Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > toch eerlijke particulieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : toch eerlijke particulieren
J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-03-01 - 13:10:17 send message to J.ten Wolde

Had op 22-02-2013 een helemooie zonparkiet gekocht.
Na de vogel gekocht te hebben direct door gereden om bij de zonparkiet bloed af te laten nemen en op te sturen.
Op 27-02-2013 de uitslag binnen en was op 3 punten negatief en 1 punt positief
Gelijk de verkoper gebeld en was overrompeld natuurlijk,in eerste instantie wou hij van niks weten tot ik s'avonds een mail kreeg van hem.
Ik moest maar kijken wat ik met de vogel zou doen en heb hem terug gebracht kreeg mijn geld terug en hij wou ook de test en km kosten vergoeden maar dat heb ik niet aangenomen.
Zo zie je maar waar dat niet alle mensen op de centen uitzijn
Heb zelf de vogel bij mij in quarantaine gezet en is ook niet met de andere vogels in contact gekomen en heb zelf ook andere kleren aan gedaan alvorens ik naar mijn eigen bestand ben gegaan.

Testresultaat:

Vogelsoort
Zonparkiet

Wetenschapelijke Naam
Aratinga solstitialis

Identificatie
892430 1209 PSNL

Onderzoeksmateriaal
bloed, uitstrijk

Methode
PCR

Uitslag
Chlamydia-Infectie (Psittacose): negatief

------------------

Vogelsoort
Zonparkiet

Wetenschapelijke Naam
Aratinga solstitialis

Identificatie
892430 1209 PSNL

Onderzoeksmateriaal
bloed, uitstrijk

Methode
PCR

Uitslag
Polyomavirus-Infectie (BFDV): negatief

------------------

Vogelsoort
Zonparkiet

Wetenschapelijke Naam
Aratinga solstitialis

Identificatie
892430 1209 PSNL

Onderzoeksmateriaal
bloed, uitstrijk

Methode
PCR

Uitslag
Circovirus-Infectie: (PBFDV): negatief

------------------

Vogelsoort
Zonparkiet

Wetenschapelijke Naam
Aratinga solstitialis

Identificatie
892430 1209 PSNL

Onderzoeksmateriaal
bloed, uitstrijk

Methode
PCR

Uitslag
Bornavirus-Infectie (PDD): positief

De kweker van deze vogel zal ook in Zuidlaren staan op de vogelmarkt.
Ik zal deze kweker niet de hemel inprijzen daar hij toch niet reageert op de testresultaten helaas



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-01 - 13:40:06 send message to Karel

Jan, allereerst natuurlijk jammer dat de vogel positief is voor het Bornavirus. Zo denk je een mooie nieuwe aanwinst te hebben!sad :(

Verder is het natuurlijk prima dat je de vogel direct hebt laten testen en hierdoor je eigen bestand schoon hebt kunnen houden.
Dat zou iedereen altijd moeten laten doen omdat dat nu eenmaal de enige manier is om uiteindelijk tot een zogoed mogelijk gezond vogelbestand in Nederland te komen.

Complimenten ook voor de kweker zoals hij het met jou heeft afgehandeld maar inderdaad veel minder tevreden moeten we zijn met de mogelijkheid dat deze kweker deze (en andere) vogel(s) via vogelbeurzen toch op de markt gaat brengen.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-03-01 - 13:48:55 send message to meyersam

wat kost het voor deze 4 testen samen?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-03-01 - 14:08:36 send message to J.ten Wolde

Heb hem niet bij de kweker weg die prijs ik niet de hemel in
Daar hij ook de uitslag van mij heeft gekregen en nog geen reaktie van hem gehad ook degene waar ik de vogel van gekocht heb heeft geen reaktie gehad.

Wat maakt het uit wat het tesen kost het gaat er om dat je op dat moment zeker weet of die vogel iets onder de leden heeft zoals deze.
De meesten vinden het testen te duur,en als ze een vogel verkopen en het is mis zijn de meesten niet thuis.
Deze man gaf nadat hij van de schrik was bekomen zeker thuis en nu de kweker nog naar hem toe.

Ik moet zeggen dat het een hele mooie oranje factor was zonder geel op de borst.
Maar het ergste was nog dat mijn kinderen vanmorgen in huilen uitbarsten dat ik zei dat de vogel weg ging


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-03-01 - 14:10:03 send message to J.ten Wolde

Overgens het was een zonparkiet man.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-03-01 - 15:59:00 send message to henkdelaat

Jan,
Kan de vogel besmet geraakt zijn bij de tussenhandel,en dat de kweker wel een schone vogel verkocht heeft.

Hoeveel tijd zat er tussen de aankoop van de vogel bij de kweker en jou aankoop bij de andere persoon.

Henk.


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-03-02 - 08:39:32 send message to Patrick

4 testen kost ik meende €76,00.
De vogel kan idd besmet zijn via tussenhandel, je weet het niet. je kunt er naar mijn mening niet veel mee. wel heel netjes dat de partij waar jij hem van hebt zo reageerd.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-03-02 - 12:57:21 send message to Rik

Dat geeft de burger weer moed!

Ook het belang van testen wordt komt hieruit maar weer eens duidelijk naar voren.

Het niet aannemen van de test-kosten en de reiskosten vind ik heel erg netjes van je.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-03-02 - 15:52:54 send message to meyersam

76 euro, dat valt wel mee voor 4 testen, zelf gedaan, of via de dierenarts?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-03-03 - 11:42:08 send message to J.ten Wolde

Degene waar ik hem vandaan heb heeft hem van de kweker gekocht.
Weet ook niet of het bij de kweker of de verkoper vandaan komt en heb daarom de kweker met medeweten van de verkoper op de hoogte gebracht.
De kweker is ook gelijk in kennis gesteld en heeft nog niet gereageerd en zal dat ook niet doen.
De verkoper was heel erg geschrokken en op aanraden van mij zal hij eest een deel van zijn bestand laten testen en daarnaast zou hij het bestuur ook inlichten.
Of hij dit ook daadwerkelijk doet weet ik natuurlijk niet.
Het is wel zo dat er niet of nauwelijks particulieren zijn die het zo afhandelen en denk dat hij eigenlijk een van de enigen in deze wereld is en zo zou ik zelf ook gehandeld hebben en handelen
Nu had ik een ander z'n vogel gezien Zonparkiet man ,mooi oranje van kleur,mist een deel van 1 nagel,maar hij heeft nog wel een stukje nagel ,is verder compleet.
Alleen wil deze heer niet van testen weten of welke vorm van verantwoordelijkheid op zich nemen dus dan gaat het over.
Ik weet van de kweker dat hij in Zwolle en Zuidlaren staat.

Het testen laat ik doen begin ik zelf niet eens aan daar ik de ervaring ook niet heb omdat te doen.
Ja Rik zo eerlijk ben ik


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2013-03-03 - 12:01:16 send message to swanny

En wat vind de kweker ervan dat je zijn ringnummer zo publiceert, terwijl de vogel mogelijk elders de ziekte heeft opgelopen?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-03-03 - 13:13:26 send message to J.ten Wolde

Dat heb ik al gezegt dat de kweker ook de uitslag heeft gehad.
En zoals de meesten in de vogelwereld zal ook hij er niet opreageren


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-03 - 13:30:44 send message to enkeling

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Zolang er officieel geen bewijs is van verkoop, ruil, gezondheid, etc, is de kweker, eigenaar/aanvrager vogelring, "verdachte" Nr: 1.
Is de kweker, eigenaar/aanvrager vogelring, verantwoordelijk van/voor de vogelring. Zelfs als de vogelring eventueel later, door iemand anders, gebruikt wordt voor/bij een andere vogel. Zoals vogelring bestemd voor niet beschermde vogels gebruiken voor/bij beschermde vogels. Of vice versa, andersom.
Daarom: Zorg altijd voor bewijs van verkoop, overdrachtbewijs, en bewijs van gezondheid, gezondheidscertificaat.
Zeker als het gaat om/bij verkoop/ruil eigen gekweekte vogels. Zolang er geen officieel bewijs is van nieuwe eigenaar, is de kweker, eigenaar/aanvrager vogelring, verantwoordelijk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-03 - 14:36:12 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@enkeling
Nee, zo werkt het niet. De verkopend eigenaar is verantwoordelijk voor wat hij verkoopt. Dat de ring op naam staat van een kweker doet daar niets aan af. Dat maakt de kweker nog niet verantwoordelijk voor wat er na de eerste verkoop inmiddels met de vogel is gebeurd. Het eventueel ontbreken van verkoopbewijzen betekent niet zondermeer dat deze verantwoordelijkheid verschuift.

@swanny
Het hier vermelden van het ringnummer ter identificatie van de betreffende vogel, vind ik overigens niet zo'n probleem, nu uit een ander topic duidelijk is geworden dat het niet zo eenvoudig is om aan de hand van dit nummer de kweker te traceren, zonder diens toestemming.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2013-03-03 - 18:14:26 send message to swanny

@ J ten Wolde Ik vroeg wat de kweker ervan vond dat zijn ringnummer hier gepubliceerd werd, niet of je hem over de uitslag geinformeerd hebt. Dat hij niet gaat reageren was een aanname die je vooraf deed, je zult op dat vlak wel gelijk hebben. Zo goed als iedereen die op beurzen (ver)koopt vind het niet belangrijk om een gezond bestand te hebben.

@ Karel Iedereen die de betreffende vogelsoort kweekt kan eenvoudig kijken of dat ringnummer in zijn bestand voorkomt op een sekspapier en de kweker is bekend. Het is immers een klein wereldje.


pelgrim
Website Member
Posts :24

Website Member
2013-03-03 - 18:53:02 send message to pelgrim

Kan iemand mij vertellen wat het virus eigenlijk voor gevolgen heeft?
Wat kan ik aan de vogel zien ? Wat zijn de gevolgen etc.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede