Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kleurverschil in ogen Grijze roodstaart (Geel) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kleurverschil in ogen Grijze roodstaart (Geel)
Lennart957
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-03-23 - 01:36:50 send message to Lennart957

Hallo, ik ben Lennart en ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een koppel Grijze roodstaarten, waarvan ik de man eerder had dan de pop. Nu ik de man met de pop kan vergelijken valt het mij op dat het oogwit van de man donkerder is dan dat van de pop. Het oogwit van de pop is spierwit, terwijl dat van de man richting donkergeel gaat. Ook zit er een donker randje om zijn pupil, wat de pop ook niet heeft.

Het donkergele oogwit van de man ziet er naar mijn mening iets minder gezond uit dan het witte van de pop. Daarentegen is de man zeer energiek en zit hij strak in zijn veren. Hij ziet er verder dus absoluut niet ziek uit, en eet en drinkt goed.

Ik kon hier op internet niks over vinden. Wel dat als mensen het hebben, het een leverkwaal kan zijn.

Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? Moet ik mij zorgen maken, of kan het ook gewoon zijn oogkleur zijn?

(De vogels krijgen momenteel extra vitamine A, ze zitten in een buitenvolière, en krijgen pellets, fruit, eivoer, grit en noten)

Alvast bedankt voor uw reactie.

Lennart


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-03-23 - 11:57:50 send message to Antonia

Ik heb zelf geen grijsjes maar weet dat het per grijsje kan verschillen kwa oogkleur, dus niks aan de hand.

Over je voer.....als je alleen pellets geeft dus geen zaadmengsel, is het niet nodig of zelfs niet zo goed om grit te geven dacht ik.


Lennart957
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-03-23 - 12:45:34 send message to Lennart957

Beste Antonia,

Bedankt voor uw reactie!
Ik zie alleen net een foto van de man van een aantal maanden geleden, en daar zijn z'n ogen nog wel wit. Dat betekent dat zijn ogen wel echt donkerder zijn geworden, en dat het dus niet gewoon zijn oogkleur is lijkt me. De helderheid in de ogen, die er dus wel was, is er niet meer.

Dat het grit beter niet gegeven kan worden naast pellets heb ik nog niet eerder gehoord. Weet iemand anders daar misschien meer over?

Lennart


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2017-03-25 - 07:32:48 send message to interactivet

De gelere oogkleur is normaal. Na een jaar of 3/4 word de witte oogkleur donkerder. Heeft niks met ziekte maar net met ouderdom te doen.


Lennart957
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-03-30 - 12:05:47 send message to Lennart957

Beste interactivet,

Bedankt voor uw reactie!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede