Ik weet niet of het de juiste topic is maar heeft iemand fotos van violet dom. gezoomde halsbanden wel of niet in opaline en eventueel wtkwst of een combinatie hiervan.
Heb deze vraag aan een goede kweker gevraagd en die merkte op dat de spiegel dan verdwijnt of slecht te herkennen zou zijn?
Is dit een vraag waar we in dit topic antwoord zullen krijgen.
ik heb er 2 gefokt in turqblauwgezoomdeopaline bij deze vogels zie je de spiegel wel in de vleugels maar het is wel moeilijker te zien dan bij gewone opaline
Bedankt voor je reactie. Dus zit wel een kern van waarheid in. Heb zelf plan om een blauw dominant gezoomde man te koppelen met een pastelblauwe opaline pop (turquoise).Wat zou de uitkomsten mogelijkerwijs kunnen zijn?
Poppen blauw en turq ,blauw gezoomd en turq gezoomd
Mannen blauw en turq ,blauw gezoomd en turq gezoomd
Alle mannen split opaline
Gezoomd is bij de poppen veel beter te zien dan bij de mannen
Ik vraag me af of het wel een mooie combinatie is omdat het wel erg licht wordt
dank je. Mogelijk is de man kans split opaline. Ook wil dan proberen te kijken of de man al dan niet split opaline is. Denk haast niet want het afgelopen 2 jaar 8 jongen gekweekt en hier zaten geen opalines bij.
Gezoomd is bij de poppen veel beter te zien dan bij de mannen. (Parrotmaniak.)
Gezoomd is niet simpelweg een dominante mutatie, al wordt die wel zo in boeken en op sites zo beschreven. In feite is het een SL Edged mutatie, dezelfde mutatie die we bij de catharinaparkieten kennen. Helaas is die al ombenoemd naar grijsvleugel, hierdoor krijgen we weer aparte benamingen voor eenzelfde kleurslag.