Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Halsbandparkieten doen het goed bij ons! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Halsbandparkieten doen het goed bij ons!
Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-30 - 23:51:04

Daarjuist op TV gezien dat in Brussel er een halsbandenkolonie vrij in de stad leeft en die nu zo snel uitbreid dat ze de inheemse vogels verdringen.
De halsbandenkolonie is ontstaan in de jaren '70 toen een kweker enkele koppels losliet en deze er in slaagden om te overleven en zich voort te planten.
In de jaren '80 waren er al honderden en nu wordt hun aantal geschat op meer dan 5000.
Door hun grote aantal verspreiden ze zich nu naar andere steden en ook het platteland.
Onlangs las ik hier dat er in Nederland ook zulke kolonies zijn en in frankrijk zouden deze ook bestaan.
Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn als deze verschillende kolonies elkaar gaan ontmoeten.
Krijgen we dan een halsbandenboom met alle gevolgen van dien???


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-12-01 - 01:02:59

Hebben we dit onderwerp al niet meer gehad??


Forums Home > De kroeg > Parkieten in het wild???


Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-12-01 - 01:05:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij was deze ook van jou!laugh :D

--------------------------------------------------
Mario
Website Member
Posts :382

2004-08-18 - 18:15:07


Er worden de laatste tijd nogal veel vragen gesteld die al eens of zekfs meerdere keren beantwoord zijn.
Daarom zou het misschien interessant zijn moesten mensen met vragen eens eerst de zoekfunctie gebruiken zodat men niet steeds hetzelfde moet herhalen.
Zo loopt alles vlotter en heb je jouw antwoord direct beschikbaar als de vraag al eens gesteld is.
--------------------------------------------------
Groeten Meyerwink ;)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-01 - 01:37:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je niks zinnig te melden hebt hierop zwijg dan...denk je dat je nu een punt gescoord hebt en sterk bent...doe zo verder en binnenkort geraak je zelf niet meer verbonden met het net...
Ik ga zelfs meer zeggen als het hier zo verder gaat zal het binnenkort niet meer nodig zijn om de site terug in orde te krijgen want velen en veel info zal ofwel niet meer verschijnen ofwel ergens anders...

En nu terug ontopicangry


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-12-01 - 06:36:34

Nou Mario dat mag ook wel iets minder hij gaf alleen maar aan dat je al zo`n topic had geopend het is geen aanval?

Groeten Dennis


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-01 - 09:14:20

Buiten het feit, Mario, dat jijzelf het bent die dit antwoord gegeven heeft. Blijkbaar stoor jij je eraan dat mensen telkens over hetzelfde schrijven. Het is toch niet zo dat alleen jij commentaar mag geven?

Zo zie je maar? Kom, niet meer doen joh, houdt het gezellig. Het is overigens wel goed dat dit soort reacties alleen in de kroeg gegeven worden, vind ik wel.

Maar Halsbanden in hun natuurlijke omgeving zijn mooi.

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-01 - 09:45:25

Het lijkt mij onnodig om zo fel te reageren als een onderwerp geregeld terugkomt. Er is niets dat u dwingt om alle onderwerpen te lezen. Zeker in de kroeg kan dit in het geheel geen kwaad, bovendien voegt dit informatie toe, namelijk dat in Brussel en Frankrijk ook kolonies halsbanden leven, wat ik nog niet wist. Ik wist alleen van duitsland en enkele plekken in Nederland.
Het stellen van vragen die al wel eens geweest zijn geeft nieuwe leden de gelegenheid om ook te reageren en oude leden kunnen een verbeterde reactie geven. Zonder dat thema's terugkeren zou het forum erg leeg worden.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-01 - 10:15:12

Ik heb een paar jaar in een kroeg gewerkt en als je eens wist hoe vaak er daar over dezelfde onderwerpen wordt gesproken.wink ;)laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-01 - 13:03:19

Vavaf het moment dat er niet meer gewoon gezegd wordt dat het topic al eens geweest is maar er effectief gezocht wordt naar vroegere post en dit quoten vind ik wel een persoonlijke aanval.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-01 - 13:50:01

En toch kan de reactie dan met een beetje fatsoen gebracht worden.
Dreigementen aan het adres van www.vogelarena.com is wel een beetje erg vergaand.(mijn mening)

quote
Ik ga zelfs meer zeggen als het hier zo verder gaat zal het binnenkort niet meer nodig zijn om de site terug in orde te krijgen want velen en veel info zal ofwel niet meer verschijnen ofwel ergens anders...


Niet doen jongen, siert je niet. Voel je toch niet zo snel persoonlijk aangevallen. Ik denk dat de meeste niet direct naar de naam kijken, ik niet in ieder geval.

Maar je hebt gelijk als het erop neer komt dat men gaat 'speuren om je te pakken'. Dit is ook niet netjes.

groetjes.
happy :) Peter.


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2004-12-01 - 17:40:55

mario , laat je niet kisten
zijn altijd dezelfde mensen die kommentaar hebben en z.g.n alles beter weten
verder wil ik mij niet meer met deze zaak bemoeien , het is te gek voor woorden hoe hier op dit forum zgn vogelliefhebbers met elkaar omgaan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-12-01 - 19:11:35

De boel niet proberen op te stoken psittacula,
gaat heel netjes de laatste tijd, er zijn een paar heel goede topics hierover geweest


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-01 - 22:36:13

Om terug 'ontopic' te komen er blijken zelfs een aantal monniksparkieten vrij rond te vliegen en zich voort te planten in Brussel.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-02 - 00:18:54

In Zeeland zit ook iemand die een kolonie muisparkieten houdt in en om een soort duiventil. Die beesten schijnen een heel bos tot territorium te hebben en niemand heeft last van het kabaal.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede