Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bonteboer pop blijkt toch een man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bonteboer pop blijkt toch een man
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-17 - 20:29:48

ik heb een bonteboer gekocht met sex ring pop volgens de papieren.
na het na een jaar toch niet tevertrouwen
overnieuw laten sexen en ja hoor een man
dit nu al de tweede keer dat ik dit heb ik word doodziek van die mensen die knoeien met de ringen en vogels angryangryangryangryangryangryangry


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-11-17 - 20:56:15

kan me voorstellen hoe je hier van baalt.dit heb ik gehad met een koppel caique`s endoscopische papieren erbij man en pop ik bleek later 2 poppen te hebben om dat de man een ei had gelegd en zat te broedenhappy :) helaas heb ik 1 van die poppen later in moeten laten slapen. heb bij de overgebleven pop een nieuwe man gehaald en nu is het afwachten.

zo blijkt maar niet iedereen is te vertrouwen het gebeurd te vaak

Groeten Dennis


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-17 - 21:22:28

Ja, en moet je zo'n dierenarts dan het voordeel van de twijfel geven omdat de kweker met een hele loper vol kwam en hij zo de tel kwijt raakte?

Om het positief te benaderen?

Jammer dat het sexen dus niet waterdicht blijkt.

En dan is het meestal ook te laat om afspraken te maken met de verkoper.

Succes met het zoeken van een pop.

wink ;) Peter.


vogelmeester
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-11-18 - 12:53:27

Hallo allemaal,

vaste ringen zijn betrouwbaar, zoalng de eigenaar betrouwbaar is. Er zijn verschillende bestelronden bij verschillende bonden. Iedere ronde kun je opnieuw bestellen. Bestel je iedere ronde bijv. 5 ringen, heb je 25 ringen. De telling per ronde is afhankelijk van je voorkeur. Geen voorkeur dan vanaf 1. Vijf ronden betekent dus 5 x nr. 1; 5 x nr. 2 enz. Je kunt je conclusies al trekken.

Toch moet ik ook hier zeggen, het eerste adres voor beklag is de verkoper/kweker.

Blijft ondanks alles jammer dat dit gebeurd. Ongeacht of het een 'foutje' is of opzet.

In ieder geval succes met je 'nieuwe koppel'.

groet Gerrit


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-18 - 14:50:08

Tja, dit zijn zaken die inderdaad moeilijk waterdicht te krijgen zijn, en de fraudegevoeligheid met berekking tot het seksen van vogels zal nog wel even blijven voortduren.

Blijft toch altijd de vraag of er al dan niet opzet in het spel is.

Zowel bij DNA- als endoscopisch onderzoek sluipt er wel eens een foutje in.
Het pecentage ligt echter wel heel erg laag.
(ik geloof zelfs 1 op de 100.000?)
Persoonlijk heb ik het nog niet meegemaakt dat de gegevens op het bijbehorende certificaat niet overeenstemmen met de gegevens en het geslacht van de vogel.


rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-11-18 - 19:46:10

Zelf heb ik ook een koppel met 'vaste' voetring
aangeschaft bij de 'kweker' thuis. Opvallend was dat de man de ring rechts had, en de pop links.
Na thuis de vogels uitgebreid bestudeerd te hebben bleek dat de vogels met overmaten waren geringd. Met behulp van mijn vrouw, heb ik de vogels weer weten te ontdoen van deze ringen.
Het zijn dus importen die vehandeld worden als Eigen Kweek. Het schijnt dat deze vogels vaak worden aangeboden met de ringen: NL jaartal nummer.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2004-11-18 - 19:46:23

Bij veel mensen komt het voor dat ze een aankoop doen en er na geruime tijd pas achter komen dat het niet helemaal eerlijk is gegaan.

Daarom is het verstandig om alleen vogels aan te schaffen die door middel van endoscopie zijn gesext. Hierbij heeft de dierenarts de verantwoordelijkheid en is de kans op fraude minder. Bij DNA is het nog steeds mogelijk om te frauderen aangezien je wel 10 veren kunt opsturen van een en dezelfde pop en er ringnummers van mannen bij vermeld. Zo krijg je 10 poppen (op papier) met verschillende ringnummers wat eigenlijk 9 mannen zijn en 1 pop.

Niet zo gek dat je af en toe een vogel tegen komt die helemaal kaal is op de borstwink ;)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-11-18 - 20:40:18

Halo
Ik denk dat ik een dna test meer betrouwbaarder vind dan endoscopie ,omdat als de vogels dna gesext worden jij als kweker er zal voor bekeken worden en als er endoscopis gesext is gemakkelijk naar een ander gewezen word.
Hoeveel mensen die een "verkeerd" endoscopisch gesexte vogel gekocht hebben,hebben er al kontakt opgenomen met de dierenarts welke deze uitvoerde?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-11-18 - 20:47:19

jier ben ik het niet mee eens dat dna betrouwbaarder is.Endoscopisch is net zo betrouwbaar als DNA mits het uitgevoerd word door een goede dierenarts kan er gewoon geen fout gemaakt worden.
het zijn de mensen die er mee sjoemelen en dat is het probleem.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-18 - 22:30:57

Volgens mij is er geen sprake van sjoemelen of verkeerd seksen maar gewoon sprake van een administratieve fout. Heel erg vervelend voor de eigenaar van de vogel maar ik heb niet het idee dat dierenartsen of instellingen moedwillig de verkeerde gegevens afstaan.

Erwin


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-11-18 - 22:50:39

Het zijn niet altijd de kwekers welke sjoemelen met de papieren.
Ik ben dan misschien 1 van die 100.000 welke een verkeerd gesekste( Endoscopisch)
vogel in mijn bezit had.
Bij het seksen was een beetje bloed vrijgekomen en dan kun je het wel vergeten .
Ik liet de vogel seksen omdat het een twijfel vogel was.
Het was een vogel met veel trekjes van een man,dus werd hij als man betiteld, drie
jaar later zat hij/zij op eieren.
Het zijn dus niet altijd de kwekers welke rommelen met het geslacht.
Je kunt zelf ook veel problemen voorkomen door alleen vogels met goed passende ringen te kopen
zodat de kans klein is dat hier mee gerommeld is.
Ook open seksringen van de dierenarts zijn niet betrouwbaar voor derden, omdat deze zo
van vogel gewisseld kunnen worden.

Groeten Meyer.wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-18 - 23:33:26

Dierenartsen en dna testers maken fouten (al zijn die minimaal)ook zij zijn mensen.
Ik denk dat de meeste fouten gemaakt worden door op de verkeerde plaatsen te kopen bij de verkeerde mensen .Want er wordt wel degelijk gesjoemeld met beide manieren van testen,maar niet door de testers,maar door de verkopers van de vogels.
voor mij zijn beide bepalingen even betrouwbaar,
alleen of de gene die ze uit heefd laten voeren betrouwbaar is,blijft de onzekere factor.
Dus vogels kopen met vaste voetringen bij een betrouwbare kweker met de juiste papieren,is de enige manier om problemen(zoveel mogelijk)uittesluiten


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-11-19 - 14:27:31

Geheel mee eens, oranjekuif. Als ik een vogel koop haalt het me niet uit hoe deze gesext is, maar let ik wel op de betrouwbaarheid van de verkoper, bij de geringste twijfel gaat het niet door. Technisch zijn beide methoden zeer betrouwbaar, maar er zullen altijd verkopers zijn die sjoemelen. Als ik zelf een vogel sex geef ik de voorkeur aan DNA met name vanwege het risico van endoscopie wat mij al eens een pop caique gekost heeft.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-19 - 18:12:43

Misschien is dit wel goed om een keer te vernoemen:
ook ik en ook vogelkennissen van mij die met caiques kweken hebben problemen gehad met endoscopisch sexen van deze vogels n.l bloedingen met soms dood tot gevolg,dus misschien is dit wel een vogelsoort die je beter niet endoscopisch kunt laten sexen!


gert jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-11-19 - 22:21:29

wil je geen twijfel en geen endoscopie? je kunt toch gewoon de dierenarts een dna monster laten nemen en hiervan en door hem/haar getekend certificaat laten maken (of zoals meestal gebeurd, de arts laat op het certificaat vermelden dat het monster door een arts is aangeleverd)! Dit is naar mijn mening 99,9% waterdicht
groeten Gert Jan


gert jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-11-19 - 22:44:01

even vergeten; ik bedoel dan dus in combinatie met chippen zodat de problemen met de meerdere bestelrondes zijn uitgesloten!

Gert Jan



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede