Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat kan bij grasparkieten?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat kan bij grasparkieten??
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-19 - 09:53:19 send message to Chow

Hoi,

Welke parkieten kun je zonder problemen bij grasparkieten in een kamervoliere houden??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-19 - 10:30:31 send message to Hawkeye_NL

valkparkieten!
Halsband parkiet!
aratinga sooten!

Natuurlijk alleen zolang er niet gekweekt wordt in de volière en de ruimte groot genoeg is voor dergelijke soorten.

<niet negatief bedoeld!>
Misschien kan je jouw vraag iets beter onderbouwen door op te geven wat en hoeveel je er nu in hebt zitten. Wat en hoe groot de volière is. En waar je het geheel hebt staan.

Dan kunnen wij wellicht een beter en gerichter antwoord geven.

Met vriendelijke groet,
Erwin


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-19 - 20:03:08 send message to goffini

ik heb vroeger halsbanden bij valken gehad en dat was echt geen succes. Ze waren erg agressief tegen elkaar.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-19 - 20:54:49 send message to Chow

Kamervoliere is een brio mini. Heb er nu 2 grasparkieten in maar wil er 2 andere parkieten bij hebben. Het is niet de bedoeling om echt te gaan kweken. Dit voorjaar komt er een voliere buiten. Mocht er echter toevallig een eitje worden gelegd (ik wil er een broedblok aan hangen), dan zou ik dit wel erg leuk vinden. De andere 2 parkieten moeten dus ook klein zijn en de 2 soorten moeten geen hinder van elkaar ondervinden.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-19 - 23:44:34 send message to Chow

Ik heb ondertussen nog hier en daar rondgekeken. De kamervoliere is 60bx50dx160h. Het lijkt alsof een 2-tal bourkes erbij zouden kunnen. Heb ik hier gelijk in??


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-03-20 - 10:27:30 send message to hobby kweker

je kunt er wel een koppel bourkes in doen geen probleem. de volgende soorten kunnen er ook nog wel bij in:
turquoisine, elegant, catharina, splendid, en een koppel valkparkieten zou ook nog wel kunnen.
maar gooi er geen halsbanden bij in. dat wordt een bloedbad.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-03-20 - 12:57:11 send message to DenisdeV

Ik zou het dan echt bij één koppel er bij houden,en inderdaad de Neophema's kunnen prima. Moet zeggen dat ik het dan al wel krap vind. De hoogte is wel mooi maar 60x50 vind ik erg klein,dar houd ik zelfs geen tropen langer dan een half jaar in. Maar dat is persoonlijk.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-20 - 17:54:12 send message to Chow

Hoi, de kamervoliere gaat uiteindelijk dienen als broedkooi en de andere vogels gaan naar buiten als de buitenvoliere klaar is. Er zitten in de kamervoliere nu 2 grasparkieten die echt een enorme ruimte hebben met name omdat ze veel klauteren ook. Wellicht kan ik in de kamervoliere beter alleen gras/engelse parkieten houden voorlopig??


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-23 - 00:30:07 send message to Chow

Hoi, na lang nadenken heb ik besloten het voorlopig bij grasparkieten te laten. Morgen komt er nog een lutino pop bij en een broedkoppel blauwpaars-wit. Hier laat ik het dan even bij totdat de buitenvoliere klaar is. Dat zal omstreeks mei zijn omdat ik dan hulp kan krijgen happy :) Ik zoek nog wel een lutino mannetje voor de lutino pop maar dat heeft geen haast. Ze is nog niet broedrijp.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede