Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Onbevruchtte eieren door antiwormmiddel? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Onbevruchtte eieren door antiwormmiddel?
parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-04-07 - 20:14:23 send message to parrotmaniak

Wie weet of het gebruik van levamicole kan leiden tot onbevruchtte eieren
Ik heb nl. Al 20 onbevruchtte eieren en heb in febr. Ontwormd


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-04-07 - 22:25:50 send message to Henk57

Nooit geven op het moment dat ze eieren gaan leggen


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-04-08 - 13:28:34 send message to P.Rooth

Met Panacur nooit problemen gehad



gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-04-08 - 13:47:40 send message to gerrit1950

Kan wel door gebruik van antibiotica


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-04-08 - 15:03:04 send message to Henk57

Staat op vele beschrijvingen dat je het niet mag geven in de broedtijd


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-04-08 - 15:07:12 send message to Henk57


Wormkuren
Met name bij vogels die in een buitenvoliere worden gehouden, kunnen wormen voorkomen. Besmetting met wormen veroorzaakt onder meer vermagering, diarree en zelfs sterfte bij vogels. Een vogel kan besmet worden via voedsel (bv. planten uit de natuur, hier kunnen wormeitjes opzitten afkomstig van wilde vogels), mest van buitenvogels (het beste is het om een gesloten dak te hebben) of via ontlasting van besmette vogels in de voliere.
Het ontwormen kan twee keer per jaar worden gedaan: voor het broedseizoen en na het broedseizoen (niet tijdens de rui). Dit omdat er beter niet ontwormd kan worden in de periode dat er gekweekt wordt in verband met mogelijke effecten op de eieren en/ of jongen. Ook tijdens de rui kan er beter niet worden ontwormd, omdat de rui veel vergt van vogels. Het wormmiddel Panacur ® zou een negatief effect kunnen hebben op de veerontwikkeling (aangetoond bij postduiven).
Verder is de wijze van ontwormen belangrijk, dit kan via drinkwater en oraal. Bij oraal ontwormen (Panacur ®) wordt het ontwormmiddel in de bek gedaan. Hierbij weet je zeker dat de vogel voldoende binnenheeft, maar moeten ze gevangen worden en dit veroorzaakt stress.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-04-08 - 19:09:39 send message to parrotmaniak

Ik heb ontwormd een maand voor ik de blokken heb ingehangen,en via het drinkwater ,in de juiste verhouding.
Maar ik gooi op dit moment het ene na het andere legsel weg.maar misschien is het ook wel toeval ,heb er ook koppels bij die wel bevruvht zijn


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-04-08 - 19:19:19 send message to P.Rooth

Via drinkwater ontwormen ??

Weet je niet of er wel enig laat staan voldoende antiwormmiddel opgenomen wordt

Panacur verstrek ik via het eivoer wat goed opgenomen wordt .

Controle van de mest vooraf is geen overbodige luxe , bij besmetting kan niet volstaan worden met een eenmalige wormkuur dat dient na 14 dagen herhaald om de wormeieren ook te vernietigen

Paul


peter en rian
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2014-04-09 - 16:05:57 send message to peter en rian

Ik ontworm met flubanol door eivoer doe t meerdere keren per jaar heb hier bijna alles bevrucht maar ook enkele jaren slecht gebroed oorzaak denk.ik bloedluizen. Als je bloedluizen.hebt gaat.conditie achteruit en.treden de mannen minder poppen broedden niet vast en gaan van nest af. Misschien bij jou ook t geval


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-04-09 - 22:54:09 send message to parrotmaniak

Ik geef water via flesjes en laat het water met medicijn min. 2 dagen hangen ,op een droge dag ,zonder badwater.dus de opname is wel goed.
Wat ik mij afvraag is of de medicijnen invloed hebben op de bevruchting


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-04-10 - 22:15:16 send message to kamervoliere

ik ga der gewoon maar van uit dat het invloed heeft, dus ontworm ik zo"n 2 maand voor de kweek,deed anders altijd door het water maar heb dit jaar maar gewoon in de bek gedaan,weet je zeker dat ze genoeg krijgen.en zit je ook niet met het opsluiten en het 2 dagen laten staan van het water.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-04-10 - 23:26:17 send message to Karel

Is er niemand die met Ivermectine ontwormd? Dit middel druppel je gewoon in de nek en wordt direct opgenomen via de huid.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-04-11 - 16:58:31 send message to P.Rooth

Heb je wel een goede hand voor nodig Karel
Een waar niet in gebeten wordt , daarbij moet je alle vogels uitvangen wat met een paar vogels in een kleine ruimte niet zo erg is .
Heb je toevallig een aantal volières met kromsnavels ben je zo een dag bezig vandaar ik met Panacur ontworm en dit door het eivoer meng





tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-04-11 - 17:26:21 send message to tropic

Dacht dat ivermectine tegen mijten was, maar geen ontwormingsmiddel. Kan het mis hebben .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-04-11 - 17:51:44 send message to Karel

Ivermectine is inderdaad oorspronkelijk ontwikkeld tegen mijten. In de praktijk is echter gebleken dat het vrijwel "alles wat leeft" op en in de vogel dood. Zo ook wormen (behalve lintworm).

Men heeft dat ontdekt doordat, na gebruik als mijtenbestrijder bij een vogel, de ontlasting vol dode wormen bleek te zitten.

Een waarschuwing echter: Bij een zware worminfectie zullen alle wormen in één keer worden gedood en kunnen de wormenlijkjes de darmen verstoppen. Het is daarom verstandig om in zulke gevallen een aantal malen een lichte dosis toe te passen, zodat de wormen in kleine stapjes worden gedood.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-04-11 - 20:37:30 send message to tropic

Alweer iets geleerdwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede