Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boer heeft de ring veel te strak zitten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : bonte boer heeft de ring veel te strak zitten.
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-06 - 12:57:37 send message to ineznick

Mijn Bonte Boer man heeft de ring te strak zitten.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de ring eraf kan krijgen? Het was mij wel eerder opgevallen, maar leek er geen last van te hebben.
Nu zag ik gisteren dat ie er toch wel wat last van heeft, dus die ring moet er gewoon af !
Alvast bedankt voor de reacties.

gr gerben


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-10-06 - 13:11:28 send message to kamervoliere

dat is een klusje voor 2 man,lukt het niet voorzichtig met een kleine scherpe zijkniptang


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-06 - 14:01:59 send message to ineznick

Dank je wel kamervoliere! Ga ik dat proberen, nu nog iemand erbij vinden die of de ring door knipt of de man vast houdt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-06 - 14:11:02 send message to Karel

Geen probleem. Kon maar langs met de vogel, dan help ik je wel.wink ;)


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-10-06 - 16:19:49 send message to interactivet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eerste metode naar de VA. Laten afhalen onder narkoze met een klein hoeksnyertje.
Thuis metode inderdaad voor 2 man. 1 houd vogel op zy, zet ring vast in schroefbank die stevig vast staat. Knip voorsigtig 2 snitten tegenover mekaar. Wees voorzigtig dat de ring niet beweegd, kan poot breken als je net met tang werkt vooral al.stainless steel ring.Ik heb laatst een kleine boltcutter gebruikt voor stainless steel. Knyptang kreeg ik het niet mee gedaan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-08 - 21:21:51 send message to ineznick

Dank jullie wel voor de adviezen. Ik ga het met iemand erbij proberen.
gr gerben


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-10-08 - 21:49:18 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dremel met slijp/zaagblad erop.

Wel goed koelen met water en niet te lang achter elkaar slijpen.
Op deze manier kun je het ook alleen.
Dremel kun je ook gebruiken om snavel en /of nagels bij te werken,dus geen slechte investering.

Groeten rene


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-08 - 21:49:28 send message to Rik

Wat voor ring heeft de Bonte Boer eigenlijk om? Een gekleurde aluminium? Of staal?

Eerst maar een tang uit de kast pakken en een losse ring om de kijken hoe die knipt.

Mijn advies: van te voren even goed doorspreken wat het plan is en als het allemaal te lang duurt de Bonte Boer gewoon weer even terug zetten en het een andere keer proberen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-09 - 10:05:01 send message to Rik

'k Was een paar jaar geleden bij een kennis die hetzelfde probleem had bij een Bonte Boer. Hij hield de vogels vast en ik was aan het prutsen met...op een gegeven ogenblik raakte de vogel in shock. Dat moet je zien te voorkomen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-10-09 - 10:36:32 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Naar ik meen is deze problematiek wel eens eerder aan de orde geweest op dit forum.

Los daarvan wijs ik er nog maar eens op dat er bijzonder goede schaartjes in de handel verkrijgbaar zijn, waarmee zo'n beetje alle ringen probleemloos los geknipt kunnen worden.

Het gaat wellicht wat ver om te stellen dat een dergelijke schaar tot de standaard uitrusting zou moeten behoren, in de praktijk heb je zoiets niet zo vaak bij de hand, maar eigenlijk zou er binnen elke vereniging (b.v. bij de ringencommissaris) een exemplaar beschikbaar horen te zijn.
wink ;)

Allerlei toestanden met grote tangen, ijzerzagen en bankschroeven zijn in ieder geval helemaal niet nodig!


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2013-10-09 - 10:55:27 send message to marti

http://www.bonsaimoyogi.nl/Webwinkel-Product-4660445/Wirrecutter-200MM-Stainless.html

Deze tangen gebruikte ik hiervoor. Ze zijn bedoeld om draad van een bonsai te kunnen knippen zonder de bast te raken. Ze hebben een ronde kop. Overeenkomstig kun je er heel goed vogelringen mee doorknippen zonder de poot te raken..
Ik had deze al voor mijn andere hobby.. om ze speciaal voor dit doel aan te schaffen is misschien wat prijzig..


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-10-09 - 19:23:20 send message to P.Rooth

Vogel in een doek rollen , doen sommige dierenartsen ook .

Een goede kniptang dus niet zo'n waardeloos ding die ik bij een dierenarts in mijn hand gedrukt kreeg om zelf de ring van een rosé kaketoe door te knippen is handig om de poot met ring goed vast te houden tijdens het knippen .

Paul


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-10-09 - 19:47:31 send message to parrotmaniak

Let er heel goed op dat wanneer je knikt ,niet de ring kantelt door de druk ,dan breek je onherroepelijk de poot
Het beste is ,als je het met een gewone tang wilt proberen,ook de ring met een tang vast te houden
Wel met twee personen werken
Succes


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-10-09 - 22:10:38 send message to denegon

mijn pa is juwelier geweest en hij had een ringen zaag om ringen van mensen de vinger af te zagen, een punt die je onder de ring steekt en dan net als met een blikopener de zaag ronddraaien. misschien een optie om een dergelijke zaag te lenen bij een juwelier/ goudsmit.
groetjes egon


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-10-10 - 11:23:25 send message to blg

https://www.almafindings.nl/website/artikelen/RINGZ-4

Deze ringenzaag is speciaal gemaakt om, naast gouden en zilveren ringen, ook stalen en titanium ringen door te zagen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-10-10 - 12:39:56 send message to molineti

Bij een vogel is er welweinig ruimte tussen de ring en de poot,is dit dan geen probleem bij het gebruik van zo een schaartje?

Als dit niet zo is ,is het wel een praktisch apparaatje.

Groet rene



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede