Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koppel bonte boertjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppel bonte boertjes
de vogellaar
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-11-02 - 15:14:41 send message to de vogellaar

Beste allemaal.
Wij hebben vorige maand een koppel gekocht.
Ze zijn volgens de ringen uit 2004 en pop heeft dna papieren.
Nou vertelde de verkoper dat de pop nog nooit eieren heeft gelegd.De pop laat wel zien dat ze interesse heeft in de man.
Ze paren niet.
En ze knuffelen wel.
Ze hebben geen interesse in het blok.
We geven ze alles wat ze maar nodig hebben kwa eten.
Ze zijn volgens de verkoper een klein jaartje bij elkaar.
De pop is schuw en de man is tam en praat zelfs.
Kan dat dan lijden tot een nest of niet ?
Dit is namelijk onze eerste koppel.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-11-02 - 15:53:14 send message to eabe80

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Koppel uit 2004 toch. Bonte boeren zijn rond de 5 jaar broedrijp. Dus dat moet kunnen.
Hoe zijn ze gehuisvest? Ze willen hun broedblok graag donker hebben hangen.
En is de man wel een man? ik zou deze ook laten sexen net als de pop. Heb je zekerheid. En je hebtze net een maand, dus zul je ook geduld moeten hebben.
Als je alles in orde hebt qau huisvesting, broedblok en voeding is er nog geen 100% garantie dat ze gaan broeden.


de vogellaar
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-11-02 - 16:22:58 send message to de vogellaar

De man is een kop groter dan de pop.
Maar dat is dan inderdaad geen zekerheid dat het wel een man is.
Maar maakt het niet uit dat de een tam is en de ander niet ?
En uiteraard is geduld een schone zaak.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-11-02 - 17:57:33 send message to eabe80

Als het koppel op een rustige plaats zit waar niet steeds mensen bij hun komen, zou het niet veel hoeven uit te maken. De man zal op die manier wat meer naar de pop toe trekken. Maar als ze naast elkaar zitten, elkaar poetsen en misschien voeren dan zit die klik wel goed. Ik zou de man gewoon laten sexen om dat uit te sluiten.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-11-03 - 11:06:39 send message to mreyder

Jaaaaaren geleden heb ik zelf zo'n koppel samengesteld: handtamme man en een vrij schuwe (van origine wildvang) pop. Is een heel goed kweekkoppel geworden. Door de tamheid van de man werd de pop net zo tam als de man, dat heeft natuurlijk enkele maanden geduurd. Ze zaten in mijn kweekruimte: een ruimte waar ze bijna de hele dag mensen zien. Probleem bij zulke tamme vogels is: ze zijn de angst voor mensen kwijt. Bij mijn koppel als gevolg: toen ze aan voorplanting begonnen te denken, werd de man zo ontzettend agressief, dat je eigenlijk niet meer kon voeren zonder in je vingers gebeten te worden. Toen de pop net zo mak was geworden als de man,liep ik dubbel gevaar. Heb ze jaren gehad (tot de man sneuvelde en toen heb ik de pop verkocht), maar heb me eerlijk gezegd ook jaren aan dit agressieve gedrag geergerd. Ik heb nu een handtamme Aratinga finschi man, die je zelfs aanvliegt als de pop zit te broeden. Ik hou toch eigenlijk al niet van handtamme vogels (mijn vogels zijn wel allemaal heel mak en vertrouwd met ons, maar vogels die op je arm of schouder komen zitten, zelfs al zijn ze daarbij heel lief en niet agressief vind ik helemaal niet wenselijk) dus hier komen er geen handtamme vogels meer in.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-03 - 12:36:12 send message to Vogelen

Alles kan, je hebt ze natuurlijk pas een maand. De meningen zijn verdeeld over het kweken met handtamme vogels. Ik hoor regelmatig dat er problemen zijn met onbevruchte eieren doordat de man niet weet hoe het werkt maar dit is ook niet altijd zo. Wel denk ik dat het altijd beter is om een tamme bij een natuurbroed te plaatsen. Dan is er in ieder geval vaak een die weet hoe jongen groot brengen werkt. Verder vooral veel geduld, rust en gevarieerde voeding.

Ik heb er geen probleem mee als een vogel agressief is naar zijn verzorger tijdens de broedperiode. Vrijwel alle amazones worden agressief, als je voedersysteem daar op aangepast is geeft dit geen problemen. Anders kan het vervelend zijn als je bijv. tijdens vakantie een ander de verzorging laat doen. Als je aan mijn kind komt word ik ook agressief! happy :)


de vogellaar
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-11-06 - 10:06:12 send message to de vogellaar

Bedankt voor de reacties.
En ik laat mijn man toch even sexen.
Als iemand nog tips heb hoor ik dat graag.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-11-06 - 11:57:18 send message to Ton Koek

quote
En ik laat mijn man toch even sexen.

Hij blijft leuk!!!


de vogellaar
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-11-06 - 16:43:35 send message to de vogellaar

whahahaha Ton Koek




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede