Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 200 000 000 000 dode vogels door katten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : 200 000 000 000 dode vogels door katten.
vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-10-05 - 13:23:29 send message to vogeltje1000

Als ik dit artikel lees snap ik de ophef van diverse organisaties niet over het dood schieten van katten hier in Nederland.

http://www.wildlifeextra.com/go/news/canada-cats.html


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-10-05 - 13:24:09 send message to vogeltje1000

Sorry 3 nullen te veel.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-05 - 15:34:18 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

200 miljoen is evengoed een niet te bevatten aantal.

Opvallend in dit soort artikelen is dat de katten hiervoor verantwoordelijk worden gehouden, maar nooit de eigenaren!

Is niet iedere katteneigenaar, die zijn katten zonder toezicht buiten laat lopen, medeverantwoordelijk voor de dood van (beschermde) vogels? En, staat er in de flora- en faunawet niet iets over het doden, vangen, en verstoren van vogels?

Waarom zijn dergelijke eigenaren daarmee dus niet even strafbaar als degene die met een geweer op beschermde vogels schiet of vogeltjes vangt om in een voliere te houden?


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-10-05 - 17:10:50 send message to parrotmaniak

Dus,alle verwilderde katten vangen en en afmaken ,en niet steriliseren en weer loslaten ,dat is water naar de zee dragen


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-10-05 - 17:14:20 send message to Henk57

Laat gewoon gaan gaat al jaren goed.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-10-05 - 17:46:49 send message to P.Rooth

Afschieten van katten in het buitengebied moet doorgaan wie van zijn/haar kat houd laat dat lieve diertje niet lopen
Loslopende katten in dorpen en steden vangen en afmaken is de enigste oplossing om van het kattenprobleem af te komen

Paul


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-10-05 - 18:14:39 send message to Kievit

Helemaal mee eens een kat is toch een huis dier, hou hem dan ook THUIS!

Ben verhuisd en heb nu ook heel veel last van katte nu.

Iemand een goede manier om daar vanaf tekomen?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-10-05 - 19:59:41 send message to P.Rooth

lange buis die m.b.v lucht kleine ronde bolletjes uitspuugt kunnen ze slecht tegen

Er zijn legio manieren om van de katten van anderen op afstand te houden even zoeken in het forum en je hebt een week leesvoer

Paul


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-10-05 - 20:01:38 send message to medaar

de kat razz :poesie maaauw kom eens gaaauw.
is een vrij dier, loopt waar hie wil .
pech voor elke vogelpiet. is hier ook zo.
zwart van de katten hier ook.
wat doen ermee. simpel er ook veel houden .


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2013-10-06 - 08:43:57 send message to oehoe

Als al die mensen die de petitie ondertekenen nu eens een zwerfkat opvangen en binnen houden of in een katten ren is het probleem ook opgelost.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-10-06 - 19:35:52 send message to P.Rooth

Kreeg nog een tip

XXXXXXXXX

Probleem is dan ook opgelost

Paul

"Paul, ik deel je anti-katten-sentiment, maar laten we wel diervriendelijk blijven...."


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-10-06 - 20:11:13 send message to P.Rooth

Heb je wel gelijk in Karel het zijn de eigenaren die schuldig zijn aan veel vogelleed

Heb een ander diervriendelijkere methode om kattenliefhebbers tot bezinning te brengen om hun katten niet te laten lopen

Van een kattenliefhebber kreeg ik een tip

Ga je wel eens naar de chinees krijg je daar sambal bij je eten . Deze sambal doe je in wat gehakt en katten vinden dit heerlijk .
Komen ze thuis schijten ze de hele boel eronder dus is er een mooie witte bank ken die naar het stort .
Katten hebben geen last van dit maar de eigenaar laat de poes of kater niet nog eens lopen

En dat willen de liefhebbers toch dat er geen katten meer afgeschoten worden moeten ze die niet laten lopen gebeurd er niets met de poes/kat

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-06 - 20:38:06 send message to Rik

Als die van mij binnen de boel onder zou schijten dan zou ik hem gewoon buiten laten lopen.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-10-07 - 12:53:06 send message to arjandaf

sluit gerust dit topic wat een enorm dom geklets. ( ja ja sensuur) als je als enigste manier kan verzinnen , moord en doodslag hou dan je mening maar voor je , ik ben ook geen super kattenliefhebber., maar er is draad te koop travo er aan en klaar , feit is dat er heel veel vogel liefhebbers ook te bedonderd zijn om te investeren( nou de eerst die nu komt met een opsomming van wat hij/zij allemaal wel niet doet en investeert dat gaat nooit lang duren pfff)


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-07 - 13:24:46 send message to Karel

Er worden twee zaken door elkaar gehaald.

- De bedreiging die katten vormen voor onze volierevogels.

- De bedreiging die verwilderde katten vormen voor in het wild levende vogels.

Dit topic gaat over het laatste......en daar zal schrikdraad weinig zin hebben, tenzij men alle natuurgebieden wil afzetten....shocked 8Owink ;)


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2013-10-07 - 13:34:52 send message to marti

Toen in het verleden massaal papegaaien en parkieten in het wild gevangen werden en geëxporteerd bleven de populaties op peil, tot het moment dat de leefomgeving aan de kettingzaag ten prooi viel. De resterende vogels kregen simpelweg meer jongen..(minder voedselconcurrentie)
Is hier iemand die mij enig onderzoek kan laten zien, waaruit blijkt dat "al dan niet verwilderde" katten op de populatie vogels in Nederland als geheel wel een negatieve invloed hebben..? Of is bovenstaande allemaal vals sentiment van vogelliefhebbers?



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede