Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bestellen en dan niet opdagen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bestellen en dan niet opdagen.
IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-01-21 - 19:01:38 send message to IGGINO

Hebben jullie ook veel last van mensen die vogels bestellen en nooit opdagen of is dit alleen bij mij.
tegenwoordig mag ik al blij zijn dat ze na de tweede keer verkocht zijn. Soms zelfs 4 keer voor 1 vogel. Daar krijg ik toch wel het vliegend sch..t van.
Met het gevolg dat ik zelf met een zwarte lijst ben begonnen. En iedereen die vogels besteld en dan niet opdaagt komt erop. En moeten nooit nog vogels bij mij bestellen.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-01-21 - 19:06:45 send message to Anjolo

Hoi Iggino,
Bij mij hetzelfde probleem heb mijn vogels ook al div. keren "verkocht".
Vraag nu voortaan een aanbetaling en willen ze dit niet....jammer dan. Ik houd ze ook niet vast voordat ik aanbetaling heb ontvangen.
Groetjes Anjolo


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-01-21 - 19:22:54 send message to wiechmann

het lijkt wel dat iedereeen het zelfde probleem heeft met de verkoop van vogels en mensen die dan niet komen opdagen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-01-21 - 20:13:27 send message to henkdelaat

Je moet er van uitgaan dat op internet div jongens zitten,die bieden op vogels en niet op komen halen en later bied een van zijn vrienden een stuk lager en probeert zo voor weinig geld vogels bij elkaar te sprokkelen, het zijn steeds dezelfde namen die je tegenkomt op advertentie,s waar je op kan bieden(kijk maar eens op marktplaats) gr henk.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-21 - 21:00:50 send message to thuis

Ik sluit me helemaal bij Henk's waarschuwing aan. Men heeft hele "leuke" konstrukties om maar zo goedkoop mogelijk aan vogels te komen sad :(.
Zelf heb ik de ervaring dat zelfs na aanbetaling mensen hun afspraken niet nakomen. Succes en zorg ervoor dat je altijd aan je eigen normen en waarden vasthoudt hoe frusterend dit soort praktijken ook is.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-21 - 23:10:22 send message to johanblok

Het is bijzonder vervelend en schending van een afspraak als iemand afspreekt een vogel te kopen en niet komt opdagen. Wat echter ook vaak voorkomt is dat als de koper komt kijken, de verkopende partij blijkt te hebben gelogen. De leeftijd blijkt bijvoorbeeld niet te kloppen, sexpapieren zijn plotseling kwijt, of de vogel die bij telefonisch contact niets mankeerde heeft toch een kale kraag rond de nek. De enige goede reactie van de koper is dan om de desbetreffende vogel niet te kopen, welke afstand daarvoor ook reeds is afgelegd.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-02-01 - 20:05:48 send message to BONTEBOER

als iets verkoop of wil verkopen speek met de evt koper/verkoper tijd af anders zit je de hele dag tewachten voor niets
dat voorkomt veel ergenis want je zit toch tewachten


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-01 - 20:50:55 send message to bob_verhagen

als je 20% aanbetaling vraagt komen ze echt wel of ze doen het niet en dan zie je gelijk dat er iets loos is. het kan natuurlijk ook dat je niet wordt vertrouwd ik zou ook niet de eerste de beste die een aanbetaling vraagt een aanbetaling doen.

Bob


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2005-02-01 - 20:58:15 send message to aws

Is net zo vervelend van mensen die vogels bij je willen kopen maar dat er iets van de prijs afmoet omdat de benzine zo duur is.
Als ik een vogel de prijs waard vind dan pas reageer ik en zal dan echt niet gaan zeuren over een prijs.
Maar je bent tegenwoordig helaas meer tijd kwijt met het beantwoorden van mail dan dat je werkelijk iets verkoopt. Je krijgt er wel feeling voor. Zoals mailtje "wat moeten ze kosten" of "heb je de vogels nog" beantwoordt ik al niet meer.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 22:41:12 send message to natasja

heel herkenbaar .. dan wel niet over vogels .. maar ik heb sinds een tijdje een autoambulance te koop staan voor mijn vader en daar worden we inmiddels ook al gek van .. als iedereen die zou komen ook was gekomen waren we er zeker 20 te kort gekomen wink ;)


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2005-02-02 - 07:52:46 send message to weggy

Een aanbetaling is makkelijk gezegd,maar zoals al eerder opgemerkt is; die doe je niet bij de eerste de beste vreemde (vertrouwen moet er aan 2 kanten zijn). Plus; wat doe je als de vogel in kwestie je niet aanstaat omwille van grootte,nagels die toch niet compleet blijken,zit er niet goed bij,...

(Maar je bent tegenwoordig helaas meer tijd kwijt met het beantwoorden van mail dan dat je werkelijk iets verkoopt. Je krijgt er wel feeling voor. Zoals mailtje "wat moeten ze kosten" of "heb je de vogels nog" beantwoordt ik al niet meer.)
Wat is er mis met zulke vragen? Het kan zijn dat een advertentie al enkele dagen staat eer je ze op merkt.Is het dan zo abnormaal of de vraag er komt of je ze nog hebt? En wat ze moeten kosten wil iedereen toch graag weten voor je neemt? Het is dikwijls ook geen zaak van ik heb de vogels nodig maar van ; He ik heb nog een plaatsje vrij; als ik dat eens opvul met.... Dan informeren naar de prijs en dergelijke en staat het je aan ; ok.

Gewoon effe van te voren telefonisch contact doet ook al veel.Zo is de anonimiteit al een groot stuk weg.
En als er iets tussen komt (wat altijd kan) ; effe een belletje zodat de mensen niet de hele dag moeten zitten wachten (elementaire beleefdheid)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-02 - 10:25:53 send message to Hawkeye_NL

Het blijft een ergenispunt dat samengaat met verkopen! Je hebt er altijd bij die proberen goedkoop ergens aan te komen of die gewoon bieden voor de lol.

Een klein deel kun je voorkomen door zelf in ieder geval 100% eerlijk te zijn in je aanbieding. Dan is een aanbetaling ook geen enkel probleem!

Het niet reageren op een eerlijke vraag of je de vogels nog te koop hebt of wat het kost vindt ik vreemd. Niemand kan toch zien of ze al verkocht zijn of niet. Daarnaast kan je het tweede deel voorkomen door in een advertentie gewoon eerlijk je prijs te melden. Als je geen prijs noemt is elk bod in feite eerlijk wink ;) Verkoop is een optie, geen must!

Erwin



IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-02-02 - 11:29:54 send message to IGGINO

Inderdaad eerlijkheid begint bij je zelf.

Maar ik heb het over mensen die iets bestellen en dan over een paar weken of zelf een maand pas kunnen komen (waar ik geen probleem in zie omdat ze toch altijd een stukje moeten rijden). En dan spreken ze af en komen gewoon zonder iets te zeggen niet op dagen.
Bv. mij koppel vini's zeer zeldzaam iedereen wilt ze maar willen de prijs niet betalen (en ik vraag gewoon maar de prijs van in Duitsland waar ze van komen). Voor degene die de waarde er dan wel in zien en bestellen komen niet. Ik heb ze in oktober te koop gezet,ondertussen al 4 keer besteld en ik heb nog geen man gezien hier. Met het gevolg dat ik nu zo'n prachtkoppel ga exporten waar ik zelf zonde van maak, dat hier niemand wil proberen zo'n vogels in stand te houden in gevangenschap, echt een schande!


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2005-02-02 - 11:40:44 send message to aws

quote
Het niet reageren op een eerlijke vraag of je de vogels nog te koop hebt of wat het kost vindt ik vreemd. Niemand kan toch zien of ze al verkocht zijn of niet


Ik bedoel meer de mailtjes van "zijn ze nog te koop" zonder verdere informatie. Hetzelfde dus met wat ze kosten. Ik zet er altijd een prijs dus als ze goed kunnen lezen weten ze de prijs.
En zodra de vogels zijn verkocht worden ze van het internet gehaald.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-02 - 12:00:02 send message to Lennart

Ik snap het probleem niet helemaal.
Er wordt geklaagd over "bestellen" en niet op komen dagen.
Dat gebeurd nu eenmaal! Wij Nederlanders willen nu eenmaal graag voor een dubbeltje op de éérste rang zitten!

Wat een mogelijke oplossing is en wat in de handel in het algemeen normaal is sinds wij Hollanders handel drijven: Als iemand wat besteld betaald hij gewoon handgeld!
En anders geen bestelling", laat staan "vasthouden"......!happy :)
En als de "klant" verzoekt of je hem nog even vast wil houden, NA DE KOOP, betaald hij gewoon de helft! Jij als verkoper hoeft toch niet te investeren in de liefhebberij of hebzucht van een ander...? shocked 8O Financiëel bedoel ik dan.
Zeker als het gaat om duurdere vogels!
Zoals ik al in een andere topic heb geschreven:
Wees duidelijk in je afspraken....
Wees duidelijk in je vraagprijs...
Wees duidelijk in dag van afname..etc., etc....!
Dit geldt natuurlijk ook voor de koper.

Veel te vaak, omdat men nu éénmaal aardig gevonden wil worden, verzanden afspraken in wolligheden waar niemand iets aan heeft en waar achteraf verschrikkelijk veel discussies over ontstaan en ja....zelfs ruzies. sad :(
En laten we de ergernissen dan maar even vergeten!

Als je iemand goed kent is dat, "bestellen", geen probleem. Ken je iemand helemaal niet en hij komt wel serieus over komt hij eerst maar even langs, weet je gelijk wie of wat je in de kuip hebt. Ok, het kost wat meer koffie....razz :p

En al die telefoontjes en onnodige e-mails zijn overbodig....en ergernissen blijven achterwege..laugh :D

Lennart wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-03 - 07:57:01 send message to natasja

al ben je nog zo duidelijk ... volgens mij geeft het nog geen enkele zekerheid .. mensen maken gewoon afspraken en laten het er dan bij zitten .. ongeacht de inhoud van de advertentie ..

Internet is tenslotte anoniem en veel mensen maken daar maar wat graag misbruik van .

mijn vader "verkocht" vorige week zijn autoambulance aan een geintreseerde kijker maar er moest even een nieuw kentekenplaat op ( was eraf gestolen ) de "koper" zou even wachten terwijl mijn vader een nieuwe plaat ging laten maken .. bij terugkomst .. drie maal raden ..
asociaal gewoon



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede