Hoi,
Ik vind het een groot verschil of ik zelf een vogel koop of dat ik mensen krijg om een vogel te kopen.
Ik ben zelf heel voorzichtig. mensen moeten bereid zijn je vragen te beantwoorden, de vogels moeten er goed uitzien, geen uiterlijke ziektes, ik hoop dat de kooi niet is schoongemaakt, ze niet net even uit de voliere gehaald zijn. het borstbeen voelen, van dichtbij bekijken. kijken naar wat ze eten, kijken naar de andere vogels. ook met dezelfde dingen. Krijg ik geen goed gevoel dan koop ik ze niet.Thuis quarantaine enz enz
Ik heb lange tijd gedacht dat als mensen bij mij kwamen ze op dezelfde manier te werk zouden gaan. Nam er ruim de tijd voor als iemand kwam. koffie eventueel een broodje eten. Veel vragen beantwoorden. foto's van de groei bekijken, dan vogeltje goed bekijken, verplicht eten geven als ze nog op handvoeding zitten. Info mee. openstelling mijn e-mail en telefoon voor als ze vragen hebben. dat gaf MIJ een goed gevoel ben ik bang.
De meeste mensen die bij mij geweest zijn ( en dat zijn er heel wat) denken dat ze een half uurtje klaar zijn. Ah, dat is het vogeltje? Oke die nemen we. Kan je even opschrijven wat hij eet, want ik moet nog daar en daar naar toe, of een eind terug rijden. Andere vogels? moet dat? Handvoeding geven? Had ik even niet op gerekend. Ja, thuis had ik het ook moeten doen. Moet ik mijn adres geven? Waarom?
Mijn ervaring, en ik heb dan meestal baby's op handvoeding die weg gaan, is dat de gemiddelde potetiele koper gek word van mij. In de winkel kopen ze hem toch ook zo op het gezicht, dus waarom al die moeite? Toch als ze thuiskomen dan mailt 9 van de 10 binnen een week uit zichzelf van dat het goed gaat, eventueel vragen of bedanken ze me omdat ze achteraf er toch wel een goed gevoel er aan hebben overgekomen. Ik heb ook veel mensen die na lange tijd nog steeds mailen. En vaak ook terugkomen voor een andere vogel.
Dus IK vind het moeilijk te beantwoorden. volgens mij doe je het namelijk nooit goed.
gr corina