Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bestellen en dan niet opdagen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-03 - 09:21:28 send message to dooren

Iggino,
Met loris, zeker de onbekende soorten ligt het vaak toch moeilijker om ze te verkopen. Het aantal mogelijk kopers is zowieso laag. In Nederland zijn misschien 100 loriliefhebbers en in Belgiė misschien ook. Vaak hebben deze loriliefhebbers maar een paar koppels. De markt is dus beperkt tot enkele fanaten welke een behoorlijke prijs willen (en kunnen) betalen.
Ook zijn er mensen die bestellen iets en "horen of ondervinden" later pas dat bv. vinis toch wel wat moeilijker zijn dan bv. lori v.d. blauwe bergen, hierdoor wordt men dus eigenlijk ingehaald door hun eigen impulsieve aankoop.
Ook de reisafstand doet sommige afschrikken.
Het feit dat er toch een flink bedrag mee gemoeid is en dat ze in de toekomst waarschijnlijk in prijs zullen dalen doet de rest.
Die ene Duitse meneer (die jij ook kent en ze waarschijnlijk via via gekocht hebt) zakt nog steeds met de prijzen.
Als je loris wilt kopen en verkopen moet je de markt "kennen" hier zit veel kaf onder het koren.
Met dit korte verhaaltje wil ik niet zeggen dat ik het gedrag en manier van handelen goedkeur van deze zg. loricollega's/semi handelaren, ze hebben weinig mentaliteit en respect. (ik heb helaas ook soms negatieve ervaringen, maar gelukkig ook goede)
In het vervolg zou ik dus gewoon een aanbetaling eisen anders blijven de vogels te koop.
Groet gert.


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2005-02-03 - 09:24:52 send message to Falcon

Hallo Allemaal,

Het is allemaal erg frustrerent, Echter moet ik toegeven dat ik ook wel eens een vogel heb besteld en niets meer van me laten horen.
Ik had via de email contact met de persoon en ging op vakantie. Ik zou een afspraak maken met de persoon maar toen ik terug kwam van Vakantie was in ene mijn email account afgesloten. na hem te hebben heropent was wel al mijn mail weg en had het adres niet meer.
Na lang zoeken op Markplaats waar ik de vogel zag heb ik de moet opgegeven. Kon de persoon niet meer vinden.
Nu heb ik een vogel bestelt bij een persoon in Lelystad maar kan hem door drukte op het werk niet halen. Wel hou ik contact met de kweker zodat ik hem kom halen als ik weer in wat rustiger water zit.
De kweker houd hem vast, maar hoeft dit niet te doen, dat ligt geheel aan hem zelf en dus ook aan jullie.
Maak gewoon duidelijke afspraken zoals kom je niet gaat hij gewoon de verkoop in zonder enig excuus of bij verhindering van de koper zeggen dat hij nog een kans krijgt en anders peg.
Dit klinkt misschien dom maar als ze niet komen opdagen zullen misschien ook zo met de vogel omgaan en daar kweken we toch niet voor.
Ik kweek voor de lol en vind het geweldig om die kleintjes te zien groeien.
maak me echt niet druk om mensen die hun afspraak niet nakomen. Ik maak me wel druk om de vraag komt mijn kroost wel goed terecht.

groetjes

Mike


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-02-03 - 09:52:15 send message to IGGINO

hoi Gert

Ik weet ook wel dat er weinig lorikwekers zijn, maar als ze dan iets bestellen, dat ze dan op zijn minst iets laten weten dat ze niet meer geļntresseerd zijn (dit is trouwens niet alleen met lori's dat ik dit ondervind, de vini's zijn maar een voorbeeld), zodat ik ze aan iemand anders kan verkopen. Een kleine moeite vind ik.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-02-03 - 10:47:15 send message to henkdelaat

Om even terug te komen op bestellen en niet ophalen:
Sommigen mensen denken dat ze een gouden vogel(s) hebben zitten als je ziet wat er voor prijzen gevraagt worden(bv 1 koppel grijzeroodstaarten voor € 800,-) en als je informeert hebben ze bij de vorigen eigenaar elk jaar jongen gehad vraag je hoe oud ze zijn blijken ze pas 3a4 jaar te zijn.Ik kweek al 25 jaar met grijze en bij mij zijn ze altijd 6a7 jaar voordat ze jongen hebben.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-02-03 - 15:07:37 send message to leguaan

Als iedereen nu eens prijzen bij de advertenties zet,is het voor de kopers ook makkelijker om een beslissing te nemen.Dan hoeven ze niet eerst te mailen van wat kosten ze enz enz.Mensen reageren niet snel als er geen prijs bij staat.
Hier is ook altijd van alles te koop,maar meestal ook zonder prijzen,en dat schrikt af.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-03 - 15:54:03 send message to natasja

inderdaad .. als er n.o.t.k. of dergelijke bij staat ga ik er altijd direct vanuit dat de prijs aan de hoge kant is ( wat bij navraag dan ook meestal het geval is happy :) )

Dus ik reageer ook eigenlijk nooit op advertenties waar geen prijzen bij vermeld worden.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2005-02-03 - 19:15:05 send message to Tenzi

Ik ben een hobbykweker met maar een paar (goedkopere) vogels (parkieten) en heb daarom per jaar niet zo heel veel vogels te verkopen. Eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van dat mensen niet opkwamen dagen.
Via de mail geef ik wel informatie, maar een afspraak maak ik alleen telefonisch. Dat is toch wat persoonlijker.
Daarnaast vraag ik altijd het telefoonnummer. Ook dat maakt het al lastiger om niet te komen en er kan tenslotte ook van mijn kant wat tussenkomen en dan moeten mensen niet voor niets komen.
Ik houd vogels maximaal 1 week vast (heel soms iets langer). Dus als mensen pas later kunnen komen, dan kan het zijn dat de vogels verkocht zijn, hoewel het meestal niet zo'n vaart loopt.

Ik kan me voorstellen dat het met dure vogels, die er ook niet zo heel veel zijn, wat moeilijker ligt.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-03 - 23:24:29 send message to oranjekuif

ik hou vogels nog veel langer vast ,en het intresseert me niet of ze niet of wel komen om ze op te halen(nog nooit meegemaakt,dat ze ze niet kwamen halen)
alleen afspraak maken en niet komen halen,is voor mij meteen ,,game over,, punt uit
Dat je thuis eventueel zit te wachten,is het risico van het ,,vak,,(als je ze voor minder geld naar de handel brengt heb je dat niet)

p.s
zo zit de wereld in elkaar ,je hebt miljoenen verschillende mensen,gelukkigwink ;)wink ;)(en in de vogel wereld wel hele rare,neem nou mijzelflaugh :Dlaugh :Dlaugh :D )


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 00:44:33 send message to natasja

dus .. als jij een koppel voor iemand vasthoud en tussentijds informeerd iemand bij je voor dat koppel , wil het dolgraag hebben .. jij zegt sorry is al besproken en ik hou het vast ..

dan intreseerd het je vervolgens niets als ze er nooit om komen ?

Ik kan me dat heel slecht voorstellen ..


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-02-04 - 07:20:05 send message to IGGINO

Oranjekuif

Mij intresseert het ook niet dat ik ze veel langer moet bijhouden. Moet ik nu trouwens ook i.v.m. de papieren.
Maar wel als ze een afspraak maken en niet komen opdagen. Als ze dan zouden bellen of een mailtje sturen. Dan kan ik ze nog aan iemand anders verkopen die er wel in geļntresseerd is.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-04 - 07:37:50 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ik beloof dat ik iets vast hou,dan doe ik dat ook,als ze dan niet op komen dagen zit ik daar niet mee,alleen die lui hoeven dan ook nooit meer te bellen,want kunnen niks meer kopen.
Dat ik dan misschien een kans gemist heb om te verkopen,vind ik niet erg,ik heb geen haast met verkopen ,en ze worden vanzelf een keer verkocht.

Maar je moet ook niet iedereen als serieuze koper zien,E mails met B.V alleen de vraag: PRIJS
beantwoord ik meestal nog geen eens(zie ze niet als koper,een koper wil ook andere zaken weten)

Andere beantwoord ik wel,en zet er dan bij:voor meer info of intresse gaarne bellen.
echt geintresseerde zullen dan bellen,de niet echt geintresseerde zullen dan blijven E mailen(vind ik dat je dan ook niet meer hoefd te beantwoorden,je hebt n.l gezegd voor meer info bellen)


Het is natuurlijk wel zo dat het niet netjes als mensen hun afspraken niet na komenangryMVG


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-04 - 07:50:56 send message to natasja

hmm ik handel advertenties via internet ook het liefste per mail af .. ik vind het altijd erg irritant als ik direct de reactie krijg dat ik maar moet bellen ..


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-02-04 - 09:28:50 send message to IGGINO

Net zoals Natasja probeer ik ook altijd via mail.
Dit is ook goedkoper omdat ik veel in het buitenland koop en gemakkelijker is, anders moet je verschillende keer bellen eer ze thuis zijn en nu kunnen ze het lezen als ze tijd hebben. Pas als alles rond is zal ik bellen, voor de laatste details.
Moest het iets zijn dat ik al jaren aan het zoeken ben dan zal ik niet twijfelen en direct bellen. Omdat ze me anders voor zijn. Maar voor iets gewoons probeer ik met email.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-04 - 12:55:29 send message to oranjekuif

Met kopers uit het buitenland gaat het inderdaad meestal wel per E mail( telefoon kosten),maar dan nog vind ik het prettig als er minimaal 1 telefonisch contact is geweest om de afspraak te maken,
Als je niet met elkaar kunt praten om dat je niet beide een zelfde taal spreekt(bv engels of duits)is het meestal wel uitsluitend per email.wink ;)


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2005-02-04 - 20:48:19 send message to weggy

Dat is wat ik ook meestal doe. Eerst contact per mail en daarna de laatste details per telefoon afhandelen (dag afspreken wanner ik de vogels kom halen). Uiteraard ook ivm de kosten. Als ik voor elke advertentie moet bellen,kost dit meer (aan verloren moeite alleen al) te meer omdat ik in Belgie woon en heel vaak vogels in Nederland ga halen. Ik zie dus ook niet in waarom mensen weigeren een prijs (of andere info) via mail te geven.Het kost niemand iets (alleen een beetje van je tijd).




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede