Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > toch eerlijke particulieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2013-03-03 - 19:18:36 send message to swanny

Aan een drager zie je niets, een vogel waarbij de ziekte zich openbaart is meestal te herkennen aan hele zaden in de ontlasting.
Wat de ziekte doet is je hele bestand vernietigen, want het is zeer besmettelijk.
Dit was in het kort, voor uitgebreide uitleg typ KDS of PDD in google in en je hebt leesvoer voor de komende week.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-03-03 - 20:42:08 send message to Rik

Dat er hier een ringnummer wordt gepuliceerd is volgens mij geen enkel probleem.

Het onderwerp is 'eerlijk particulieren'. Er wordt gewoon een casus geschetst. Geen verwijten en geen namen.

De manier van handelen en de manier van verhaal doen vind ik beiden chique.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-03 - 20:55:26 send message to enkeling

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

@ Moderator Karel:

Wie is de eerste verantwoordelijke eigenaar. De eerste verkoper.
De kweker van de vogel. De eigenaar/aanvrager van de vogelring.
Bij een eventuele controle ergens op de aardbol. Waar komt men via de ringgegevens terecht. Bij de eigenaar/aanvrager van de vogelring.
Hoe kan eventueel een van de eigenaren van een of andere vogel weten dat de vogelring, al of niet klopt met de vogel. Al of niet overeenstemt met de geregistreerde gegevens van de vogelring.
Als de kweker van de vogel. De eigenaar/aanvrager van de vogelring dit officieel niet kan bewijzen. Door bijvoorbeeld een bewijs van verkoop. Wel dan heeft de kweker, eigenaar/aanvrager van die vogelring een "groot" probleem.

PS. Als er bij de eerste verkoop/ruil, geen officieel bewijs van verkoop/ruil is. Dan zijn later eigenlijk alle verdere formaliteiten, zoals bewijs van verkoop/aankoop, officieel ongeldig. Want Internationaal kan men niet officieel bewijzen dat die gegevens, informatie, wel kloppen. Dat die gegevens, informatie, wel bij de despetreffende vogel behoren.
Wat er nu gebeurd, is een vorm van gedoogbeleid.
Daarom dat men binnen de EU werk maakt van een nieuwe, aangepaste, Wetgeving.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-03 - 22:48:06 send message to Karel

@enkeling

quote
De eigenaar/aanvrager van de vogelring dit officieel niet kan bewijzen. Door bijvoorbeeld een bewijs van verkoop. Wel dan heeft de kweker, eigenaar/aanvrager van die vogelring een "groot" probleem.



Nee, met wie zou de kweker een probleem moeten hebben en op welke grond dan wel? De enige die je (op dit moment) als koper van een zieke vogel kunt aanspreken, is degene waar je zelf de vogel van hebt gekocht.
Als deze verkoper een kvk-geregistreerd bedrijf betreft, dan heb je (rekeninghoudend met de 6-maandstermijn) een wettelijke grond om te klagen etc. Als de verkoper echter een particulier betreft dan heb je pech en ben je overgeleverd aan de welwillendheid van de verkoper.
Dat laatste is in het geval van de topicstarter goed afgelopen, hetgeen voor hem dan ook de reden is geweest om dit topic te openen.


pelgrim
Website Member
Posts :24

Website Member
2013-03-09 - 18:36:56 send message to pelgrim

Swanny, jij zegt eigenlijk dat het virus hetzelfde is als PDD toch?
Nou dat klopt volgens mij niet. Als ik ga zoeken via Google kom ik een interesant artikel tegen van Dr Dorrestijn. Dat geeft een ander licht op de zaak. Misschien moet je dat ook maar eesn lezen.

Verder heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het nog al eens schijnt te gebeuren dat als je zo`n vogel laat hertesten dat dan de uitslag zomaar negeatief kan zijn.
Waarmee ik wil zeggen dat we op moeten passen et snel een conclusie te trekken .


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2013-03-09 - 18:59:36 send message to swanny

Pelgrim
Trek ik een conclusie dan?
Welk virus is hetzelfde als PDD zeg ik?
Weet jij op welke manier Dorrestijn test, zonder al te ingewikkelde details?
Weet jij hoe het komt zoals jij zegt dat een vogel ineens anders test bij Dorrestijn?


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-03-10 - 09:19:25 send message to compadre

Ik heb zelf eens een lieve ara manilata gehad die ik verkocht.Later hoorde ik dat hij een ziekte had [spiermaagdilatatie] die inderdaad voor kan komen en dat de vogel hoogstwaarschijnlijk zou overlijden. Aangezien de vogel de genoemde symptomen bij mij niet had, besloot ik de helft te vergoeden. Ik bracht het geld persoonlijk naar de man toe. [3 uur heen en terug]De vogel werd blijkbaar verkocht aan iemand anders, maar voelde mij toch wel een beetje beetgenomen toen een forumlid hier mij vertelde dat het met de betreffende vogel [na 8 jaar] prima ging.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-03-10 - 09:21:29 send message to compadre

Daarbij ben ik natuurlijk WEL blij dat het vogel goed gaat!


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-10 - 12:15:51 send message to Henk57

Ach en wat dacht je van eerlijke kopers . Kan ik uit ervaringen van de laatste weken ook nog wat wel wat van melden. Maar ach dat is weer verloren energie en dat laatste heb ik nog hard nodig



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede