Dundieje heeft het antwoord al gegeven, Kees. Het is wat verwarrend dat in de lijst niet altijd de Nederlandse namen worden gebruikt die we in de hobby gewend zijn. Vergelijken van de wetenschappelijke naam is dan de veiligste weg.
PS Ben je van plan Palmkaketoe's aan te schaffen, Kees?
Hey mensen het is toch niet normaal meer,ik ben voor een vriend van mij een grijze roodstaart aan het zoeken die zelfstandig eet.nou nou nou dat is gewoon niet te krijgen he.heb een aantal mensen benaderd en niemand wil ze doorvoeren tot zelfstandig.hij heeft er totaal geen ervaring mee dus hij moet echt zelf kunnen eten.officeel mag het niet maar zo zie je dat mensen er echt schijt aan hebben.ze wilde ze allemaal met 6 a 8 weken verkopen omdat ze er geen tijd voor hebben.pffff boel shit.
Er is volgens mij wel aan grijze te komen die zelfstandig eten.
Maar ja ... zoek je een handopfok vogel die net zelfstandig kan eten, dan zal er inderdaad niet veel beschikbaar zijn.
Mensen die kweken met het doel te verkopen,dan geeft 8 weken inderdaad het meeste rendement.
Een oudere vogel brengt niet meer op,en het spenen van een jonge vogel kan knap lastig zijn.
De laatste periode zien we dat mensen zelfstandige jonge papegaaien aanbieden die jonger zijn dan de richtlijnen van het ministerie. In enkele gevallen kan het verschil toch wel groot zijn daarom bij twijfel graag deze link checken:
Zo heb deze topic even gelezen wat zijn er veel kwekers die het voor het geld doen en niet voor de vogel kiezen.De vogels kiezen er niet voor om in kooien worden te gehouden.Vind als je vogels gaat houden dat je er ook goed moet voor zorgen.Wat is er nu mooier als je een paar jongen op stok krijgt en die groot ziet worden.Ze leren alles van de ouders en proberen de geluiden te na te doen van de ouders.Bijna het hele jaar heb je 1 koppel in de voliere wat is er mooier om er een paar jongen erbij te hebben vliegen dat is toch genieten?Ik laat de jonge vogels zo lang mogelijk bij de ouders als het mogelijk is.Daar doe ik het voor heb nu jonge wijnborst dat is toch mooi om te zien als ze naast elkaar zitten.Dit hadden ze al lang moeten verbieden dan zat de vogelopvang ook niet zo vol.groetjes freek.
Daar ben ik het helemaal mee eens freek.
Ik heb nu jonge liggen die bijna op uitvliegen staan.ik ben zo benieuwd hoe dat er uit gaat zien.lijkt me super gaaf.
De ouders gingen de jonge wel een beetje plukken maar gelukkig is het bij een beetje gebleven.mvgt