Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > sandwichpanelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sandwichpanelen
JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-13 - 09:01:29 send message to JAK

Ik zou graag een voliere verdelen en regelmatig
lees ik dat men hiervoor sandwichpanelen gebruikt
maar wat zijn dat eigenlijk of is er nog een
andere benaming voor
Groetjes Jacky


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-13 - 09:11:54 send message to goffini

Ook wel isolatie panelen.

http://www.bvbpanelen.nl/

levert ook 2ehands partijen tegen gereduceerde prijs


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2005-03-13 - 14:52:07 send message to Zonnetje

Probeer v.Lankveld in Gemert is de goedkoopste
per m2 12.50 euro ex btw.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-03-14 - 09:44:51 send message to rupicola

het gebruik van sandwichpanelen kan ik een ieder zeer aanbevelen.
Ik heb de afgelopen 30 jaar wel eens een voličretje gebouwd hier en daar, maar sinds ik mijn huidige verblijf van deze panelen heb gebouwd ben ik pas echt tevreden. In de eerste plaats natuurlijk vanwege de isolerende werking.
In de zomer minder snel warm en in de winter minder snel koud. Voordeel is ook dat de wanden zeer goed schoon te houden zijn, in geval men bijvoorbeeld lories houdt.
Het materiaal leent zich voor echt elke voličre, of en nu goudbuikjes in komen of Ara's.
De papegaaiachtigen krijgen er geen grip op en kunnen het dus ook niet stukknagen.

succes met de bouw!


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-14 - 19:30:59 send message to JAK

Kan men dit zelf gemakkelijk plaatsen zelfs als
men niet zo handig is zoals ik
Dank Jacky


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-14 - 19:42:28 send message to Niltava

JAK, dat is nu ook al lang bij mij een vraag. happy :), bedankt


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-14 - 19:55:09 send message to johanblok

Het plaatsen is vrij simpel. Het op maat slijpen is een beetje een rotklus waar je wat handigheid in moet hebben. Als je daar tegen opziet kun je ze echter ook op maat laten zagen door het bedrijf waar je ze besteld. Reken dan van te voren alles goed uit (vooral als je niet een puntdak, maar een schuindak maakt)!
Het mooiste is als je het op een betonvloertje zet, maar ikzelf heb het gewoon op tegels gezet waarover ik later een klein laagje cement heb gestort zodat alle naden dicht zitten. Bij mij gaat het om binnenhokken met oppervlak van 1x1. Met behulp van U profielen, en een aluminium profiel waarin bijvoorbeeld een lexan plaat past, is het relatief eenvoudig om een luik te maken. Ik heb nu een digitale camera te leen, dus desgewenst wil ik wel enkele foto's maken van wat ik van de winter in vrij korte tijd in elkaar geknutseld heb..


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-14 - 20:00:18 send message to Niltava

Dat zou mooi zijn want van de site wordt het me nog niet erg duidelijk.
Ennuh wat kost zo'n paneel?


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-03-14 - 20:30:16 send message to pitylus

beste vriend sandwichpanelen zijn platen die zowel buiten als binnen in staalplaat zijn van ongeveer 2 mm dik waar tussenin die twee platen polyterhaan schuim gespoten is naar eigen keuze hoeveel cm isolatie jij wil 2-4-6-8-10 cm. het is erg gemakkelijk te plaatsen je kan ze plaatsen zoals planchetten ze steken gemakkelijk in elkaar .je moet even kijken op de site van JORIS IDE dit is een bedrijf niet ver van mijn deur waar je alles kunt vinden die erbij hoort een interessante site . veel succes


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-14 - 20:39:19 send message to JAK

is het mogelijk om het internetadres van die
firma door te geven


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-14 - 22:15:53 send message to capito

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

je kunt ze ook gewoon zagen
Decoupeerzaag met zaagje voor ijzer erin,of zelfs met cirkelzaag met zaagblad voor aluminium is he helemaal makkelijk te zagen

Prijs plusminus 10 europer vierkante meter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-16 - 19:39:53 send message to johanblok

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier komen als het goed gaat een paar foto's, toch leuk dat linux zonder problemen de foto's uit de camera van mijn zusje kan oppikken...

Eerst een overzicht, mijn buitenvolieres bestaan uit aan elkaar gevlochten gaas waarbij alleen het dak op enkele plek ondersteund wordt door gaas. Ik vind aluminium panelen niet zo fraai, je ziet voor aluminium, en door de hoekige constructie staat het gaas opzichzelf stevig genoeg. Het binnenhok is 1 bij 1, heeft een overstekend dak (een sandwich dakplaat van 1x2) en zit er aan vast.


Nu een blik naar binnen, mijn maracana's hebben net eten gehad. De bakjes zijn met ijzerdraad bevestigd aan gaas dat met een paar schroefjes en carrosserieringen aan de binnenkant is geschroefd, door het luik kun je ze uitstekend voeren, ook het nesthok is zo bereikbaar.


De ingang is 35x35cm, afgezet met U profiel, en een lexan doorzichte plaat van 50x50 als luik, hierdoor hebben ze zonder verlichting voldoende licht in het binnenhok (waar ze overigens alleen s'nachts opgesloten worden).


Om het hok goed schoon te kunnen maken is op het tegelvloertje een laagje cement gestort. Onder het invlieggat zit over de hele breedte een toegangsdeur die bij dit hok naar boven open gaat bij andere hokken heb ik dit weer anders gedaan. Voordeel van deze is dat het uitstekend sluit, nadeel is dat als het luik omhoog staat (met een haakje) om schoonte maken de vogels er moeilijk uit kunnen via het invlieggat.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-16 - 20:00:55 send message to Niltava

ok bedankt, kreeg bij de site het idee dat de "golven" heel diep waren. Bij jouw zijn ze maar een paar mm zo te zien.

Het deel waar je luik zit(onderste foto) is van lexan?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-16 - 20:04:32 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De onderste foto geeft een detail van de toegangsdeur weer. Het luik waarmee ik het invlieggat s'nachts afsluit is van lexan.
De platen van dit hok golven inderdaad heel licht, dit is overigens absoluut bestendig tegen de snavels van mijn muller amazones.


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-16 - 20:16:58 send message to capito

De echte golvende platen zijn panelen voor het dak,de wand panelen zijn in het algemeen behoorlijk vlakwink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-16 - 20:28:31 send message to johanblok

Ik heb geen foto van het dak gemaakt, maar de golven op de site van bvbpanelen zijn inderdaad voor dakpanelen! De gewone wandpanelen hebben hooguit kleine ribbeltjes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede