Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vuurwerk.. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-12-31 - 16:42:43 send message to kamervoliere

dat ben ik niet met je eens Ubernood.heb ook vogels boven naast mijn slaapkamer.daar heb ik nu sinds een paar jaar altijd een kleinschemerlichtje aan van 7 wat die aangaat als het donker is.voor die tijd werd ik wel eens wakkeer omdat de vogels door de kooien heen knalden en moest ik het groot licht aan doen,en hier schrikken ze ook van dus ben voorstander van altijd een schemerlichtje aan heb ik trouwens bij al mijn vogels zowel binnen als buiten.maar hou vandaag groter licht aan.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-12-31 - 16:50:22 send message to Ruben31

Mijn Pyrrhura's zitten net in hun blok en hebben de geheele dag niet getaald naar de zware knallen hier.

Zometeen als het echt donker is leg ik een stuk trespa over het dakraam zodat het echt donker is...dit doe ik tegen de flitsen van het vuurwerk waar ze meer last van zouden kunnen hebben dan de knallen...ik ben iig blij dat ze nu in hun nachthok zitten.
Je bent toch begaan met die beesten.
Het is gelukkig bijna 1 Januari en ik wens allen dan ook een voorspoedig 2014.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-12-31 - 16:58:30 send message to Rik

Perfecte formulering van Ruben: vandaag is een vrijbrief om je asociaal te mogen gedragen zonder te worden gepakt.

Wat mij betreft zetten ze het vuurwerk op de positieflijst en halen ze de vogels eraf. wink :)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-12-31 - 22:22:48 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb al meer dan 30 jaar vogels en nog nooit problemen gehad, hier in Twente knallen ze nu al drie dagen en vandaag met melkbussen in de bebouwde kom.
Als het de hele dag al knalt geven de vogels er weinig om, pas als je dingen gaat veranderen, extra licht of juist donkerder krijg je problemen, je gaat tijdens zwaar onweer toch ook niet een extra lampje aan doen en dat knalt en flitst beter dan een melkbus.

Het probleem ligt niet bij het illegale vuurwerk, maar bij het verbieden, pas toen ze de regels in de jaren 90 aanscherpten met betrekking tot het aantal decibels, kwam het zwaardere illegale vuurwerk in beeld.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-01-01 - 17:43:41 send message to kamervoliere

alles weer goed gegaan dit jaar en jullie?


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-01-01 - 18:20:51 send message to P.Rooth

Altijd kleine nachtlampen aan die gedempt worden want 7 watt vind ik nog vrij fel in een donker nachthok maar tijdens oudejaarsnacht wat meer licht ( enkele dagen langzaam opgewerkt )

Gelukkig geen overlast en alle vogels gezond beter dan voorgaande jaren

Paul


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2014-01-01 - 19:06:04 send message to Ruben31

Was een chaos hier,maar de vogels zijn er goed doorheen gekomen.Blij dat het weer voorbij is.


Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2014-01-08 - 19:29:26 send message to Snuitema

Geluk gehad aan deze kant.
Ik had de dimwaarde van de rimo 2000 een aantal dagen voor oud en nieuw inplaats van op nul op vijf gezet zodat het blijft schemeren en juist op oudjaarsdag op twintig (max 31) zodat het de hele avond en nacht aardig licht was in de hokken.
Wat denken jullie op nieuwjaarsdag?
Eerste ei bij de lutino roodbuik splendids op woensdag dus en ZONDER nestkast uiteraard.
Het tweede ei kwam pas op maandag ZES dagen later MET DIKKE LEGNOOD! maar ze heeft het overleeft.
Probeer je voor je vogels het zo goed mogelijk te doen overkomt je dit weer.
Al dat zere volk dat zonodig zwaar vuurwerk moet afsteken mogen van mij de armen AFKNALLEN tot aan de schouders toe.
Sorry, maar dit moest ik eventjes kwijt tot volgend jaar met de FEESTDAGEN.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-01-08 - 19:45:10 send message to Daniel

Maar waarom denk je dat er verband zit tussen vuurwerk en de legnood van je pop?


Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2014-01-08 - 20:29:04 send message to Snuitema

De kweker waarvan ik de vogels gekocht heb heeft deze niet bijverlicht maar gewoon met de natuur mee laten gaan.
Aangezien ik door mijn werkzaamheden 's-ochtends vroeg en 's-avonds moet voeren moest ik ze wel wat extra bij verlichten ( momenteel ca. 13 uur per dag) Toen ik dit met de feestdagen nog verder opvoerde denk ik dat de pop hier zodanig op gereageerd heeft, wat moet ze anders met twee eieren op de grond zonder nestgelegenheid?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-01-08 - 20:48:52 send message to Daniel

Helder maar dan is het opvoeren van licht de oorzaak en niet direct het vuurwerk.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-01-08 - 21:29:11 send message to Antonia

4 van mijn vogels hebben voor het raam zitten genieten van het luchtvuurwerk.
Maar de bommen die hier heel veel worden afgestoken kan niet, soms lijkt het onder het huis te liggen. Ze mogen daar heel hard tegen optreden, anders mag het vuurwerk van mij helemaal weg.
Maar helaas halen ze het net over de grens in Belgie, waar het blijkbaar het hele jaar door verkocht wordt sad :(


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-01-08 - 21:55:27 send message to kamervoliere

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik voer het licht niet dagen van tevoren op en na die tijd weer afbouwen(denk dat ze hier eerder van in de war raken)het is hier gewoon 1 nacht licht met 7 watt spaarlamp deze geeft meer licht dan een normale 7 wat.gewoon weg gaat het hier van 11 watt spaarlamp naar 7 watt spaarlamp naar 7 watt gewone lamp de hele nacht,doormiddel van
schakelklokjes.denk niet dat de vogels er van in de war raken van die ene nacht in het jaar.


Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2014-01-08 - 22:23:58 send message to Snuitema

Oplossing;
Maar ik heb een goede oplossing gevonden om JEZELF (niet je vogels) zo weinig mogelijk te ERGEREN aan je vriendelijke buurmannen en alleraardigste buurjongetjes en ander klein GETEISUM wat er op oudjaarsdag de hele dag buiten rondspookt al regent het ook pijpestelen of vriest het dat het kraakt waar je het het hele verdere nieuwe jaar weer mee recht moet zien te breien.
Je verzorgt rond 12.00 uur je vogels uitgebreid en verwent ze een beetje met iets lekkers wat ze graag lusten, daarna ga je jezelf verzorgen douchen , scheren , geurtje om vervolgens rond 14.00 - 14.30 uur in de plaatselijke stamkroeg jezelf te verwennen met de nodige biertjes tot een uur of acht.
Hierna val je thuis op de bank in slaap tot 24.00 uur (want dan sta je bij je vogels te kijken en hopen dat dit jaar alles maar weer goed mag verlopen) Vervolgens neem je weer een paar afzakkertjes en wordt daarna op nieuwjaarsdag weer wakker op de bank, Heerlijk toch die FEESTDAGEN ieder jaar!!!


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2014-01-09 - 07:35:49 send message to Ruben31

Ik haat de feestdagen.
Als ik zie hoe dom heel veel mensen toch wel niet zijn zakt me altijd weer de broek af.
Met oudjaarsdag loop ik altijd weer versteld rond hoe debiel volwassen mensen wel niet kunnen doen.

Voor de kinderen of jeugd kan ik me voorstellen dat vuurwerk afsteken leuk kan zijn.
Nu nog gaan hier potten vuurwerk de lucht in,hoezo wetgeving??




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 87 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede