Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ongedierte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ongedierte
Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-10-16 - 13:12:18 send message to Patrick

Helaas heeft mijn vogelhobbie vanmorgen weer een
zware domper ondergaan.Hoewel er altijd wel een
keer een vogel door een of andere reden doodgaat blijft het aanblik van vanmorgen zeer triest.
Mijn oude Cloncurry-man goed voor 2 ronden mooie jongen per jaar lag vanmorgen met een totaal verdwenen poot en een 3 kwart verdwenen poot in de ren.Hij leefde nog wel maar ik heb hem maar uit zijn lijden verlost.Moedeloos en kwaad wordt ik ervan.Ik woon midden in een woonwijk dus erg veel "roofdieren" kunnen hier toch niet zitten? en ik kan mijn niet voorstellen dat dit het werk is van een kat?De "bloedvlek" met de benodigde veren zat ongeveer op 40cm hoogte.Ik ben niet van plan om mijn oude hokken voledig roofdier vrij te maken dus ik zal het er helaas mee moeten doen.Wou toch mijn verhaal even kwijt.

Gr. Patrick


bschepers1
Website Member
Posts :21

Website Member
2004-10-16 - 13:36:07 send message to bschepers1

Ik heb in de nacht van 6 - 7 okt bezoek gehad van een steenmarter( gezien de uitwerpselen die ik gevonden heb) bij mijn volieres.
resultaat : 1 vogel alle twee de poten afgebeten.
3 vogels ieder 1 poot afgebeten
alle 4 waren butterkoppen waarvan 2 broedrijpe kweekmannen en 2 jonge vogels
De steenmarter kon niet in de volieres komen maar heeft de poten door het gaas afgebeten.
schade zo'n 1200 euro's , begrijp niet waarom deze roofdieren nog beschermt zijn.
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen om deze roofdieren bij mijn volieres weg te houden , en om zodoende een herhaling te voorkomen?, dan hou ik mij aanbevolen
ZIE OOK MIJN WEBSITE ONDER NIEUWS VOOR FOTO'S
www.halsbandparkiet.nl

groeten Ben


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-16 - 15:00:04 send message to Mario

Simpel dubbelgaas hangen waarvan het buitenste slechts 12.5 x 12.5 mm is.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-16 - 17:30:57 send message to rupicola

zoals Mario schrijft dubbel gaas, zodat rovers niet fysiek aan de vogels kunnen komen.
Verder een goede schrikdraadinstallatie op de vogelverblijven of beter nog rond de gehele tuin.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-10-20 - 23:35:03 send message to mariannenl

wij vonden een hol helemaal achterin de voliere en hadden regelmatig dode - of verdwenen vogels.
tot er op een keer een eendje (taling) met de kop naar het gat naar binnen was getrokken ( rest bevroren het was zeer koud) wij beseften dat dit een holendier of rooddiertje moest zijn.
We hebben toen ( een flink karwei ) aan de hele achterkant van de voliere en opzij ijzeren damwandplanten zeker een cm. of 40 inde de grond geslagen en hebber er geen last meer van gehad.
Ik hoop dat je er wat aan hebt ?
MARIANNE



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede