Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > witkuif vragen kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : witkuif vragen kweek
Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-05-29 - 12:07:35 send message to Daniel

Vraag gesteld door Giorgioo, reactie door Sam&Dave:

quote
na 3 jaren wachten, heb ik 2 dagen geleden de eerste 2 babys van mijn witkuifen gezien...zal ik hunn verder met rust laten?...wanneer mag ik die babys weg halen en zelf met de hand voeren? alvast bedankt allemaal.



Sam&dave
Website Member
Posts :91

quote
@giorgioo: Helemaal off-topic je vraag. Ik zou er een nieuwe topic van maken. En om het te beantwoorden. Laat ze met rust. In de gaten houden of ze goed gevoerd worden. Verder niets doen. Alstublieft natuurbroed maken. Zijn er veel te weinig van.


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-05-29 - 12:10:28 send message to Daniel

@Giorgioo, je weet dat het verboden is in Nederland om de jongen te scheiden van de ouders indien er geen gevaar is voor de gezondheid van de jongen?


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-04 - 03:27:20 send message to giorgioo

Ok, bedankt voor de antwoord. Ik ben nog geen kweker, dus heb ik ook nog geen ervaring, daarom vraag ik ook ervarene mensen. De ouders zij tamme vogels, alleen nu is de moeder heel agresiv gevorden (misschien alleen nu in deze periode)...ik weet niet eens hoe ik de babys moet ringen, want de ouders komen niet meer na buiten.
Ik kijk wel op de monitor en kan de heele dag zien dat goede ouders zijn, want beide voeren de babys. Ik geev hunn Nutribird P15 Tropical en heel veel fruit van bijna alle soorten.
Mvg,


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-04 - 14:37:28 send message to Johan Gaas

Nou giorgoo, gefeliciteerd je bent nu toch echt een kweker. Ik zou niet teveel fruit voeren bij kaketoes en qua pellets overschakelen naar het merk Psittacus. Sinds ik dat voer heb ik met alle 5 soorten kaketoes die ik heb gekweekt waarvan 4 natuurbroed. Dat is me met andere merken nooit gelukt. Succes en heel bijzonder als je witkuiven natuurbroed groot krijgt.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-05 - 01:29:02 send message to giorgioo

Veel dank Johan, ik zal proberen. Na ja, een kweker ben ik natuurlijk nog niet...ik heb al langer dan 5 jaren een tamme grijze vrouwetje en 3 jaren geleden kocht ik een mannetje voor har, alleen sinds die beiden sammen zij, had ik al 18 onbevruchte eieren (de laaste 2, 2 weken geleden). Na ja, voor mij is een hobby (dus is niet erg) en toen kocht ik ook mijn kaketoe koppeltje en nu heb ik 2 babys van en wil alles goed toen...daarom vraag ik ervarene kwekers af en toe.
Bv nu, heb ik die ringen bestellt, alleen weet ik nog niet wanneer en hoe ik die babys kan ringen, want de ouders komen niet meer na buiten en de moeder is heel agresiev geworden.
Groetjes,


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-07-10 - 01:39:06 send message to giorgioo

Weet iemand of ik 2 witkuiven (broer en zus) samen kan laten (koppeltje worden), of moet ik de beiden trennen?...als ja, waneer moet ik dat doen (de beiden zij nog jong, bijna 2 maanden oud).
bedankt.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-07-10 - 13:58:52 send message to Sam&dave

Ik ben erg benieuwd of ze natuurbroed zijn geworden.Zo ja, dan zou ik ze lekker laten uitvliegen en nog een maand of 6 bij hun ouders laten. Daarna zou ik ze weghalen. Dus tegen december aan. Ik adviseer je dringend ze onverwant te maken. Het beste is om begin volgend jaar te ruilen. Er zijn nog wel kwekers waarbij je een man tegen man kunt ruilen. Let wel op. Poppen zijn meer waard. Wees daar dus zuinig op. Heb je een mooie pop zitten hou haar dan lekker zelf voor toekomstige kweek. Samenvattend: jongen ca. 6 maanden na uitvliegen apart zetten. Koppels onverwant maken door te ruilen of aan te kopen.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-07-25 - 03:52:26 send message to giorgioo

Hallo Sam,
eerlijk gezegd (als beginner), weet ik niet eens precies wat natuurbroed betekend,...ik denk, als de ouders zelf de babys groot brengen.
Mijn koppel was tam, zo gekocht toen die beiden 8 jaren oud waren en na 3 jaren en 2 nesten a 2 kapot gemakten eieren (door de ouders zelf) kreeg ik 2 maanden geleden die 2 babys.
Die beide ouders voeren die kleintjes en dat doen ze ongelovelijk goed, ik hoef niets te doen. Heb ik hunn alleen met 3 weeken geringt en verder alleen de ouders P 19 Tropical, fruit en gekochte eieren geven.
Dank u voor de reactie en ik zal uwe tip volgen, alleen te ruilen, zal misschien moeilijker worden.
Voor 2 maaden oude babys zij ze echt groot en echt mooi uitziend.
Mvg,



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede