Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 12 van de 13 kanaries in voliere liggen dood na 1 nacht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 12 van de 13 kanaries in voliere liggen dood na 1 nacht
Jurgen1984
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-12-13 - 15:01:45 send message to Jurgen1984

Ik heb al meer dan 15 jaar met verschillende soorten vogels gekweekt in verschillende grote volieries. Nu ben ik al meer dan 5 jaar overgestapt naar het kweken van kanaries in een grote voliere die ik in de winter toeschroef met zelfgemaakte panelen met plastiek bedekt tegen de koude. Ik heb nog nooit problemen gehad. Nu op dit moment hadden we niet zo veel kanaries in de voliere zitten, slechts 13, de meeste waarmee we kweekten. Nu gisterenavond was er nog niks aan de hand, maar toen dat ik opstond en de kanaries wilde gaan voeren zag ik dat er 12 van de 13 kanaries dood op de grond lagen. Ik was redelijk geschokt hierdoor en ik zou nu graag willen vragen of dat iemand misschien weet hoe dit kan komen, zeker omdat ze buiten eentje, allemaal in 1 nacht zijn gestorven. Een 3 tal dode kanaries hadden bijtwonden, maar dat komt denk ik doordat ze nadat ze dood op de grond zijn neergevallen de muizen of ratten eraan geknaagd kunnen hebben want aan alle andere dode kanaries zag men niets.
Dus kan iemand mij hierbij misschien helpen?
Alvast bedankt.
Mvg, Jurgen


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2017-12-13 - 16:36:52 send message to marti

Heb je muizen of rattengif staan in de buurt van de voliere?


roseland
Website Member
Posts :51

Website Member
2017-12-13 - 21:23:48 send message to roseland

heb je er verwarming in staan


kakarikie1956
Website Member
Posts :35

Website Member
2017-12-13 - 21:26:55 send message to kakarikie1956

Dus als ik het goed begrijp heb je ratten en muizen die gewoon bij jou vogels kunnen?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2017-12-18 - 21:33:14 send message to KeesdeJongh

Bij zo'n plotseling grote hoeveelheid dode vogels zou je inderdaad aan vergiftiging door muizengif kunnen denken.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-12-19 - 00:01:33 send message to parrotmaniak

Heb vorige week op facebook een filmpje gezien hoe een rat een duif vangt en doodt. Zal in dit geval niet zo zijn omdat ze niet opgegeten zijn ,maar ik had nooit gedacht dat ratten dat deden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede