Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn Pyrrhura vrouwtje schreeuwt erg vaak Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn Pyrrhura vrouwtje schreeuwt erg vaak
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-06-26 - 19:53:11 send message to Rimo73

Hallo,

Ik heb sinds een week een koppel Pyrhura's in mijn voliere.
Het is een pop uit 2011 en een man van dit jaar.
De pop is erg aanwezig terwijl het mannetje een rustige vogel is.
Soms word ik echt gek van het vrouwtje dat ik ze zelfs overdag even het binnenhok in doe vanwege het geschreeuw van de pop.
Ik doe er elke dag verse takken in maar binnen een korte tijd hebben ze de bladeren er al af en begint het geschreeuw weer van de pop.
Vind het erg jammer want wil ze echt niet meer kwijt,maar af en toe zit ik er echt aan te denken om de pop weg te doen voor een andere pop,maar dit wil ik eigenlijk niet,want vind haar zo mooi.

Heeft iemand nog tips,misschien wat speelgoed of andere dingen wat haar kan afleiden.

Of is ze misschien gefrustreerd omdat de pop misschien broedrijp is en de man nog niet?

Alle tips zijn welkom,wamt ik wil dit zo graag oplossen voordat ik commentaar ga krijgen van de buren wink :)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-06-26 - 21:30:56 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Rimo, pyrrhura's maken meer lawaai zodra er iets nieuws is. Dus de dagelijkse routine verbreken door de vogels tijdelijk op te sluiten gaat het probleem alleen maar verergeren. Verder is het schreeuw gedrag van pyrrhuras erg individueel. Sommige vogels hoor je nooit, sommige hoor je altijd. Mijn advies laat ze de komende tijd wennen aan je voliere en aan je routine.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-06-26 - 22:17:23 send message to Rimo73

Dank je Daniel.

Ik kreeg net ook een mail van de kweker en kan de pop eventueel omruilen,maar hij kan niet garanderen dat een andere pop wel rustiger is.
Ik snap best dat ze moet wennen en het opsluiten doe ik puur dat ik geen last met de buren wil hebben omdat de vogel aan het schreeuwen is.
Het mannetje is lekker rustig en zou ervoor tekenen als de pop ook zo zou zijn wink :)
Misschien moet ik inderdaad je advies opvolgen en de pop laten wennen aan de routine en maar hopen dat ze niet meer zo opgefokt is dan hahaha


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-06-27 - 10:04:36 send message to Rimo73

Ik denk dat ik de pop toch ga proberen om te ruilen want dit gaat niet goed zo.
Ze is ontzettend onrustig en schreeuwt constant.
Heb ze vanmorgen rond 08.00 naar buiten gedaan en de man vermaakt zich goed,maar de pop is onrustig en heeft 1,5 uur alleen maar geschreeuwd en heb ze nu maar weer naar binnen gedaan wat ik eigenlijk niet wil.
Maar voor mezelf en de buren is dit even de beste oplossing,want als de buren nu beginnen te klagen wordt het straks alleen maar vervelender.

Misschien toch maar kijken voor een pop van dezelfde leeftijd als de man,misschien dat dit beter zal gaan?
Of een andere pop uit het nest waar deze pop vandaan komt?
Ik heb wel begrepen dat deze pop eerst in een grote voliere heeft gezeten bij een boerderij,dus waarschijnlijk is ze andere omstandigheden gewend.


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2012-06-27 - 11:04:06 send message to Frans R

Om welke pyrrhura gaat het eigenlijk.
de een schreeuwt meer als de andere


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-06-27 - 11:33:45 send message to Rimo73

De pop is een Molinae Pineapple uit 2011.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-06-30 - 08:42:33 send message to Ruben31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Mijn vorige perlata man schreeuwde de godsganze dag,tot op een dag mijn dochter het nodig vond het deurtje van de voliere open te doen.Weg was de man(en ook het geschreeuw).
Mijn andere man die ik er drie dagen later inzette was erg rustig en heel vorig jaar en afgelopen winter geen last gehad.

Totdat die gare joegoslavische buurman van me ging verbouwen en er kranen,cementmolens,bouwvakker in onze tuin stond ging het mis.

Mijn zo rustige man schreeuwt nu wat vaker,ik merk vooral als hij niks te doen heeft,vreemd volk ziet(wat vrij normaal is) en zn etensbak leeg is.Ook is hij zenuwachtiger geworden vind ik,schreeuwt om het kleinste ding,maar meestal een paar minuten.

Vorig jaar was de man nog vrij jong en nu begint hij ouder te worden en spelen hormonen mischien ook mee,iig schreeuwen doet hij soms,en de pop doet dan lekker mee.
Ik vind het geschreeuw van de perlata's het irritanste geluid onder de pyrrhura's,gaat door merg en been.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-06-30 - 12:20:32 send message to michielhartjes

Het kan inderdaad zijn, dat het in of rond de tuin erg onrustig is, zodat de pop gaat zitten schreeuwen.Het kan ook de aard van de vogel zijn.
zelf heb ik meerdere koppels pyrrhura's in de tuin, maar je hoort ze nauwelijks. Denk wel dat je de pop de kans moet geven te wennen, laat haar een week schreeuwen, en kijk dan of het minder wordt. het kan ook de opwinding zijn van het binnen opgesloten zitten. dit heb ik wel meegemaakt met aratinga's deze sloot ik in de avond en nacht ook op, en zodra ze in de ochtend naar buiten mochten begonnen ze te schreeuwen, totdat ik een keer vergeten ben ze op te sluiten. en de vogels zelf uitmaakte waar ze waren, binnen of buiten. toen was het geschreeuw ook over. mijn vogels schreeuwen alleen nog als er iets over komt vliegen, of als er in de lucht iets gebeurd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede