Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybrieden ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-29 - 20:30:16 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het zijn best mooie vogel, daar gaat het niet om,
maar ik moet er niet aan denken dat dit op grote schaal 'mode' gaat worden.

Het is nog altijd zo waar vraag naar is, wordt aanbod hoe dan ook gecreërd!

Naar mijn mening is het bewust kweken van Hybiden
totaal onverantwoord, zeker gezien de wereldwijde status van alle Ara's.
Als men er over twintig jaar achter komt, dat er te weinig 'echte' Ara's
over zijn is het misschien te laat.

Het kan niet zo zijn dat de toekomstige bestanden in avicultuur nog moeten worden aangevuld door wildvangvogels.

Er zijn al teveel Arasoorten verdwenen. Het kan toch ook niet zo zijn dat we strak dezelfde tafrelen krijgen met de andere Arasoorten, zoals we die thans kennen met de Spix en de Lears.

Ik blijf dan ook van mening dat zowel wij hier in Europa, als ook de Amerikanen een voorbeeld kunnen nemen aan de Australiërs.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-29 - 20:36:48 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Je hebt volledig gelijk.

Je hebt daar kwekerijen van 1000 koppels en meer.
Deze eigenaren geven vele kansarmen/goedkope werkkrachten een baantje in de kwekerij, veelal mexicanen.
Ze zijn puur op de huisdier markt gericht, en maken daar vele miljoenen winst.
Rijden in de grootste cadilac's en laten het breed hangen.
Is er vraag naar een bepaalde ara/papegaai dan word er aan voldaan.
Maar een ding, de kweekvogels worden er verzorgd tot en met, daar word echt niet op bezuiningd.
Ik vertelde dat we dierendag kennen in onze jaar kalender, en dat het de gewoonte is om ze dan eens lekker te verwennen.
Met een ferme klap op mijn schouder werd mij gezegd, bij ons is het elke dag dierendag.

En probeer nu maar niet om een Amerikaan op de dag van vandaag te wijzen op het fout bezig zijn met hybride kweek, WIN JE NOOIT.

Moet toch wel even aangeven dat ze niet allemaal zo bezig zijn, je hebt ook heus wel zeer serieuze kwekers die raszuiver hoog in hun vaandel hebben staan.

Maar geld speelt gewoon een enorme grote rol in dit gebeuren.

En eerlijkshalve, stel nu jezelf eens de vraag, wat zou ik doen als mij de gelegenheid werd geboden.
Om van je hobby je werk te maken, en dan niet specifiek op hybride kweek maar kweken in het algemeen.

wink ;)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-29 - 21:22:26 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Wat betrefd win je nooit:

Wordt dan remise,



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-29 - 22:44:23 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Haha, die vind ik leuk Remise!
Tuurlijk heeft vrijwel elk verhaal twee kanten, zo ook dit verhaal.
Uiteraard speelt geld ook hier weer een cruciale rol. Daar is tot op zekere hoogte niets mis mee.
Ik vind dat dat ook wel eens gezegd mag worden, want het lijkt bijna wel staatsgevaarlijke informatie (nou ja op z'n minst een soort taboe dan) als je na een goed seizoen een keer leuk geld overhoudt.

Gelukkig weet ik ook dat vele Amerikanen wel degelijk serieus bezig zijn met het vermeerderen van ras/soort zuivere papegaaien.

ten slotte:
Je moet wel heel erg van je huidige baan houden als je glashard kunt beweren dat je van deze hobby NIET je beroep zou willen maken! wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-30 - 00:17:18 send message to oranjekuif

Veel van je baan houden,of heel veel; waarde hechten aan je principes.
Want als je zou willen leven van deze hobby,moet je waarschijnlijk veel principes aan de kant zetten.


RUPICOLA
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-30 - 13:35:39 send message to RUPICOLA

Dat ligt grotendeels aan jezelf.
Er zijn best wel heel integere beroeps te vinden hoor en omgekeerd zijn er ook heel veel hobbisten veel minder integer dan je zou denken.
Dit vooral als factor geld ten tonele verschijnt.

Maar goed, het ging over de hybriden en nu valt mij toch een soort tweeledigheid op bij Peter.
Aan de ene kant zijn (op zich best begrijpelijke) enthousiasme over de Ara-hybirden,
maar bij het onderwerp Geelvleugelara beschrijft hij ook hoe moeilijk het is om aan mooie grote
Geelvleugels te komen.
Hier komen we precies bij hetgeen ik dus bedoel, namelijk dat het eigenlijk onverantwoord is om dergelijke vogels in te zetten voor hybridekweek.
Het lijkt mij veel wenselijker om een goed gezond bestand aan mooie grote geelvleugels in avicultuur te bewerkstelligen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-30 - 16:52:23 send message to Jacqueline

happy :)

Rupicola.

Je heb gelijk hoor wat raszuiver betreft, ben daar ook voor.
Maar buiten dat, vind ik bepaalde hybride's gewoon prachtvogels.
Je zal mij geen raszuiver in zien zetten om tot nakweek hybride te komen.
Maar wel hybride x hybride, die zijn er gewoon en ik maak dan ook gebruik van hetgeen al heeft plaats gevonden.
Zoals je weet hebben we een harlekijn, en het lijkt me gewoon fijn om daar een ruby bij te hebben.
Word het wat dan is dat leuk maar het hoeft niet.
Gewoon een maatje voor deze ara en voor mij ook natuurlijk.
Maar als ik met de Blauwgele of de Groenvleugels aan het spelen ben geniet ik net zo hoor.
Wat de Geelvleugels aan gaat, inderdaad het is heel jammer dat deze ingezet worden voor de hybride kweek.
Maar heb je enig idee hoeveel er daar ginds zitten in huiskamers,voliere's,kweekstations enz...
Dat kunnen we niet vergelijken met hier, je moet met een zaklichtje opzoek gaan naar de door mij beschreven ara's hier in nederland en omstreken.
Ze zijn er wel maar om een echt onverwant koppel samen te stellen is niet zo eenvoudig, de aantallen zijn gewoon niet groot hier.
Natuurlijk leg ik de lat hoog met wat ik voor ogen heb, water bij de wijn doe ik zeker niet, het moet en zal een koppel zijn/worden zoals op de foto, raszuiver groot en een brede gele band.
Hoop toch binnen afzienbare tijd een foto te kunnen plaatsen van een dergelijk koppel.
Maar daar zal eerst nog wel menig kilometertje voor gereden worden denk ik.

wink ;)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-30 - 17:52:34 send message to oranjekuif

Die zijn er gewoon omdat vraag ,aanbod creeerd.
Dus in principe ben je net zo strafbaar*(ha,Ha)als je ze koopt.
Dit gaat ook op voor import vogels.
Zoals al vaker gesteld wordt ,,alles heefd twee kanten,,


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-30 - 18:23:58 send message to Jacqueline

happy :)

Ja, dat is nu een mens.
Maar misschien dat dit een beetje voor me pleit.
Rook niet Drink niet, Bijt niet, Ga niet achter fietsers aan om in de banden te bijten, help oude vrouwtjes met oversteken,doe aan vrijwilligers werk..........!
Saai eigenlijk he, nou vandaar dat een hybride koppeltje wat kleur in mijn leven kan brengen.

wink ;)laugh :D

Peter.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-30 - 22:03:15 send message to rupicola

Peter, ik wens je in ieder geval veel succes met het samenstellen van zo'n koppel geelvleugels en
ondanks mijn duidelijke mening hierover ook met je hybriden hoor.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2004-12-07 - 20:27:05 send message to Galah46

Hallo,beste mensen ik heb toevallig nog een site tegen gekomen. Hier staan zelfs hybriden met hyacint ara's.Nog nooit gezien ===>http://212.160.153.152/papugi/mutacje/aryhYBRYDY.htm


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-12-07 - 22:27:31 send message to rupicola

ik heb ze even bekeken. Er zitten zeker mooie vogels bij, maar ik blijf het toch zonde vinden!


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-12-08 - 21:09:23 send message to smedinga

Jammer dat deze Ara's verkwanseld worden met kruising kweken, ik ben er radicaal op tegen, naar mijn mening moet je geen hybriden kweken maar zorgen dat je de soort in stand houdt



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede