Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bloedluis / bloedmijt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2016-02-05 - 11:30:01 send message to Sam&dave

@parrotmaniak (GEEN BLOEDMIJT MAAR VOEDERMIJT???)

Het heeft even geduurd maar ik heb goed nagedacht over je reactie. Ik was bij een grote kweker die nooit last had gehad van bloedmijt. Bij een rondgang langs zijn kweekkkooien en volières zag ik dezelfde witte kleine mijtjes lopen zoals ik er afgelopen zomer/herfst duizende rondom mijn kweekkoien zag.

Hij gaf aan dat dit geen bloedmijt was want ze waren niet rood. Ook had hij er aardig wat van die witte beestjes lopen maar ook hij gaf aan nooit een rode (volgezogen bloedmijt) te hebben gezien.

Zou dan alle paniek bij ons voor niets zijn geweest? Kan het zijn dat wij deze voedermijt voor nog jonge witte bloedmijten hebben aangezien?

Misschien dat iemand meer kan vertellen over de verschillen tussen bloedmijt en voedermijt? Op internet is niet veel over de voedermijt te vinden. Wij hebben nu 3 x 20.000 roofmijten uitgezet om de bloedmijten aan te pakken. Mogelijk voor niets.




parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2016-02-05 - 14:35:53 send message to parrotmaniak

Scoon houden van je hokken voorkomt een invasie van voedermijt
Ik heb zelf ,mede om deze reden een centraal stozuig systeem gemaakt
Nl een gesloten box waar 2 stofzuigers inzitten die een afvoer heeft naar buiten en 2 zuig aansluitingen op een groene container
Dan gaat er een zuigslang van de groene container naar een buis van 50 mm die boven in de loopgang zit
Aan deze buis heb ik 2 aansluitingen waaraan ik een dikke stofzuigerslang aan kan koppelen
Zo kan ik de hele gang (15meter) en de aanliggende rennen schoonzuigen wat ik elke week een x doe ,half uurtje werk
En vrijwel geen mijten meer
Let ook op wat voor zaad je voert en hoe oud het is,soms zit het hier ook in
Ten slotte, je kunt ze ruiken ,het heeft een specifike muffe geur



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede