeten grit te geven naar de behoefte van de vogel


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-20 - 17:00:22

hoi
1 x in de week appelazijn geven help de zuurtegraad in de krop en darmen op pijl te houden waardoor slechte bacterien geen vat op de vogel krijgen,wel heb ik mij eens laten vertellen dat u dan wel iets meer vitamines zou moeten geven omdat dit zuur ook vitamines afbreekt en neutraliseerd maar of dit echt klopt?kan iemand anders mischien dit bevestigen of ontkennen.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-04-20 - 19:29:55

Ik ben het volledig eens, met Jani
ik geef ook elke week appelazijn door het water ook ecto bacterien krijgen zo minder kans, in de regenwouden is namelijk de zuurgraad van het water veel hoger.
om op de kolder terug te komen, je voert naar mijn mening goed, alleen wat ik in de broedtijd smorgens voer is hoofdzakelijk vers fuit 40% daar doorheen eivoer/universeel voer en geweld premium duiven voer.happy :)
ik denk dat het niet lang meer duurt of je hebt eieren, zit de man telkens in het blok?


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-04-20 - 20:13:48

Nee, ik heb ze eigenlijk nog helemaal niet in het blok zien zitten. Wel hebben ze van zowel de kast als het blok de ingang bewerkt, alleen het bodemmateriaal is nog onaangeroerd.
Verder zitten ze eigenlijk de hele dag buiten. Het paren gebeurt meerdere keren per dag, vooral als het wat mooier weer is.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-04-21 - 15:12:36

Geduld, is het enige ingredient.

het kan zijn dat de man wel in conditie is maar de pop nog niet, waarschijnlijk wil je te snel

het komt nu langzaam op gang.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-04-22 - 16:31:43

Tja, geduld. Ik kan haast niet wachten. Als ik op Bert's webcam de ara's bezig zie met hun jongen, dan kan ik niet wachten tot de mijne het ook zover hebben. Maar ja....


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-23 - 00:20:41

Misschien dat iemand hier er wat aan heeft maar op www.paardendrogist.nl is de appel azijn ook te koop en word thuis bezorgt , je kan er een proefmonster van 100 ml. voor 2,50 bestellen tot jerrycans van 2,5 liter voor 13,25 ( geen idee of dat duur is maar mijn ervaring is dat paardendrogist vrij goedkoop is )

Er staat de volgende informatie bij vermeld :

Appel Azijn is rijk aan vitaminen en mineralen en wordt veel gebruikt voor de algemene weerstand en conditie. Appel Azijn ondersteunt de doorbloeding en helpt het lichaam bij de afvoer van afvalstoffen die insecten inspuiten bij het steken.

Onze Appel Azijn is gemaakt van de hele appel en is op een natuurlijke wijze gegist. Appel Azijn is rijk aan vitaminen en mineralen en wordt veel gebruikt voor de algemene weerstand en conditie. Appel Azijn ondersteunt bovendien de doorbloeding van het lichaam en is samen met de Knoflook Varianten een goed middel in de strijd tegen de vliegen. Schoon bloed lijkt voor insecten namelijk minder aantrekkelijk te ruiken en te smaken.

Ook verkrijgbaar in de lekkere en gezonde varianten: Appel Azijn Honing, Appel Azijn Knoflook en Appel Azijn Honing+Knoflook.


Nouja misschien heeft iemand er iets aan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 88 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede