Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bl.gele Ara's voeren, wanneer, hoeveel en wat? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bl.gele Ara's voeren, wanneer, hoeveel en wat?
djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-01-09 - 20:04:03

Ik heb sinds gister een koppel bl.gele ara's. Ik heb van de vorige eigenaar wat voer meegekregen.
Nou ben ik nieuwsgierig, wanneer kan je ze het beste voeren? De hele dag zorgen dat ze voer ter beschikking hebben, of 's morgens een uur en 's avonds een uur?
Tevens ben ik nieuwsgierig naar ervaring met pellets. Ik voer nu een handje pellets aangevuld met een zaadmengsel. Is dit goed? Of niet?
Deze pellets zijn van het merk Harrison's, ik heb begrepen erg duur. Happy-bird pellets zijn een stuk goedkoper, maar net zo goed?

Tsjonge wat een vragen. Nou ja, ik hoop op wat reactie.

Groeten Dirk Jan


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-09 - 20:09:06

was het niet beter als je eerst info had opgezocht voor je een koppel ara`s had aangeschaft.wink ;)

kwa voer kun je smorgens of s`avond voeren of wat jij aangeeft 2 keer per dag het is maar net wat jij de vogels aanwend.je kunt zowel pellets als zaad geven .maar ik raad het niet aan om helemaal over te gaan op pellets.verder hebben ze natuurlijk ook begoefte aan eivoer groente en fruit en diverse noten houden ze ook wel van.

hopelijk hebben nog meer mensen goede tips voor je.

Groeten Dennis


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 20:17:09

waarom niet helemaal over op pellets..??


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-09 - 20:29:08

Pattiehappy :)
heb je ffhappy :)

huiskamer vogels pellets super als mensne dat willen prima.met de nodige aanvullingen natuurlijk groente ,fruit enz.

kweekvogels zaad en pellets super.Pellets alleen nee dit omdat de spiermaag slapper word door pellets alleen.mocht het koppel ooit verkocht worden en hij zit alleen op pellets en hij gaat naar een kweker die alleen zaad voert kan het de vogels kosten (overlijden) tuurlijk kun je dan zeggen dat de vogels op pellets zitten maar je kunt niet aan iedereen verplichten om pellets te voeren.
tuurlijk kunnen we duizenden verschillende dingen gaan verzinnen waarom wel waarom niet enz.

dit is gewoon mijn mening .zo zal ieder ook zijn eigen mening er over hebben .en tuurlijk als deze meneer ook alleen maar pellets wil voeren moet ie het ook zeker niet laten.

maar dit is puur mijn visie op pellets

Groeten Dennis


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 20:37:32

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

oooh oke ik snapt het laugh :D Ik dacht dat het meer een medische reden had sad :( vandaar..! heb je ook een antwoord op mn zonparkieten vraag..?? Ik kan dus beter mn zonparkiet ook zaadjes leren eten..?? en mn aankomende grijsje..??


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 20:39:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry dit is mijn topic niet.. sad :( excuses..


gert jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2005-01-10 - 21:41:43

Hoi Dirk Jan,
Zoveel mensen, zoveel menigen over voeren en pellets. Ik voer m'n groenvleugels op de volgende manier;
's ochtends en 's avonds voer ik nutribird pellets. Ik geef minimaal 2 en soms 3 x in de week 's avonds Prestige Papegaaien Premium papagaaienzaad van Versele Laga ipv pellets om de spiermaag in conditie te houden. Verder tussendoor elke dag wel wat walnoten en/of cedernootjes en vers fruit. M.n. mandarijnpartjes worden met veel plezier genuttigd. Ik heb in al m'n jaszakken wel wat noten zitten en kom ik bj ze in de buurt dan krijgen ze even wat te knauwen. Verder staat er altijd grit en kiezel tot hun beschikking en natuurlijk doorlopend vers drinkwater! Als ik het zo opschrijf lijkt het erg veel, maar ik denk dat het in de praktijk toch wel meevalt aangezien ze niets dikker/vetter worden! Mijn ervaring is tot op heden dat ze m.n. van de pellets zoveel nemen als ze nodig hebben. Ik wens je veel succes met je koppel en hopenlijk krijg je nog wat meer reakties. Uiteindelijk zul je zelf moeten gaan proberen wat je het beste bevalt! En wat betreft de soort pellets; daar is al zoveel discussie over geweest op dit forum dat ik daar maar even niet op reageer. Kijk maar eens wat oude posts door hierover.
Groeten Gert Jan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede