koenders
Website Member
|
2014-03-29
-
09:03:19 |
|
Men hoef zich hierover niet meer zo druk te maken. Want na het invoeren van de positieflijst volgend jaar is het toch over met onze hobby dus ook met dit probleem
|
vogeltje1000
Website Member
|
2014-03-29
-
09:36:00 |
|
"Verwijderd"
Op "sluwe" regel- en wetsontduikende tips zitten we natuurlijk niet te wachten!
Dit bericht is door moderator Karel aangepast
|
Vogelen
Website Member
|
2014-03-29
-
11:04:07 |
|
En wat als je door werk of andere reden echt niet in staat bent zelf de jongen met de hand groot te brengen? Niet elke vogelkweker is met pensioen. Oftewel, dood laten gaan.. weg cites vogeltje.
|
rupicola
Website Member
|
2014-03-29
-
14:15:02 |
|
Quote: Men hoef zich hierover niet meer zo druk te maken. Want na het invoeren van de positieflijst volgend jaar is het toch over met onze hobby dus ook met dit probleem ///
Die strijd is nog lang niet gestreden!!!!!
verzoekschrift-, bezwaarschrift-, en beroepschrift procedures . . .
als we allemaal meedoen en een en ander per soort aanhangig maken kan het ministerie haar lol nog op!
|
dundieje
Website Member
|
2014-03-29
-
15:29:08 |
|
Quote:verzoekschrift-, bezwaarschrift-, en beroepschrift procedures . . .
als we allemaal meedoen en een en ander per soort aanhangig maken kan het ministerie haar lol nog op!
Persoonlijk vind ik dit misbruik van het recht dat we hebben.
Waarmee in Nederland al genoeg €urootjes verloren gaan.
|
wiechmann
Website Member
|
2014-03-29
-
16:29:46 |
|
Kijken hoe lang dat de advertentie gevraagd er op blijf staan
|
rupicola
Website Member
|
2014-03-29
-
16:52:14 |
|
Dit bericht is 3 keer gewijzigd
@ Dundieje:
Persoonlijk vind ik de wijze waarop de nieuwe wetgeving tot stand wordt gebracht en waarop men voornemens is deze te gaan uitvoeren meer dan voldoende rechtvaardigen om alles wat in onze macht ligt aan te wenden teneinde een andere wending te geven aan het grootschalig decimeren van het houden van gezelschapsdieren.
@ vogelen: verzorgingsplicht blijft wettelijk gezien overeind, ofwel dergelijke (incidentele) gevallen kunnen/ moeten met de hand worden grootgebracht, maar degene die op deze wijze meerdere exemplaren grootbrengt heeft een kennelijk 'ander' oogmerk en die persoon heeft straks wel een juridisch probleem.
N.B. het handmatig grootbrengen is uiteraard niet voorbehouden aan soorten die onder de CITES wetgeving vallen.
|
P.Rooth
Website Member
|
2014-03-29
-
19:24:46 |
|
Hallo Karel
Telt dat ook indien er zo geadverteerd wordt ?
1,1 Dunkelrote Ara Babys abzugeben
Staat op de Arena
Paul
|
molineti
Website Member
|
2014-03-29
-
19:48:07 |
|
De positieflijst zal nog wel ff uitgesteld worden,ze hebben nu al te weinig controleurs om :voedselfraude keihard aan te pakken..
Of zal het pesten van de liefhebbers voorrang hebben bij onze sharon dijksma
|
Karel
Website Member
|
2014-03-29
-
23:09:45 |
|
@Paul
Ja, dat geldt zeker voor dat soort advertenties, maar ik ben pas gaan verwijderen vanaf 28/3. Alles wat eerder geplaatst is, blijft staan totdat de termijn van 30 dagen verlopen is.
Tot nu toe heb ik drie advertenties moeten verwijderen.
|
gerrit1950
Website Member
|
2014-03-30
-
11:47:02 |
|
i.v.m. positieflijst: de tegenstanders beschikken over een eigen politieke partij, die hun argumenten in eigen rangen zoeken, motiveren en indienen. Ze houden de vogelverenigingen (e.a.) er wijselijk buiten.
We zullen ook met met een politieke partij moeten starten zeker? of politici zoeken die ook houder en kweker zijn van vogels, reptielen,...
|
henkdelaat
Website Member
|
2014-03-30
-
12:18:03 |
|
Gevraagd jonge papegaaien, ara's en kaketoe's
Deze advertentie is geplaatst op 29-03 op VA.
Dit kunnen ook niet zelfstandige baby papegaaien zijn.
Mag dit??
Henk.
|
Karel
Website Member
|
2014-03-30
-
15:34:36 |
|
@Henk
Die heb ik gezien. Ik ga er in eerste instantie maar vanuit, dat met jonge vogels niet té jonge vogels wordt bedoeld.
In de praktijk zullen we alleen in die gevallen verwijderen waarbij het overduidelijk mis is. Ik kan niet ter plaatse gaan controleren hoe oud de jongen zijn.
Zo zullen er altijd wel twijfel- en randgevallen zijn.
|
henkdelaat
Website Member
|
2014-03-30
-
15:56:30 |
|
@ Karel,
Je kan de adverteerders verplichten om in de advertenties te zetten dat het uitsluitend om zelfstandige vogels gaat.
Zo heeft deze nieuwe regel geen enkele nut.
Henk.
|
Karel
Website Member
|
2014-03-30
-
16:43:09 |
|
Dit bericht is 2 keer gewijzigd
Nee, we gaan de adverteerders niets verplichten. De regels zijn duidelijk. Handhaven is lastig maar zal naar beste inzicht worden gedaan.
Hier wil ik het verder bij laten en degenen bedanken die leeftijden van papegaaiensoorten hebben genoemd waar we rekening mee kunnen gaan houden in de beoordeling.
|