Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voedsel schema Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voedsel schema
valkparkiet15
Website Member
Posts :24

Website Member
2012-06-10 - 13:45:08 send message to valkparkiet15

hoi ik wil graag een voedselschema maken voor mijn vogels alleen ik weet niet hoeveel basis voer ik ze moet ik geven het gaat om de pyrrhura, twenty eigth
paocht rossela valkparkiet en halsbanden, naast het basis voer wil ik dan in de lente 3 keer in de week fruit geven en eivoer er bij en in de zomer alle dagen fruit en eivoer plus wilgentakjes de herft ook 3 dagen in de week fruit en eivoer in de winter alleen basis voer en 1 keer in de week trosgiers. de vogels krijgen dan in de lente zomer en herft minder basis voer op de dagen dat ze fruit krijgen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-06-10 - 19:14:28 send message to Vogelen

Ik heb geen ervaring met deze vogels, maar onze vogels krijgen dagelijks jaarrond groente/fruit. Ik begrijp niet waarom je in de rust/rui periode je vogels niet dagelijks vitamine's voor wilt zetten.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-06-10 - 19:37:28 send message to marie rose

mijn vogels krijgen ook het jaar rond: fruit, groenten ,bessen en vruchten.en ze eten het heel graag


valkparkiet15
Website Member
Posts :24

Website Member
2012-06-10 - 20:02:16 send message to valkparkiet15

omdat ik zo de jaartijd wil aangeven voor de vogels


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-06-12 - 16:11:05 send message to michielhartjes

Voor mijn vogels heb ik ook een rustperiode in het voeren. Dit doe ik met de zaden, niet met de groenten en fruit. Ik geef in de winter een vrij vetarm basismengsel, dit maak ik naar het broedseizoen alsmaar vetter, zo kan ik aardig de kweek sturen. Groenten, fruit, eivoer en universeelvoer krijgen zij het hele jaar door. ik kweek er goed mee. Wel voer ik een zeer goed zaadmengsel, hier zit nog wel eens verschil in.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-06-12 - 16:34:22 send message to ParkietenTom

voor je een voedselschema kan opstellen, moet je bekijken hoe de vogels gehuisvest zijn. Een tweede belangrijk punt is het vetgehalte van je voeding. Bepaalde soorten vervetten sneller dan andere. Oppassen met te veel groenvoeder en fruit, de meeste Australische soorten kun je beter niet te veel fruit voederen. De pyrrhura rhodocephala's hier krijgen iedere dag een combinatie van tropenzaad, pellets en kanariezaad. dit wordt om de twee dagen aangevuld met verse graszaden. Tweemaal per week krijgen ze ook wortel/banaan/appel/mango. zonnebloempitten en pindanoten krijgen ze maar eenmaal per week, om vervetting tegen te gaan. Nu, in de kweek krijgen ze ook een mengeling van insectenpaté/eivoer/opfokmeel voor eenden. En natuurlijk ook wilg of fruitboomtakken om te knagen, hier halen ze ook stoffen uit die belangrijk kunnen zijn voor hun gezondheid. Om de twee weken voeg ik wat geplette knoflook in hun drinkwater, tegen parasieten en om hun gezondheid en verenkleed te bevorderen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede