Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Clay Licks ...zelf zien. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-12-14 - 16:47:57 send message to wiechmann

ik krijg steeds meer zin om ook te gaan er is toch niets mooier als dit de vogels lekker vrij en zelf ook de ruimte hebben en niet net als hier.
ruzie met de buuren over de vogels krijg je ook niet heerlijk lijk mij happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-14 - 19:37:35 send message to Jacqueline

happy :)

Qua buren hebben we gelukkig geen last hoor.
Voor nederlandse begrippen hebben we best veel ruimte.
Maar dit eenmaal meegemaakt hebbende zijn we echt helemaal idolaat om dit ook voor ons zelf te hebben, we doen er alles aan om het voor elkaar te krijgen, maar de uitkomst is nog erg onzeker.
Het klimaat speelt natuurlijk ook een rol subtropisch, nabij Panama City aan de Golf van Mexico, ben ook nog een visliefhebber, dus die kant komt daar ook nog wel aan bod, heb toen we daar waren een dagje mee geweest om te vissen.
De schilpadden/dolfijnen vereerde ons ook nog met een bezoekje.
Je staat er niet bij stil ( te druk met vissen ) maar daar zwemmen dus ook haaien.




Deze is weer gewoon terug gezet.

wink ;)
Peter.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-12-14 - 20:24:02 send message to wiechmann

ik zie toch liever een ara laugh :D


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-14 - 20:29:57 send message to Jacqueline

happy :)

Ik ook hoor, maar een papegaaivis is ook mooi om te zien, alleen om ze te leren praten is wat moeilijker Blub Blub dat is alles wat eruit komt.laugh :D

wink ;)
Peter


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-12-14 - 20:37:20 send message to wiechmann

spreek je uit ervaring ik heb ze nog nooit blub blub horen zegen zou wel uniek zijnlaugh :D


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-23 - 14:58:00 send message to Lennart

Hallo Peter en Jaqelien,

Je kent mij ondertussen al van een ander forum en ik kwam deze "discussie" tegen....laugh :D

Ik ben verschrikkelijk jaloers op jullie want ik zou dat ook nog eens graag willen zien in het echt! Ik wens je/jullie dan ook een verschrikkelijke mooie tijd toe!

Maar waarom ik reageer is dit: Zoals je weet krijg ik over 14 dagen mijn gaai! Dit is een tussenoplossing voor mij want ik ben al van kinds af knettergek van ara's en zover ik nu begrijp fok jij/jullie ze. Ik heb wel al jarenlang ervaring met kleine en grotere tropische vogels maar papagaaien zijn voor mij wel degelijk andere koek, behoudens dat ze ook twee vleugels, een staart en een snavel hebben.
En ik loop/liep al jaren te dubben zou ik het doen zal ik het niet doen en toen ik vorige maand bij een dierenwinkel binnen liep en de man mij ruimschoots aandacht gaf en enkele jongen liet zien uit eigen kwekerij was ik meteen verkocht aan het beestje en heb er nog eens drie weken over nagedacht en het ineternet afgestroopt naar info.
Afgelopen week heb ik dan ook besloten om hem te kopen! Maar zoekende op het internet kom ik toch telkens weer uit bij de ara's.
Steeds meer mensen houden er ara's op na of het de gewoonste zaak van de wereld is.....shocked 8O!
In mijn jonge jaren zag je ze alleen in de dierentuin en bij particulieren heel soms...was die man arts of zo.....wink ;)...in ieder geval hij had er genoeg geld voor...:...en als ik de gemiddelde prijzen van nu bekijk is dat eigenlijk niet zo vreemd dat ze bereikbaar geworden zijn voor een wat breder publiek...happy :)!! Ik overweeg dan ook als ik mijn gaaitje een poosje heb zo dat ik gewend ben hoe zo'n beestje werkt en ik kan hem happy (gezond) houden denk ik er nu toch serieus over na om op termijn ook een ara aan te gaan schaffen....!!!!

Maar wat ik eigenlijk op al die site's mis is de toch meer specifieke info over ara's. Ik bedoel: kooi - voliere - voeding - alleen of een koppel...enz..
Het is me allemaal wat te algemeen.
Ik ben zo'n "zeikerd" die alles eerst wil weten voordat ik een beslissing neem!sad :(

De reden daarvan is dat ik er niet van hou om dingen half te doen en dan half te starten...ik doe het en mijn start is goed...of ik doe het niet!!!!!

Heb jij niet een goed adres waar ik dat wel kan krijgen? Of misschien van jou? Als jij de meer specifieke info zou willen geven hoeft dat niet via dit forum en mag je me ook mailen of heb je een eigen site? Ik ben errrug benieuwd.....!!!!

Groetjes, Lennart...happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-23 - 19:55:44 send message to Jacqueline

happy :)

Hallo.

Lennart.

Zo te lezen heb je aardig het virus papegaaien en ara's te pakken, ( in positieve zin dan ).
Maar dat kan ik me goed voorstellen.
Als kind zijnde 5/6 jaar liep ik aan de hand van mijn vader, door de dierentuin in Tilburg.
Bij binnenkomst zaten ze daar links en rechts een lange rij ara's Blauwgele,Groenvleugels Geelvleugels en wat al niet meer.
En dat ze ook nog woordjes zeiden liet mij helemaal versteld staan, vlug een zak pindanootjes gekocht en voeren maar ( was toen nog niet bekend dat dit een sluipmoordenaar is pindanoten.)
Als kind was ik toen al weg van deze prachtvogels.
Maar het leven gaat door, en ik ontwikkelde me verder op het gebied van de inlandse vogels, wist alles te zitten, hoorde ik een vogel fluiten of zijn lokroep, bam dat is die vogelsoort en hij ziet er zo en zo uit, hij broed daar in die boom, in die tijd was ik een lopende vraagbaak.
Goudvinken, zijn er niet meer of heel weinig zeiden sommige kenners/vogelvangers, hahaha had je gedacht, zei het niet maar ik wist ze te zitten.
Als ik s'morgens in het voorjaar buitenstap en ik hoor de kleine lijster zijn hoogste lied zingen om zijn teritorium af te bakenen dan geniet ik met volle teugen.
Maar de ara's zijn nooit uit mijn gedachte geweest, door plaats gebrek op het ouderlijke honk ( vader was duivenmelker ) kreeg ik het niet voor elkaar om deze vogels te bezitten.
Ach je kent het meisjes kwamen in beeld en daar kwam de ware uit, trouwen na een aantal jaartjes kindjes en de ARA'S vlogen nog rond in Zuid Amerikalaugh :D
Wel heel veel tijd besteed om zoveel mogelijk te weten te komen over papegaaien en ara's, had toen een zeer goede kennis die deze vogels importeerde, en heb in die jaren heel veel soorten zien voorbij komen. ( ook zien sterven )sad :(
Maar in 1983 kwam toch de eerste papegaai en daarna is het toch vlug gegaan, en nu hebben we dan een klein kwekerijtje.
Maar heb nog steeds dat leergierige een niet te stillen honger naar info, hoe kan het anders/beter, en dat heeft geresulteerd in verschillende bezoekjes/werkvakantie's bij de grotere buitenlandse kwekers.
En we hebben daar hele leuke contacten aan overgehouden, en ja zelfs vrienden die wekelijks contact houden via mail en skype.
En je kan begrijpen wat het onderwerp is waar er dan over gepraat/gemaild word.
Dit word te lang, Lennart heb je wat vragen gesteld via je berichtenbox, zie het antwoord wel komen.

wink ;)

Peter.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede