Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met tamme Grijzenroodstaarten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-04-12 - 16:43:00 send message to henkdelaat

Jaap je hebt groot gelijk dat je met jonge koppels begint dat geeft vaak betere resultaten dan dat je oudere vaak uitgeprobeerde koppels aanschaft.

Als je 70 wordt ga je niet zo snel meer met een jong koppel papegaaien beginnen dat is vaak groot brengen voor een ander.

Ga langzaam aan minderen met koppels papegaaien zodat er wat meer tijd overblijft voor andere hobby's zoals vissen,daar is nu weinig tijd voor.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-04-15 - 01:11:40 send message to Karel

Begrijpelijk, Henk. Er is leven na de vogels. wink ;)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-04-15 - 12:43:52 send message to henkdelaat

Klopt Karel.

Nu weer dag en nacht om de 3 uur paraat zijn omdat de tamme grijzen roodstaart pop vertikte om haar jong te voeren.

Heb eerst nog geprobeerd om het regelmatig bij te voeren maar zij gaat steeds minder het blok in,en het jong koelde ook steeds meer af en woog nog maar 18 gram na 2 dagen en bij het uitkomen woog het 21 gram.

Hopen dat het volgende keer beter gaat met voeren,dus weer geen tijd om te vissen.

Henk.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-04-15 - 13:07:54 send message to jaap van de pol

Jammer dat de pop niet zelf voert Henk, maarja het is voor haar ook de eerste keer dus kunnen dit soort problemen voorkomen. Gelukkig kon je op tijd ingrijpen en heb je nu zelf de regie in handen.

Henk, doe 's middags een dutje in de bank dan kom je er wel overheen happy :)

Groet,
Jaap


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-04-15 - 17:15:31 send message to henkdelaat

Helaas trof ik vanmiddag toen ik boven kwam het jong dood aan.

Vermoedelijk heeft het toch te lang zonder eten gezeten in de nestkast bij de ouders.

Heb het pas op 12-04 gezien dat het geboren was maar dit kan ook op 11-04 geweest zijn en het was toen al helemaal opgedroogd.

En op 14-04 heb ik het binnen gehaald om het zelf te voeren.

Hopelijk gaat het de volgende keer beter maar ik ben bang dat de pop het nooit zal voeren omdat zij dit nestgedrag ook niet meegekregen heeft toen ze klein was en dit zijn vaak de problemen die je ziet bij tamme poppen.

Heb nog een edel pop zitten die super tam is en die voert haar jongen ook al 7 jaar niet wat ik ook probeer zij vertikt het.



anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-04-15 - 18:58:31 send message to anouk04

hey henk dat is kloten zeg.maar wat jaap al zij voor de pop is het ook de eerste keer,dus kan niet altijd gelijk goed gaan.maar er is natuurlijk ook een grote kans dat het inderdaad helemaal niet gaat gebeuren.mvgt


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-04-16 - 16:11:22 send message to Karel

Tja, wie vogels houdt moet goed tegen teleustellingen kunnen.

Daar kunnen we helaas allemaal van meepraten.

Toch blijft het de mooiste hobby die er is!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-04-16 - 17:39:18 send message to henkdelaat

Och als dit de ergste teleurstelling is dit jaar mag ik niet klagen heb in het verleden wel ergere dingen met vogels meegemaakt.

Elk jaar vallen er wel jongen af dat gebeurd overal.

We gaan gewoon door en kijken wel wat de volgende ronden brengt,maar zal tegen de tijd dat ze moeten uitkomen meer nestcontrole houden zodat ik eerder weet als er weer niet gevoerd wordt.

Ben al blij dat het wel gelukt is om bij een tamme grijze pop bevruchte eieren te krijgen en dat ze de eieren goed bebroed heeft tot het einde toe.

Henk.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2016-04-17 - 09:36:59 send message to Jan van Dessel

goeie gedachte Henk.
Gr Jan.


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-04-20 - 13:11:02 send message to anouk04

hey kwekers,
bij mijn tamme koppel grijze ligt ook weer het eerste eitje.dus weer afwachten.vorig jaar ook gelukt.dus wie weet.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-06-08 - 18:55:11 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

heb bij mij tam koppel grijze eerste jong liggen en word goed gevoerd door ma .het mooie is de man heb aan allebij zijn pootjes maar 1 nageltje dit was ronde 3 die ze gedaan hebben de eerste 2 rondjes was niet bevrucht en nu in ieder geval 1 .

op mijn facebook sta er foto van .


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-06-08 - 20:47:17 send message to jaap van de pol

Hier helaas tweemaal onbevrucht. Waren jonge vogels zonder ervaring dus wie weet doen ze het in de toekomst beter. Ik heb nu in ieder geval het broedblok even verwijderd voor een tijdje want de pop blijft anders maar leggen en heeft hele grote legsels.

[URL=http://s781.photobucket.com/user/Jaapjan1989/media/13346743_1105365386205194_2802781455757652962_n.jpg.html][/URL]


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-06-09 - 17:30:44 send message to henkdelaat

Heb gisteren morgen één jong bij mijn tamme grijze pop in de couveuse gezet omdat de pop wederom vertikte om het jong te voeren.

Zij had weer 6 eieren waarvan er nu 1 is uitgekomen,ik heb nog 1 ei in het blok laten liggen omdat ik niet 100% zeker weet of dit onbevrucht is.

De andere 4 eieren waren alle onbevrucht.

Heb ook alle eieren bij mijn Pionus Senilis weg kunnen gooien omdat deze ook niet bevrucht waren.

Ook mij Solomon Edels hadden weer 2 onbevruchte eieren.

Bij mijn Geelschouder Blauw Voorhoofd Amazones heb ik 2 jongen die zijn nu +/_ 3½ week het 2e ei hiervan daar zat het jong overdwars in het ei en kon er niet uitkomen.

Kon het ook niet helpen omdat ik die dag/nacht in het ziekenhuis lag.

Zijn er nog meer kwekers die zoveel onbevruchte eieren hebben??

Ik hoor hier in Brabant niets anders dan dat de eieren onbevrucht zijn of dat de jongen afsterven in het ei.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-06-09 - 20:41:18 send message to wiechmann

Henk het is overal een ramp wie ik ook spreek .door heel Europa .natuurljk zijn er die wel heel goed kweken .alleen ik ken ze niet.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-06-09 - 20:49:50 send message to jaap van de pol

Ik heb zelfs een koppel forpussen hier die goede voeding krijgen, een mooi verblijf hebben en buitenlucht maar zelfs die hebben onbevruchte eieren... ongelooflijk haha




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede