Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verlichting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verlichting
Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-08-08 - 22:36:45 send message to Elderbroek

In mijn schuur, waar zich op het moment 2 nachthokken bevinden, heb ik verlichting d.m.v. standaard tl buizen.
Nu heb ik veel gelezen over de speciale uv vogellampen en dat dit ook veel beter is voor de kweek en dat de vogels geen last zouden hebben van eventuele flikkeringen van de standaard tl buizen.
Voor de uv straling zou ik het niet hoeven doen denk ik, aangezien ze ook naar buiten kunnen. Maar zijn deze flikkeringen echt zo erg?

Wat hebben jullie in de nachthokken hangen?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2014-08-08 - 23:24:04 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gewone tl‘s,dus ook uv tl lampen hebben een starter en een trafo en zijn 50 Hz. Beter is om hoogfrequent tl te plaatsen. Deze hebben geen starter en hebben meer dan 10.000 Hz. dus zowel mens als dier hebben geen last van het knipperen. Ook zijn deze lampen goedkoper in het gebruik en hebben tevens meer licht opbrengst. Zelf heb ik in mijn binnenruimte ruim een jaar deze tl‘s geplaatst, en ben hier zeer tevreden over.

Groet, Ben


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-08-08 - 23:40:51 send message to Elderbroek

Ok duidelijk, bedankt! En hoe zit dat dan met gloeilampen? Zou dat bijvoorbeeld ook gewoon kunnen? Sorry hier heb ik echt geen kaas van gegeten..


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-09 - 08:51:25 send message to eabe80

Ikzelf heb al jaren een gewone tl in mijn nachthok hangen. Ik kan niet zeggen dat de vogels hier nadelige effecten van ondervinden. Maar ook bij mij kunnen ze naar buiten.
Ik denk als de vogels niet naar buiten kunnen de verlichting wel aangepast dient te worden hieraan.
Dan kunt u wel beter HF tl nemen of anders led.
Maar als de verlichting gewoon voor bij verlichting is zoals bij mij dan hoeft dat in mijn ogen niet.
Ligt er dus aan hoe de vogels gehuisvest zijn.


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-08-09 - 10:07:08 send message to Elderbroek

Ja precies. Wat mij zorgen maakte was dat je misschien geen nadelige effecten ziet in bijvoorbeeld de kweek maar dat de vogels wel in een ruimte verblijven met (voor hun) stroboscoop verlichting. Dat lijkt me niet heel fijn.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2014-08-09 - 12:45:06 send message to Ramon

Als de vogels ook naar buiten kunnen, zou je kunnen overwegen led tl te nemen. Dit is in het gebruik het goedkoopst. Zelf ben ik hier niet zo gecharmeerd van, Ik vind led niet voldoende lichtsterkte hebben voor een vogelverblijf. Zelfs niet als je er een extra lamp bij hangt.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2014-08-09 - 14:28:11 send message to Home of Amazone

Wij gebruiken al enkele jaren 2 led strips van 5 meter en zijn hier erg tevreden over, wel kunnen onze vogels ook naar buiten en beschikt iedere kooi over een raam/schuif van 40 x 30 cm zodat er ook daglicht naar binnen kan. Kijk maar eens bij mijn volière.
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001664.html
Succes met de keuze. Erik


emots
Website Member
Posts :13

Website Member
2014-08-16 - 00:11:49 send message to emots

Ik gebruik de verlichting van Birdlights. En dat bevalt prima.
Staan ook wel eens op een vogelmarkt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede