Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roze kaketoe uitkomen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roze kaketoe uitkomen
dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2015-06-02 - 19:45:34 send message to dirkp106

Hoi
Dit jaar voor de eerste keer eitjes van men 2 koppels roze kaketoe's. beide koppels 2 bevruchte eitjes . Nu de eerste nest moest uitkomen maar na 30 dagen geen jongen en zie dat 1 ei is aangepikt geweest. Eieren in de egg buddy maar dood. Ei opengedaan en beide jongen volgroeid en door het vlies gebroken maar blijkbaar niet door de schaal geraakt. Nu vandaag nest 2 weer van het zelfde.
Beide koppels zitten op verschillende lokaties . In het nachthok is een luchtvochtigheid van 65%.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Nestkasten zijn van multiplex gevuld met houtschaafsel waarvan ze het meeste hebben weggegooid en wat ze zelf hebben aangevuld met snippers van de wilgentakken die ze hebben.
Wat doe ik verkeerd ok kan ik anders doen?

Alvast bedankt voor de hulp.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-06-02 - 20:43:30 send message to robbunschoten

geef ze gewoon een broedblok van eiken of van popelier of wat dan ook en als je weet dat ze eieren hebben spuit gewoon de boomstam zeiknat en de vogels ook in de natuur gebeurt het zelfde .ikzelf ben geen voorstander van betonplex of multiplex een blok moet kunnen ademen.


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2015-06-03 - 15:45:20 send message to rosella kweker

Ik had met mn barnard s t zelfde al zaten ze in vuren blok 6 eieren rondgepikt en jong dood erin. Andere koppels zitten t zelfde en daar lukt t wel al is t geen topseizoen hier. Ik sproei mb dak soms nat en geef meerder keren water in schalen per dag . Snap t ook niet.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-06-04 - 14:01:25 send message to P.Rooth

Aan materiaal blok kan het in mijn beleving niet leggen heb jaren gekweekt met Goffins in een dik multiplex broedblok waar geen deksel op getolereerd werd vogels dagelijks een douche geven helpt maar dit jaar is er een erg drogende koude wind en daar hebben vele liefhebbers last van . Vorig jaar was een slecht broedseizoen voor velen en dit jaar lijkt een herhaling te zijn . Populier of eik ben ik geen liefhebber van populier vind ik zweetblokken en eik kan nog loog in zitten dan liever dik multiplex betonplex kan met ventilatieopeningen of zonder deksel


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-06-04 - 22:36:00 send message to ineznick

De blokken nat maken, kan dit ook als het koppel eieren heeft? Ik bedoel, gewoon met een plantenspuit de binnenkant van het blok nat maken, ook over de eieren heen spuiten?

gr gerben


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-06-04 - 23:02:16 send message to robbunschoten

ja dat kan zeker heb het vanavond om 17.00 weer gedaan spuit gewoon vol in het openings gat doe het spuiten met een 5 liter drukpomp


Aamwilly
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-06-05 - 14:57:22 send message to Aamwilly

Ik heb PVC blok met dikke laag bamboe bladeren. waar inmiddels weinig van over is.Mijn Rose's hebben 4 eieren gelegd die alle zijn uitgekomen.Het blok staat in buitenvoliere.Vandaag dus nat houden anders worden de jongen geroosterd. Verder dus prima ervaring mee.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2015-06-05 - 21:33:12 send message to Fredje15

Hallo, ik heb bij één van mijn koppels caiques vier bevruchte eitjes gehad.
Na een week was één eitje iets kapot gegaan,
Het tweede en derde eitje is goed uitgekomen.
Bij het laatste eitjes werd ook de luchtkamer schuin en groter.
Met de egg=buddy een goede hartslag.
Echter is volgens mij de pop niet meer echt gaan broeden,en ik had ook een volgroeit jong dood in het.
Wel gekeerd en door het vlies.Nadat ik het jonkie in de klikko had gedaan was het na een half uurtje helemaal donker rood gekleurd ?
Vandaag heeft het popje het nestmateriaal waar de jongen op liggen zelf bevochtigd.
Natspuiten van het blok is helemaal niet nodig.
Dit gebeurd in de natuur ook niet.
Geef de vogels gewoon voldoende badwater,en ze lossen het probleem zelf op.
succes


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2015-06-06 - 09:14:33 send message to molineti

Ik heb natuurstammen van popelier,nooit problemen met het uitkomen van de eieren.
Bijkomend voordeel de bodem van de stammen is niet vlak.
Deze stammen hang ik schuin op zodat de oudervogels minder snel de eieren kunnen beschadigen.
Mijn vogels kunnen wel naar buiten,zodat ze zelf de luchtvochtigheid kunnen regelen,als het regend.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2015-06-06 - 21:16:45 send message to dirkp106

Hier kunnen ze ook allemaal naar buiten in open voliere . 1 koppel heeft een gras en onkruiden bodem ander koppel heeft een beton bodem.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede