Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dubbele geelkopamazone/grote dubbele geelkopamazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dubbele geelkopamazone/grote dubbele geelkopamazone
Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-08-03 - 17:08:56 send message to Patrick

Kan iemand mij aangeven wat wezelijke verschillen zijn tussen dubbele geelkopamazone (oratrix) en grote dubbele geelkopamazone (magna)? zijn deze makelijk van elkaar te onderscheiden of moet je hiervoor een echte kenner van de soorten zijn?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-08-04 - 10:55:31 send message to Antonia

Dacht dat de magna groter is en meer geel op de kop heeft, maar ook de belize heeft veel geel dacht ik.

Effe googlen op afbeeldingen wink ;)


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-08-05 - 17:57:21 send message to Papegaaienhulp

De magna is gemiddeld iets groter, al valt dit niet altijd op en heeft gemiddeld ook meer geel, al zijn hier ook weer uitzonderingen op. De magna heeft echter altijd gele "sokken", de oratrix heeft alleen geel aan de binnenkant van de dijen en de magna heeft geel onder de vleugel, de oratrix niet.

Er moet echter wel bijgezegd worden dat de magna niet meer door alle ornithologen erkend wordt en dus een twijfelachtige ondersoort is. Alleen onderzoek in Mexico kan dit bevestigen maar daar is het momenteel een beetje gevaarlijk.

De belizensis is wat kleiner en heeft minder geel (niet onder de ondersnavel).

Wij hebben alle 3 soorten raszuiver (oude wildvang van meer dan 30 jaar oud) zitten en ook een bastaard oratrix/belizensis, liefhebbers zijn op afspraak welkom om ze te komen vergelijken.

Groeten Michel


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-08-05 - 22:04:01 send message to Patrick

Bedankt voor jullie reacties,
Anthonia ik had al wel rond gekeken op het net en
de onderlinge verschillen een beetje naar voren kunnen halen. Michel, bedankt voor de aanvullende informatie. Het blijft dus wel wat lastig om 100% zuivere vogels zeker in geval van de magna te kunnen verkrijgen, het vertrouwen moet er ten eerste al zijn want ik concludeer dan dat een mooie oratrix ook als magna door het leven kan.
gr.Patrick


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-08-05 - 22:08:08 send message to Patrick

Michel,
Ik maak graag een keer gebruik van jouw aanbod.
gr.
Patrick


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-05 - 22:15:50 send message to Karel

Mooi aanbod! Ik hoop dat je daarmee antwoord krijgt op je vragen Patrick, en eventuele foto's zien we tzt graag hier verschijnen!


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-08-06 - 07:08:42 send message to Vogelen

nav dit topic gisteravond onze geelkopjes nog eens goed bekeken. Beide vogels hebben duidelijk gele sokken. Daarnaast ook aanzienlijk geel in de vleugels. Pop heeft ook geel op de borst. Beide zijn echter oratrix. (staat ook op cites)
Ik geloof er eigenlijk ook niet in. Vogels waarvan minimaal de hele kop geel is worden gewoonlijk aangeduid als Magna. Hoewel ik ook wel magna´s heb gezien met minder geel als onze Oratrixen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede