Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gevraagd advies kweken met grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : gevraagd advies kweken met grijze roodstaarten
kweken met
Website Member
Posts :7

Website Member
2014-06-20 - 22:11:39 send message to kweken met

ik heb geen ervaring met kweken van grijze hoe kan ik dit het beste in een voliere in m3 kooien of coloniebroed. wie weet hier antwoordt op


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2014-06-20 - 23:21:45 send message to Ann*

Geloof in ieder geval niet die fabel dat grijze roodstaarten donker en klein behuisd moeten zitten om te kweken. Zo'n vogels horen niet in een m3. Geef ze een ruime lichte volière met binnenhok en zorg dat hun voeding gezond en gevarieerd is.

Start ook met gezonde dieren (even laten nakijken bij de VA) en weet dat grijsjes niet de makkelijkste zijn in het aanvaarden van een partner. Een goede methode daarvoor is de vogels een partner laten uitkiezen uit meerdere mogelijke partners maar dat is niet altijd makkelijk te realiseren; het vraagt een grote volière en meer geld.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2014-06-21 - 10:40:49 send message to yaro

het mooist is in een voliere ,maar ik heb meerdere koppels en de helft zit in ruime voieres en de helft in kooien
nu heb ik in de kooien regelmatig jongen en in de voliere niet een .
en de koppels ook gewisseld en elke keer in de kooien jongen en in de voliere niet
en als er een keer eieren zijn in de voliere is het onbevrucht .
ik heb er niet echt een verklaring voor ,ik heb ze liever in een voliere want ik heb ruimte genoeg .
maar af en toe jongen is toch ook wel leuk


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2014-06-21 - 23:04:48 send message to Ann*

De mijne zitten wel in een volière en ze hebben wel jongen. Het kan dus zeker wel.


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2014-06-22 - 07:47:24 send message to anouk04

En die van mij ook.zie prive bericht


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-06-22 - 08:25:16 send message to eabe80

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Straks met de nieuwe wetgeving is het kweken van grijze roodstaarten in m3 kooien gelukkig voorbij. Bij een goed klikend koppel in goede gezondheid, en geduld, doen ze het ook goed in een volière. Het idee dat ze alleen maar kweken in een kleine donkerte kooi is allang achterhaald. Ik ken genoeg mensen die kweken met grijzen in volières.

Ik zou dan ook het advies van ann* volgen.


h.hulshof
Website Member
Posts :16

Website Member
2014-06-22 - 09:29:07 send message to h.hulshof

voor het welzijn van de papagaaien zijn kuubskooien in mijn ogen niet geschikt

heb mijn koppels allemaal in 13kuubs voliere.s
( om maar in kuubs te praten )
ze kunnen vliegen..in de zon en in de regen zitten wanneer ze maar willen ,een genot om naar te kijken en hebben ook elk jaar nog jongen wat wil je nog meerwink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2014-06-22 - 11:59:08 send message to surveyor

Hier idem dito.
Grote binnenren 2x1,2x2,2 buitenren 1,5x1,2x2.2

Momenteel 3 jonge liggen en kweek al een dikke10 jaar zo.

Grtz


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-06-22 - 13:25:48 send message to johnveraart

zou er ook een verbod komen op het houden van vogels in de woonkamer?


jopi
Website Member
Posts :7

Website Member
2015-07-25 - 22:54:13 send message to jopi

Wij hebben een koppel roodstaarten.
Nu heb ik gehoord dat als je er me wilt kweken er geen ara naast moeten zitten.
Als dit al zo is wat is dan hier de reden van?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2015-07-26 - 15:13:56 send message to J.ten Wolde

jopi, van wie heb je die onzin?


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2015-07-27 - 11:37:19 send message to joossie1

hoi
ik heb toevallig een koppel grijze naast een koppel blauwgele ara's zitten.
wat ik wel merk is dat het voor de blauwgele niet uitmaakt wie ernaast zitten. heb er momenteel 1 jong bij liggen. maar zodra de blauwgele in de buurt van de grijze zitten vliegt de grijze man constant naar de tralies en probeert de blauwgele te bijten. hij is dan meer gefixeerd op de blauwgele dan op zijn eigen pop. Aan de andere kant van de grijze zitten een koppel rose kakatoes die de grijze volledig met rust laten (toeval)


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2015-07-27 - 18:20:29 send message to jaap van de pol

Grijze Roodstaarten kunnen behoorlijk snel afgeleid en/of verstoord zijn.

Het wordt altijd aangeraden volières dicht te maken aan de zijkanten zodat ze de buren niet kunnen zien.

Daarnaast heb ik wel eens gehoord dat je afrikaantjes (welke rustig zijn) moet scheiden van de zuid Amerikaantjes (drukke vogels) om verstoring bij de Afrikaanse soorten te voorkomen.

Natuurlijk is dit per vogel / koppel verschillend. Sommige grijzen leggen rustig eieren op de bodem en laten zich niet verstoren. Andere koppels stoppen met broeden als ze een nieuw geluid horen.

Ook de tijd zal hierbij een rol spelen. Zitten ze al tien jaar in dezelfde ruimte of pas net... dit moet je allemaal meewegen.

Succes in ieder geval.

Groet,
Jaap


Avenger012
Website Member
Posts :8

Website Member
2015-07-28 - 22:27:29 send message to Avenger012

Ik ben het voor het groot deel eens met Jaap hierboven...
Echter ben ik niet van mening dat de andere soorten van belang zijn... Ik heb echter verschillende soorten gehad in 1 hok en ik kweekte met al mijn koppels... Mijn grijze roodstaarten hebben 1 jaar nodig gehad om aan het hok te wennen. Het volgende jaar hadden ze 3 eieren welke allemaal onbevrucht... Het jaar daarna opnieuw 3 eieren en allemaal bevrucht en perfect grootgebracht... Wat is er veranderd ? De voeding.... Ik zeg: De voeding is van groot(ste) belang !


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2015-07-28 - 22:45:25 send message to adjekant

avenger012,
wat is volgens u dan de juiste voeding? Ik hoorde van een ervaren kweker dat de grijzen rust nodig hebben, en in de winter wat schraal gevoerd moeten worden.
Is dat uw ervaring ook?
mvg

Ad Kant


Avenger012
Website Member
Posts :8

Website Member
2015-07-31 - 18:37:39 send message to Avenger012

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

adjekant,

Iedere vogel zit graag rustig,... zeker als het aankomt op paren/broeden... Geen enkele vogel houd van de drukte van 10 kinderen in je volière/broedhok... Vogels creëren een band met hun verzorger... Dus als jij er komt gaan ze je niet meteen zien als een storend element... Naar nestcontrole toe moet je wel niet overdrijven... Dan de voeding of hoe je het wilt noemen....
Ik kan niet zeggen, dat moet je geven als voeding
en je hebt succes...
Anders zou iedereen mij straks berichten liggen sturen haha
Maar nee goed.. Je weet dat grijze roodstaarten een extra aan calcium nodig hebben...

Een goede zaadmengeling is ook van belang.... Liefst 2 soorten door elkaar... TE veel zonnebloempitten is niet héél goed... Uiteraard, een papegaai eet graag zonnebloempitten dus dit kunnen we moeilijk volledig wegnemen... Misschien eens denken aan 2 mengelingen door elkaar mengen.... Daarnaast gaf ik dagelijks een handje pellets bij... Hier zijn voor en tegenstanders van... Ik ben van mening dat de pellets die worden opgenomen zorgen voor een complete brok... Alles goede stoffen zitten in dat ene brokje...

Zaad zal niet altijd de volledige en nodige stoffen binnenhalen... Ook weer, ze eten nu eenmaal graag zonnebloempitten... En dat heeft eigenlijk geen voedingswaarde... Geen enkele vogel gaat ieder zaadje volledig oppeuzelen... En dan nog, zijn ze nog niet volledig voorzien van alle nodige stoffen...

Fruit speelt ook een belangrijke rol... Mijn grijze roodstaarten waren echt héél kieskeurig... En neen ze wouden ook niets nieuw leren... Dus dat was beperkt van appel, peer, banaan en dat was alles, maar voor mij voldoende... Ik gaf mijn grijzen door het jaar heen 2 a 3 x per week eivoer, gemengd met fruit en eventueel vitaminen of natuurlijke producten... En dan heb je ook van die mensen die zeggen: Mijn grijzen eten geen eivoer... JIJ moet zoeken welk ze wel eten.... Mijn grijzen aten geen eivoer van cédé... Wel, dan moet je een ander merk proberen hé

Verder zou ik ook eens wat opzoekwerk doen over aanvullende natuurlijke producten... Ik ben van mening dat je steeds je vogels op peil moet houden met dergelijke methodes... Echter ben ik niet voorstander van voedingsschema's... Het zijn geen machines hé...

Zo , ik hoop dat je hier een klein beetje aan hebt... Ik heb mijn grijze roodstaarten al een tijdje niet meer in bezit... K heb ze verkocht aan een ander liefhebber daar mijn voorkeur uitgaat naar grote parkieten en ara's.... maar kennis vergaat niet...



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede