Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zwarte kaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Zwarte kaketoes
dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2013-09-23 - 12:22:08 send message to dan

Hallo allemaal,
Ik probeer uit te zoeken welke vogelparken en dierentuinen er zwarte kaketoes hebben zitten en er mee kweken??
Hoor graag van jullie als jullie mijn verder kunnen helpen?

BVD Danny


superlite
Website Member
Posts :14

Website Member
2013-09-23 - 16:02:24 send message to superlite

hallo

meeste zwarte kakatoe s worden gekweekt door particulieren in nederland maar vooral in het buitenland europa de meeste kwekers stellen er niet zoveel prijs op dat hun naam op internet komt om bekende redenen een vriend van mij kweekt ieder jaar een redelijk aantal jongen maar hij laat ook niemand toe in zijn kweekruimtes helaas
wil je er wat kopen of wil je vastellen hoeveel er in europa zijn?
groetjes


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-09-23 - 16:51:26 send message to enkeling

Wat betreft Europese vogelparken en dierentuinen.

www.zootierliste.de/en/?klasse=2&ordnung=218&familie=21801&art=2130214


superlite
Website Member
Posts :14

Website Member
2013-09-23 - 17:49:56 send message to superlite

mooie link kende hem niet wel interessant


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2013-09-23 - 17:51:46 send message to dan

Hallo jos ik probeer uit te zoeken welke soorten er zijn europa en of er daadwerkelijk mee gekweekt wordt??
jou vriend welke soorten kweekt hij als ik vragen mag??

en of er meerdere broedprogramma's zijn in europa?
en van welke soorten?
ik weet bv dat glossy's heel erg zeldzaam zijn maar zijn daar broedprogramma's van in europa dat soort dingen probeer ik uit te zoek en op papier te zetten.
ook over wat er vroeger aan import is geweest en aantallen?


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2013-09-30 - 01:02:22 send message to casehulsebosch

Quote:
een vriend van mij kweekt ieder jaar een redelijk aantal jongen?

Zwarte kakatoes leggen slechts een ei en als alles goed verloopt blijft de jonge vogel 12 maanden bij het ouder paar.
in gevallen waar de zwarte soms twee eieren leggen zegt de ervaring dat het kleinere jong - een man- altijd het onderspit moet delven en sterft.

Zou het in gevangenschap dan zoveel beter gaan dat er mensen een redelijk aantal jongen op stok krijgen? Ik heb mijn tweifels.

groet, Kees, Margaret River, WA, Australie.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2013-09-30 - 07:41:35 send message to GS87

Er word inderdaad in gevangenschap best goed mee gekweekt, maar zoals iedereen weet is er ook veel handopfok en dan heb je automatisch meer jongen doordat ze meer rondes leggen


superlite
Website Member
Posts :14

Website Member
2013-09-30 - 09:17:00 send message to superlite

hallo kees

je hebt gelijk met een redelijk aantal bedoel ik ook geen 20 stuks ik ga ervan uit dat mensen weten dat ze maximaal 2 eieren leggen 1 jong in leven houden is al heel mooi hij heeft 7 koppels en 3 tot 5 jongen per jaar vind ik dan redelijk voor deze soort
het is niet voor niets dat de prijs hoog blijft met deze aantallen mag je blij zijn dat de populatie in gevangenschap in stand blijft of het beter gaat dan in de natuur weet ik niet wel weet ik dat door betere voeding en kennis het wat beter gaat dan 15 jaar geleden.weet ook niet of het in australie nog beter gaat ze te kweken omdat het klimaat en misschien natuurlijke voeding beter beschikbaar is .kortom is nog steeds niet een van de meest eenvoudige soorten om mee te kweken lange adem is nodig en een zak geld

groet


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-09-30 - 09:20:36 send message to henkdelaat

Als er door één kweker al een redelijk aantal zwarte kaketoes gekweekt wordt en er zijn diversen kwekers in Nederland waar blijven die jongen zwarte kaketoes dan??

Ik zie er nooit bij kwekers zitten,en er is ook nergens geen vraag naar op verkoop sites voor vogels.

Zelfs grote aanbieders van jonge papegaaien hebben er geen te koop staan in hun advertenties.

Henk.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2013-09-30 - 09:23:54 send message to GS87

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Henk er zijn er echt genoeg maar deze soorten hoef je niet aan te bieden op internet en ook op internet worden er toch ieder jaar wel een aantal aangeboden
Genoeg is natuurlijk ook een groot woord maar er zitten er toch wel een aantal


superlite
Website Member
Posts :14

Website Member
2013-09-30 - 10:08:16 send message to superlite

henk in nederland zijn niet zoveel kwekers bovendien zoals reeds gezegd hoef je er niet mee te adverteren en willen kwekers er niet mee adverteren redelijke aantallen zijn relatief bovendien zoals je weet duurt het minimaal 6 jaar voordat ze broedrijp zijn
op xxxxxx worden ze wel eens aangeboden meestal losse mannen
groet


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2013-09-30 - 11:02:43 send message to casehulsebosch

Nog een paar vraagjes dan betreffende de zwarte kakatoes.
Welke soorten hebben we het hier over, rood, wit of geel staart, glossy, ondersoorten? lang of kort snavel?
En prijs?

Groet, Kees, WA, Australia.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-30 - 11:19:19 send message to rupicola

De 'uitwisseling' van dit soort vogels is mooi voorbeeld van de wijze waarop netwerken prima kunnen functioneren, zonder dat er advertenties aan te pas komen.

De laatste tijd merk ik dat steeds meer liefhebbers zich -nu nog enigszins gek scherend, maar toch- in zekere zin al voorbereiden op deze manier van uitwisseling.

Een en ander uiteraard in verband met aankomende nieuwe wetgeving (2014), waardoor de handel in-, het houden van- en het fokken met de meeste vogelsoorten sterk aan banden zal worden gelegd.


superlite
Website Member
Posts :14

Website Member
2013-09-30 - 11:21:04 send message to superlite

hallo kees

ik heb het uitsluitend over roodstaart Calyptorhynchus banksii wit en geel zijn nog veel zeldzamer hier roodstaart jonge koppels kosten rond de 20000 tot 22000 euro broedrijp nog duurder uiteraard prijs wit en geel geen idee nog duurder maar worden niet aangeboden bijna gaan meestal naar kwekers die al roodstaart hebben en dan ruilen enzo voor vers bloed en uiteraard het geld ervoor hebben


superlite
Website Member
Posts :14

Website Member
2013-09-30 - 11:32:49 send message to superlite

rupicola ik denk belangrijkste reden is nog steeds diefstal helaas


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2013-09-30 - 11:36:58 send message to dan

Hallo Kees glossy's zijn er bijna niet in Europa !!Helaas erg mooie vogels.
En wat betreft vers bloed doormiddel van ruilen lijkt mijn ook moeilijk omdat er geen versbloed meer binnen komt ??
En er niet zoveel zijn ingevoerd vroeger.
Het mooist zou zijn als er vers bloed uit Australië zou worden ingevoerd helaas niet mogelijk??



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede