Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > temperatuur buiten met open vlucht. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : temperatuur buiten met open vlucht.
robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-12-16 - 20:11:06 send message to robbunschoten

op dit moment is het vrij warm mijn grote parkieten zijn helemaal wild er hangen geen blokken maar het lijkt wel slachtfeest gevolg dode vogels de man slacht de pop af heb dit nog nooit mee gemaakt wat kun je doen .,


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2015-12-16 - 20:35:52 send message to KeesdeJongh

Beste mede vogelliefhebber,

Om welke soort gaat het?
Niet te veel eivoer of krachtvoer geven in deze rustperiode,niet meer dan 2x per week.
Zitten er soortverwante vogels in de volière ernaast?
Als de man zo ontzettend fel is kun je ook de felle man tijdelijk van zijn pop kunnen halen.
Je kunt eventueel ook nog enkele slagpennen aan 1 vleugel inkorten dan kan hij minder snel vliegen en kan de pop beter ontkomen.
Wat je ook doet, heel veel succes.
MVG Kees


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-12-16 - 20:52:41 send message to robbunschoten

het gaat om rubino rossella twenty eight conclurie princessen het is net wildwest de vogels doen echt gek ook bij een collega kweker 3 km. verderop ook dode vogels de man slacht de pop af en allemaal koppels die dit jaar geen of onbevruchten eieren hadden .,


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2015-12-17 - 18:56:48 send message to KeesdeJongh

Dit zijn ook de soorten die ik heb zitten, maar hier heb ik tot nu toe weinig problemen.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat ze door het zachte vochtige weer van slag raken.
Sober voeren, een goede zaadmengeling maar weinig eivoer. Ik geef zelf op dit moment geen kiemzaad en niet vaker dan 2x per week wat zacht voer (eivoer voor grote parkieten - geraspte winterpeen, stukjes appel).
Ik geef ze regelmatig wat verse wilgentakken dan hebben ze wat te doen en het leid wat af.
Veel sterkte, hopelijk is gaat over als het echt wat meer winter gaat worden.




gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-12-18 - 14:00:07 send message to gerrit1950

Verre van plezant! maar de natuur is echt van slag! bloeiende heesters ook alom!
Vogels wat temperen door voeding niet te rijk te maken kan een oplossing zijn. maar elke vogel is ook een individu, en ze handelen ook allen anders!

hopelijk komt er beterschap!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-12-18 - 18:21:26 send message to Karel

Ik hoor van meer mensen dat ze deze problemen hebben met hun vogels en niet alleen bij grote parkieten.
Als je de mogelijkheid hebt kun je paren waar je problemen bij ziet het best even gescheiden huisvesten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede