Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Draainek ziekte bij jong? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Draainek ziekte bij jong?
Simone_vdl90
Website Member
Posts :1

Website Member
2018-06-20 - 19:32:34 send message to Simone_vdl90

In onze voileire hebben we drie koppeltjes zitten. Alle drie hebben ze net jongen gekregen. Van het laatste nestje zijn een aantal dagen geleden de laatste twee jongen uitgevlogen. Alles verliep prima totdat een van de jongen (van het laatste nestje) op de grond zit met z’n hoofd gedraaid. Het lijkt alsof het evenwicht kwijt is waardoor hij steeds een soort van koprollen maakt.
Ik heb gelezen dat het dezelfde symptomen zijn als draainek ziekte en dat dit veroorzaakt kan worden door stress of een virus. Het is mogelijk dat het door stress is veroorzaakt omdat hij net het nest heeft verlaten en het nu met alle jongen samen redelijk druk is. Tip was om de vogel alleen in een kooi te zetten zodat hij weer tot rust komt. Echter omdat hij het nest net heeft verlaten heeft hij de ‘moeder’ nodig om gevoerd te worden. Ik zou hem samen met z’n ‘moeder’ apart kunnen zetten, maar hij heeft ook nog een ‘broer/zus’. Als ik de hele ‘familie’ samen zet is het nog steeds erg druk en komt hij wellicht nog steeds niet tot rust.
Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2018-07-03 - 18:05:50 send message to KeesdeJongh

Beste vogelliefhebber,de prognose van Draainekziekte is helaas niet positief, hieronder heb ik een link gevonden waarin je meer informatie ervan kunt vinden : http://www.vogelproblemen.nl/Ziekte-Draaihalsziekte.htm

MVG Kees de Jongh



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede