Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > pruimekop mutatie verschil Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-02-03 - 08:03:17 send message to dundieje

Het wordt ons in de schoot geworpen.
Hier op VA te koop pruimkop groen 0-1 split lutino rec. split pastel.
Bij een echte pastel zou dit volgens mij niet mogelijk zijn.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2017-02-03 - 11:58:03 send message to marc1

Pastel raadsel opgelost!!👍


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-03 - 21:23:19 send message to P.Rooth

" Pastel " is dus faded . He weer een stapje verder gekomen Zodat degenen die met pastel adverteren eigenlijk faded tussen ( ) erbij kunnen zetten


Scheer
Website Member
Posts :69

Website Member
2017-02-04 - 00:50:49 send message to Scheer

Ach Paul noem het zo je wilt,mijn zegen heb je.


Dubbeloog
Website Member
Posts :22

Website Member
2017-02-04 - 15:01:51 send message to Dubbeloog

En als Paul nou ook nog op houdt met zijn Isabel en Goudolijf. Dan is het helemaal mooi. Want Goud en Olijf bestaan zo en zo niet bij de Pruimkoppen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-04 - 15:22:32 send message to P.Rooth

Scheer zal komende zomer denk ik langs komen Haasnoot , nadat de jongen die hopelijk gekweekt worden te beoordelen.

En Haasnoot ge mag dan buiten dat ik ermee adverteer wel opletten want ben ech nie de enige
moet je die ook proberen af te kraken .



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-04 - 15:24:00 send message to P.Rooth

Was een suggestie Robin Scheer om faded ( ) bij Pastel te zetten niks meer of minder


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-02-04 - 15:25:20 send message to dundieje

Positief blijven mannen,als Paul niet zo hardnekkig zijn fantasie namen had gebruikt,waren we waarschijnlijk niet zo diep in deze materie gedoken.
Al met al heb ik er (dank zij allen die deel namen aan dit topic ) veel van geleerd.


Scheer
Website Member
Posts :69

Website Member
2017-02-04 - 16:56:05 send message to Scheer

Je hebt gelijk Dundieje laten we het positief houden, we kunnen alleen maar van elkaar leren worden we allemaal wijzer van.
En ik snap ook best wel dat het wennen is met de nieuwe benamingen, maar als je ze eenmaal gebruikt wordt het stuk duidelijker voor iedereen.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2017-02-04 - 19:23:51 send message to marc1

Ik vind het ook een mooi resultaat deze discussie heeft toch mooi wat kennis opgeleverd over de pruimkop, die toch onze favoriet is!
In discussies is het altijd lastig om niet persoonlijk te worden en ombuigen naar een heel ander beeld is ook niet makkelijk.

Dus als pastel faded is, blijft nu de vraag nog wat de isabel dan is


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-04 - 20:10:42 send message to P.Rooth

He Marc eindelijk ook iemand die nu denkt en durft je zeggen dat Pastel wel eens faded zou kunnen zijn vandaar ik de suggestie geopperd heb om achter de naam Pastel ( faded ) te plaatsen hoeft niet maar mag

Nu ben ik niet zo handig om foto's van mijn Heeren niet gelijk steigeren Isabel te plaatsen ik meen dat ik al 1 tje op mijn voliere geplaatst had maar zo niet zal ik dat weer eens proberen .
Marc je weet waar ik woon je bent ook uitgenodigd om eens te kijken wat ik als Isabel verkoop en het gekke is ze vragen gewoon naar Isabel en niet naar Cinnamon of wat dan ook kennelijk hebben ze mijn vogels middels foto's die ervan gemaakt op de vogelmarkten die ik bezoek gezien . Anders heb ik daar geen verklaring voor .


Scheer
Website Member
Posts :69

Website Member
2017-02-05 - 14:50:31 send message to Scheer

De "pastel" zo wij die kennen bij de pruimekoppen voldoet niet aan de kenmerken die bij een pastel horen.
En zoals al eerder door mij beschreven komt in mijn beleving de faded mutant het meest overeen met de "pastel" bij de pruimekoppen.
De (isabel) mutant van Paul ken ik niet kan ik dus ook niet beoordelen, en zou graag na de kweek enkele jonge vogels bij Paul bekijken.
Weet niet of Paul of anderen al een keer (isabel) aan cinnamon hebben gepaard.
Zoja wat waren hier de kweek uitkomsten van, dan kunnen we weer wat wegstrepen.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-05 - 16:57:09 send message to P.Rooth

Je weet dat je welkom bent
Ik heb bewust de Cinnamon uit mijn bestand gehouden omdat ik de bruine aanslag niet mooi vind heb wel begrepen dat Egon hier mee aan de slag gaat das afwachten .
Verder ken ik niemand die dit geprobeerd heeft
En ja faded ken ook eigenlijk geen pastel zijn zoals eerder ter sprake kwam .
Afijn we zien na de kweek wat er zoal op stok komt .


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2017-02-06 - 12:22:57 send message to westerhaar

ik vind het een mooie interessante discussie.Robin bekijkt het puur genetisch en dat is denk ik ook goed. het is volgens mij belangrijk om te weten welke kleur we in onze volière hebben en hoe ze vererven. ik kweek al heel wat jaren parkieten maar ik ben zeker geen deskundige op het gebied van erfelijkheid. daar om vind ik het jammer dat de meest ervaren kwekers zich niet mengen in deze discussie(op Paul na) als iemand het kan weerleggen kunnen zij dat. misschien ligt er voor wat mensen een schone taak om het onderzoek weer op te pakken waar Bastiaan het in zijn boek over heeft wat pastel betreft. de uitkomst zal dan misschien niet voor iedereen even bevredigend zijn maar dan word misschien wel duidelijk of pastel pastel is of Faded of.....


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2017-02-06 - 13:57:50 send message to marc1

Helemaal mee eens😁👍👍👍




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede