Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dierenhandel verbieden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-10 - 20:39:57 send message to Vogelen

Zojuist de eerste 8 minuten bekeken. Zoals ik al eerder aangaf vind ik het hele verhaal van impuls aankopen overdreven. Dit noem ik gewoon stemmingmakerij. Iedereen heeft een "zorgplicht" naar mens en dier. Mij maak je niet wijs dat iemand even een paar uiltjes meeneemt als hij via marktplaats schaakboeken gaat afhalen. Ik denk(volgens mij bestaan hier geen cijfers van) dat 90% uit liefhebbers/hobbyisten bestaat die hun uiterste best doen om het hun dieren naar de zin te maken, moet we het dan door die overige 10% die er een zootje van maakt maar helemaal verbieden dan? Daarnaast dat van die lijster, die mensen zijn gewoon idioot. Iedereen weet dat dat illegaal is. Daar zijn toch al regels voor? Het heeft ook niks met beschermde diersoorten te maken waar daar is/zijn cites voor. Ben benieuwd waar Bleker mee komt, zag dat hij als hobby pony's fokt. Hopelijk kan hij zich inleven in mensen die voor de hobby uilen, eekhoorns of wat dan ook kweken/fokken.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-04-10 - 21:11:36 send message to Rik

Precies wat je zegt Vogelen: stemmingmakerij

Een ontzettende flauwekul reportage.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-10 - 23:18:55 send message to Karel

Tja, daar had ik me ook meer van voorgesteld. Dit was flut-journalistiek van de bovensteplank; een samenraapsel van impulsemoties, kul-verontwaardiging en zowaar een betrapte boef!

Dit is een serieus onderwerp, dat vraagt om serieus (voor)onderzoek en een gedegen reportage.
Als je het doet, moet je het goed doen.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-10 - 23:20:42 send message to DirkD

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

“ieder heeft een zorgplicht naar mens en dier”
Dus ook de verkoper.

Ik heb de reportage niet gezien en heb er ook geen spijt van. Zelden dat dit type reportage aan eender wat een positieve bijdrage levert.
Als je niet echt een psychisch probleem hebt gebruik je deze sites toch enkel als je echt op zoek bent naar iets.

Ps: Mijn buurjongen kwam wel na het zien van een Harry Potterfilm thuis met een uil.
Had gedacht dat iedereen laaiend enthousiast zou zijn. (zijn spaargeld is hij kwijt, en de uil ??)
Mvg
Dirk


Sjoerd Jan
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-04-11 - 09:11:20 send message to Sjoerd Jan

Even aan iedereen: reageer hier ook even
http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.131.0.html?&tx_ttnews[pointer]=2&tx_ttnews[tt_news]=359943&tx_ttnews[backPid]=123&cHash=bd5a3cca50e964fc9666025de6d33a10

Misschien dat we nog een paar mensen op andere gedachten kunnen brengen, mij is het niet gelukt.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-04-11 - 21:24:14 send message to ParkietenTom

wat een gebrek aan kennis heeft die man zeg, dat vogels het niet overal even goed hebben tot daar aan toe, maar daarom de handel te verbieden????

de petitie tekenen heeft voor mij geen zin aangezien ik in België woon en geen gebruik maak van marktplaats.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-14 - 10:09:58 send message to Vogelen

Bleker zou eind deze week met een lijst komen, iemand iets gelezen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-14 - 14:00:15 send message to Karel

Nog niets van gehoord.

Overigens wordt er vanavond in het programma "Kassa" (Ned.1 18:55) aandacht besteed aan de verkoop via MP, maar de nadruk zal vooral liggen op de handel en garantie en minder op het welzijn. Evengoed kan dit interessant zijn.

http://www.tvgids.nl/programma/12665175/Kassa



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede