Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bonteboer pop blijkt toch een man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


zeemanhenk
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-06-16 - 19:38:49

Ik hen een stel bonteboertjes gekocht (geimporteerde) ze hebben nu hun eerste ei gelegd. Als ze jongen hebben waar moet ik op letten en zijn ze ook nog speciale voer nodig? Ik heb me laten vertellen dat het moeilijk is om ze in leven te houden. Wie kan mij uitleggen wat ik pressies moet doen en voeren? Ik voer krachtvoer bij en maak het wat ruw met roosvice.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-06-16 - 22:16:14

Het is misschien een hele erge stomme vraag en misschien krijg ik weer van alles over me heen maar WAAROM word en vogel, die in nederland MEGA veel voorkomt, uit het wild geplukt..?? Heeft dit een speciale reden..?? Het is geen aanval op de vorige vraag(vergeten de naam te kijken) maar ik ben hier echt benieuwd naar..!!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-16 - 22:39:33

zeemanhenk

moeilijk in leven houden vind het wel meevallen gun ze hun rust kiemzaad geven bij het eivoer en extra calcium geven en een goed zaadmengsel en groente en fruit en het komt helemaal in orde.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-17 - 08:59:38

Pattie: de enige reden daarvoor is dat er vangers en handelaren zijn die er geld mee verdienen en natuurlijk dat er afnemers zijn die het prijsverschil tussen import en EK niet willen betalen en geen oog hebben voor de vele nadelen die aan deze import kleven.
Deze vogels worden mijns inziens letterlijk fysiek en geestelijk mishandeld als je ziet, zoals ik enige jaren terug bij een import/handelsbedrijf gezien heb, dat ze na aankomst hier op 1 grote kluwen in de hoek op de grond zitten. Slechts een enkele had de tegenwoordigheid van geest en de fysieke kracht om te vliegen. Sindsdien zijn de importbepalingen zoals quarantaine wel strenger geworden, als ik het goed heb, hopelijk heeft dat een en ander verbeterd.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-06-17 - 09:46:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke, bedankt voor je antwoord.. Ik had ook al een pbtje gehad dus ik begrijp het nu..!
Maar zijn de vogels er altijd zo aan toe of is dit alleen wanneer het illegaal gebeurt..??


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-17 - 22:24:03

De veranderde quarantaineregels in Nederland veranderen niets aan de wijze waarop zij tijdens de vang uit het wild en transport behandeld worden. Dus het haalt weinig uit of ze legaal of illegaal zijn, waarbij overigens bij CITES II vrij gemakkelijk mee te sjoemelen valt, gezien de dieren op geen enkele manier te identificeren zijn en grotere partijen dieren onder 1 CITES nummer/papier vallen (misschien is dit verbeterd, maar zowas het enkele jaren geleden zeker wel zo).



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede