Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boer heeft de ring veel te strak zitten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-21 - 00:04:56 send message to Karel

Duur roesje, Paul.wink ;)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-10-21 - 13:44:24 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb bij mijn vogelarts € 10,- betaalt voor het verwijderen van een ring bij een papegaai.

Zonder verdoving wel even in een doek rollen zoals paul zegt.


Henk.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-21 - 16:49:39 send message to ineznick

Mijn excuses voor mijn late reactie. De bonte boer is inmiddels al een paar van z'n ring verlost. Met 2 man gedaan,ging goed. Bedankt voor jullie reacties. Wou nog wel even reageren op de vraag dat de ring er nog niet af was, dat zou dierenmishandeling zijn. Misschien heb je daar een punt, maar ik heb die vogel niet geringd met een te kleine ring? Dat zou men in de gaten moeten houden, dat je de juiste ring gebruikt voor de juiste vogel. Ben je ook gelijk van dit probleem af.

gr gerben


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-21 - 17:26:48 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
maar ik heb die vogel niet geringd met een te kleine ring


Ja Gerben, de oorzaak ligt natuurlijk elders, maar dat betekent niet dat de huidige eigenaar niet verantwoordelijk is voor eventueel dierenleed.wink ;)

Mooi dat het is opgelost.happy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-10-21 - 19:09:56 send message to P.Rooth

En of dat een duur roesje was Karel kwam nog bij dat de 'vogelarts ' weg was en een assistente mij "geholpen" had met de vogel en ze durfde die kaketoe niet eens zonder handschoenen vast te pakken en kwam met een lassers handschoen aan . Dat beest had het wel kunnen besterven van angst heb dan ook geen hoge pet op met die zgn vogelartsen sad :(

Rekening kwam achteraf as een moker me kaak viel bijna uit ze kom , mede omdat ik bijna alles zelf mos doen alleen het roesje kwam voor rekening assistente heb wel vermeld dat ik eigenlijk betaald moest worden hielp geen ene fluit vandaar ik daar niet 1 2 3 weer op de stoep zal staan en zeker niet voor een ring .

Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-22 - 09:49:54 send message to ineznick

Ja, Paul daar heb je wel gelijk in. Dat de huidige eigenaar verantwoordelijk is. Ben ook blij dat het gebeurd is. Wat jij over die assistente verteld, dat ze handschoenen aan deed, heb ik ook nog over getwijfeld.
Maar als ik de vogel met handschoenen aanpak of in een handdoek wikkel, heb ik niet zoveel gevoel over hoeveel kracht je zet. Dus ik de vogel met de blote handen vast gehouden, daar heb ik nu nog plezier van. Nou ja, de ring is er af en mijn handen zijn over een paar dagen weer de ouwe, denk ik maar.


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2013-10-22 - 12:27:10 send message to Papegaaienhulp

Met welke ringmaat was deze vogel geringd? Misschien leerzaam om te weten welke maat te klein is. Ik gebruik zelf 7.0 of 7.5 mm voor bonte boeren maar op internet vind je ook nog wel eens andere maten.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-23 - 23:58:03 send message to ineznick

Deze was met 6 mm geringd. Denk inderdaad dat 7mm of beter nog 7.5 mm beter is.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede