Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eerste eitjes Catharina parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eerste eitjes Catharina parkiet
SaskiaV
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-03-18 - 16:50:46 send message to SaskiaV

Hoi ,

Ik heb een paar vragen. Onze pop van 1 jaar heeft haar eerste eitjes gelegd. Eerste eitje was 8 maart, tweede 9 maart, derde eitje 11 maart, vierde eitje 13 maart en vijfde eitje 15 maart. Ze is al vanaf het tweede eitje bijna non-stop aan het broeden. Zo nu en dan komt ze er kort uit om wat te drinken en zich te ontlasten. Gisteren hebben we de eitjes geschouwd en zagen we sowieso al dat er 4 bevrucht zijn. De laatste was vast nog te vroeg om te zien.
Ik maakte me geen zorgen omdat alles voorspoedig leek te verlopen ,maar nu toch een wel een beetje. Haar buikje ziet er namelijk nog uit alsof er nog een eitje zit. Ze maakt verder geen zieke indruk, zie niet de symptomen die bij legnood horen maar maak me er toch zorgen om omdat ik toch gisteren of vanmorgen nog wel een eitje had verwacht omdat haar buikje dus nog zo eruit ziet.
Ik zou haar het liefst even willen onderzoeken maar wil haar geen stress bezorgen. Ze zijn niet echt tam dus niet worden sowieso al niet blij van opgepakt te worden.

De luchtvochtigheid is goed.(tussen 65 en 70 %) Ze hebben qua voeding en aanvullingen alles dat ze nodig hebben, kalkblok, maagkiezel, grit etc. Ze broedt in een nestkastje dat aan hun kooi vastzit. Ik zie niet dat de man haar voedt. Hij is wel regelmatig bij haar in het broedblok.
Wat ik ook gek vind is dat de pop na het drinken altijd even naar de bodem van de kooi gaat en daar heel even loopt te scharrelen en wat op de houtsnippers aan het knagen is of op ontlasting ??

Wat denken jullie ? Ben ik te voorbarig met mijn zorgen over eventuele legnood, ze maakt dus geen zieke of onrustige indruk?

Groetjes,
Saskia


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-18 - 21:06:52 send message to Arya

Dit is een beetje zoals mijn caique ze ziet er ook nog uit alsof ze gaat leggen maar het is ongeveer 7 dagen geleden sinds haar laatste legsel en nog steeds zo dik.



SaskiaV
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-03-18 - 22:51:27 send message to SaskiaV

Dat is zeker lang dan. Ik heb het zelf na 12 jaar ook nog maar dacht dat het bij een vogel meteen weer geslonken zou zijn happy :)
Ik denk nu dat het ontlasting kan zijn. (Las ik ook op ander forum.) Ze was er even uit en toen kwam er een enorme hoeveelheid ontlasting. Daarna was het zichtbaar minder maar nog niet weg. Ben wel minder ongerust.


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-19 - 00:50:23 send message to Arya

Ik hoop dat het allessinds goed komt.

Kan zelf maar hulpeloos zo min mogelijk checken en hopen dat het goed komt


SaskiaV
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-03-19 - 09:44:30 send message to SaskiaV

Dat hoop ik ook voor je! Succes!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-03-19 - 11:55:04 send message to henkdelaat

Zolang de huidskleur van de buik vleeskleurig is zoals je eigen huidskleur (bij blanke mensen),is er niets mis mee.

Als de huidskleur geelachtig is dan kan ze een dikke broedbuik hebben dat zie je wel eens bij grasparkieten en ook bij kanaries en dan heb ik mijn twijfels of er iets van de eieren terecht komt.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-03-20 - 12:40:18 send message to kamervoliere

denk ook idd dat het de ontlasting is,zou mij er niet te druk over maken,dat ze over de grond lopen eten ze vaak ontlasting om de kalk die er in zit ze eten ook weinig grit tenopzichte van de andere soorten vogels



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede