Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geluid ara's en beinvloeding andere koppels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geluid ara's en beinvloeding andere koppels
Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2017-11-21 - 19:21:37 send message to Dorian

Feit: Ik heb hoofdzakelijk parkieten zitten, edelparkieten en Australische, en wat meyerpapegaaien.
In en volière op korte afstand van deze vluchten (elk koppel zit apart in een vlucht) zit één koppel soms luidruchtige maracana's.


Vraag:
Kan het geluid van de ara's een invloed hebben op het broedgedrag en broedvastheid van de parkieten. Worden ze niet nerveus of raken ze makkelijk van streek met dergelijke buren op enkele meters die bij tijd wel eens goed doorkraaien?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2017-11-21 - 20:29:19 send message to KeesdeJongh

Hallo Dorian, ik heb een poosje Ara-maracana's in een volière naast een koppel Barnards gehad en dat was bij mij geen succes.De Barnard pop waar ik eerder nooit problemen mee had liet in die tijd haar eieren zo van de stok op de grond vallen. Het zal niet zo zijn dat elk koppel Australische parkieten daar last van zal hebben maar bij mij was het geen succes.
Bovendien waren de Maracana's nog extra lawaaierig toen ze zelf jongen in de blok hadden liggen.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-11-22 - 11:46:53 send message to Sam&dave

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eens met bovenstaande reactie. Ik had eerder 2 koppels zonparkieten die naar mijn idee ook het broedgedrag van de caiques beinvloeden met al hun gekrijs. Zelf hadden de zonparkieten geen last van andere vogels en deden hun ding. Het klopt naar mijn idee wel dat een koppel maracana's het broedgedrag van de buren kan verstoren. Dat maakt het zo'n uitdaging als het gaat om een goed kweekbestand op te bouwen van verschillende soorten kromsnavels. Misschien een interne verhuizing en een soort naast de maracana's huisvesten die zich nergens van aantrekt.


Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2017-11-23 - 15:29:23 send message to Dorian

dank u wel Kees en Sam!


abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2017-11-25 - 00:19:27 send message to abmarcel

Ik heb rosé kaketoes langs mijn maracana’s en kweek met bijde Koppels zonder problemen .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede