Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stelling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-08 - 14:05:07 send message to Karel

Oppassen Max, dat je niet van liefhebber in verzamelaar verandert. Ik heb dat al vaker bij anderen zien gebeuren.

Vogels verdienen een goed onderkomen van verantwoorde afmetingen. Als je dit niet kunt bieden, zul je minder vogels moeten houden.

Het welzijn van de vogels staat altijd voorop!


vlkprkt
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-04-08 - 15:03:01 send message to vlkprkt

stelling: een vogelliefhebber zit meer op een vogelforum dan dat hij met zijn vogels bezig is, is hij dan wel een vogelliefhebber? zucht



oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-04-08 - 15:12:07 send message to oli4

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Max,...ik doe ook geen hoop vogels weg! Ik geef ze gewoon nog meer ruimte, ook al is dat gedeeltelijk bij mij, en gedeeltelijk bij een ander. Het blijven mijn vogels, maar dan met MEER ruimte. Dus ik geniet er NIET van dat ik minder vogels ga houden, want dat gebeurd dus helemaal niet, maar ik geniet er WEL van dat ze meer ruimte krijgen wink ;).

En jah, uit je berichtjes hier op het forum heb ik al kunnen uitmaken dat jijzelf liever aan massakweek doet met tal van soorten zoals kamhoenders, fazanten duiven en weet ik wat nog in een ruimte die ik niet eens aan 1 koppel zou durven geven. Maar dat zegt genoeg over jouw manier van hobby-beleven.

Het is eker een mooie passie/hobby, maar het mag (voor mij) zeker geen obsessie worden van MEER jongen en MEER kweek en MEER vogels, ook al leiden ze er onder (ze zullen het je niet zeggen hoor, ze mogen dan nog zo goed in de veren zitten zoals je zegt). Het gaat me nu zeker niet om het feit dat je brotogerissen in kooien van 1m zitten, perfect mogelijk! Maar eerder om je uitspraak dat het je om MEER te doen is. Genieten van meer in dezelfde kleine ruimte?sad :(


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-08 - 15:12:12 send message to Ton Koek

Mijn vogels zijn net verzorgd, ze hebben appel, sinaasappel, rozijnen, pap, verschillende zaden, schoon grit en kiezel en schoon water gekregen, dan mag ik wel even uitpuffen hier toch? happy :)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2012-04-08 - 16:46:55 send message to digipeet58

jij altijd Ton.
en als je uitgerust bent,
weer mooie foto's maken.laugh :Drazz :p


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-04-08 - 18:40:10 send message to arjandaf

vlakparket ?? wat een stelling zeg sad :(


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-08 - 18:56:58 send message to DirkD

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoe groot moet een volière dan zijn om het amazonewoud of het Australisch habitat te vervangen?

Indien een hok 75.000 keer het volume van de aanwezige vogels is, is het dan ruim genoeg?
Dieren richten hun territorium in afhankelijk van aanwezige voedselvoorraden of paringsgedrag.

Zoals medaar zegt: “ lange deuren moeten niet worden ingekort, te lange deuren wel”

Indien de vogels het goed doen in hun omgeving waar ligt dan het probleem.
Mvg
Dirk


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-04-08 - 20:21:46 send message to _Steven____

Ik kan Max wel volgen in zijn stelling van hoe meer vogels hoe meer plezier ( als je er de tijd voor hebt).
Als ik Max zijn reacties lees denk ik ook dat sommige soorten nogal krap zitten maar ze worden ongetwijfeld goed verzorgt en dat compenseert dan weer met liefhebber met grote ruimtes maar en iets minder goede verzorging

Persoonlijk had ik vroeger meer vogels in kleinere ruimtes dan nu. Ik kweekte vogels in kweekkooien maar heb deze weggedaan en kweek ( probeer te kweken het zijn voornamelijk jonge vogels) nu vooral grote parkieten in buiten volières. Dit kwam doordat ik veel werk heb met school en juist de tijd had om al mijn vogels eten en drinken te geven zonder er echt van te kunnen genieten. Nu heb ik minder vogels en geniet ik meer.

Als ik later meer tijd zou krijgen ga ik ongetwijfeld meer vogels houden en ga ik er nog meer van kunnen genieten. Op een lekkere zomer avond rustig voor je volières wandelen lijkt me zalig.

Groeten Steven


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-04-08 - 21:12:49 send message to arjandaf

dirk : ik zie het bouwen opzich nog wel zitten maar het aanplanten wil ik echt hulp bij hebben :P


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-04-08 - 21:13:03 send message to Max Weijers

Even voor de duidelijkheid, ik wil en wou niemand aanvallen wink ;). Ik vind het juist geweldig als jullie er op jullie eigen manier van genieten. Ook vind ik het mooi dat de vogelliefhebberij zoveel opties biet. de een vind een vrije vlucht volière zoals in walsrode super mooi, ik vind het mooi om echt veel vogels te houden en dan vooral te kweken (dus zoals je zegt massa kweek).
Het is namelijk een feit dat die mega vluchten waar je doorheen kunt lopen en al die tropen kassen dat daar zeer slechte resultaten bekend zijn.

En ook nog even dit: ik interesseer mij alleen voor de kweek van wilde vogels in gevangenschap de rest interesseert mij helemaal niks (bastaarden, mutaties, tam maken enz.) Ikzelf heb alleen brotogerisen, de hoenders zijn dus NIET van mij. Ik vind het dus wel mooi om te zien dat andere mensen zich wel voor andere dingen interesseren, ik hoef er alleen niks van te weten.

Max


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-04-08 - 21:23:29 send message to JoskeVD

xxxxxxxxx

Vogels zijn (gelukkig) geen melkkoeien hoor!

"Al te onvriendelijke persoonlijke verwijten zijn niet gewenst en dus verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-08 - 21:53:51 send message to Ton Koek

Je laat je weer lekker kennen zo. En dan noem je jezelf liefhebber?
Prop ze maar lekker vol die hokjes, ze kweken toch wel?
BAH!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-04-08 - 22:10:48 send message to mijnkaketoes.nl

Ton

Als je al zijn topics leest dan neem je hem toch allang niet meer serieus. Fantaseren is hem niet vreemd hoor. Is in staat om een kromme deur nog recht te lullen.

Henk


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-08 - 22:12:44 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jongens houden jullie er rekening mee dat Max een stuk jonger is dan veel van ons. Ik geloof dat veel van ons ook veel dromen hadden op zijn leeftijd. En ik hoop dat veel van ons die dromen nog steeds hebben.

Verder is de manier waarop hij kennis en informatie verzamelt over vogels bewonderenswaardig.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-04-08 - 22:14:45 send message to Max Weijers

Ik was er vanuit gegaan dat ik niet in elk bericht hoef te heralen wat ik al eerder heb gezecht, hier dus nog een keer:

Roeie met de riemen die je hebt. dit betekend niet dat de vogels te klein komen te zitten. Als ik zeg dat ik van massa kweek hou dan betekend het niet dat ik ervan hou om 100 koppels in een ruimte te doen van 10 bij 10 maar dat ik ervan hou om met 100 koppels te kweken in de ruimte die geschikt is voor de vogels (voor brotogerisen dus een kooi van 1 meter breed, dit is al vaak bewezen dat dit prima voor de brotogerisen is)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede