Hallo allemaal,
Door de hier geschetste problematiek hebben
drie Serinusliefhebbers besloten om andere liefhebbers van deze vogels een platform te bieden, waar we met elkaar in contact kunnen komen.
Nog stééds ben ik van mening dat dit eigenlijk, centraal, door de nationale/europese vogelbonden opgezet zou moeten worden voor de verschillende vogelsoorten.
Maar goed, die discussie zijn we nú dus voorbij.
Er zijn trouwens, door anderen, meer van dit soort initiatieven op touw gezet.
Dus ook voor ándere vogelsoorten komen mensen in actie, vóór het te laat is!
Maar goed, even terug naar óns initiatief.
We hebben besloten om een tweedelige site neer te zetten; 1) informatief en openbaar, 2) contactgegevens en besloten.
Op het openbare gedeelte zal zo veel mogelijk informatie geboden worden over de verschillende cini-soorten.
Moeilijkheid daarbij is de verschillen in naamgeving.
Zowel de latijnse alswel de "nationale" naamgeving zijn zéker niet eenduidig en worden nog wel eens veranderd.
Dit gebeurde trouwens onlangs nog, waardoor we de complete wetenschappelijke indeling op de site weer hebben moeten veranderen.:mad:
Dit gedeelte willen we voor iedere bezoeker toegankelijk maken.
Dan het gedeelte contactgegevens.
Bedoeling is; dat alleen voor geregistreerde leden dit gedeelte toegankelijk is.
Door het invullen van je eigen contactgegevens en een opgave van de cini-soorten die in je bezit zijn, deel je deze informatie met ándere leden en kun je er voor kiezen om contact op te nemen met andere kwekers van dezelfde soorten om zodoende informatie of vogels uit te wisselen.
De motivatie achter dit initiatief is; om hierdoor de Serinus-soorten die nú in Europa in de volières aanwezig zijn, te behouden voor de Europese avicultuur.
Dit kan alleen door deze vogels en ervaringen met andere liefhebbers/kwekers uit te wisselen.
Ik weet niet óf dit initiatief gaat slagen, want dát ligt in de handen van ons allemaal.
Wat ik wél weet; is dat als we nú niet in actie komen het voor veel soorten te laat zal zijn.
De komende tijd zal her en der méér te lezen zijn over dit initiatief, maar ik wilde graag de bezoekers van Vogelarena ook een voorproefje gunnen van dit initiatief.
We zijn druk doende om méér gegevens, foto's, e.d. bij elkaar te sprokkelen.
Dit is echter een heel karwei, maar gaandeweg zal deze site toch moeten groeien door de bijdrages van, óók, andere liefhebbers.
Want, ook dit kunnen we niet alleen!
Dus, beste forum leden, neem eens een kijkje op
www.serinus-society.eu en snuffel er maar eens rond.
Degene die zélf cini's hebben zou ik willen vragen; registreer jezelf op de site en draag zo je steentje bij aan het in stand houden van deze soorten in onze volières.
Groeten; Gaétan Vicentini, Huub Vervest en John Santegoeds.