Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stelling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-04-07 - 15:22:50 send message to medaar

nog 1: stelling.
lange deuren moet je die afzagen ???
neen : te lange deuren .
weer opgelost . zonder zever hahaha.shocked 8Oangry


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-04-07 - 15:39:30 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Een nieuw lid probeert hier met een bijdrage binnen te komen en wordt als gewoonlijk weer eens afgezeken. Men kan toch ook even fatsoenlijk antwoorden i.p.v. zo kinderachtig te doen. Als ik op deze manier als nieuw lid behandeld zou worden dan was ik allang weer afgehaakt. Lijkt me goed voor deze site dat nieuwe leden ook wat in kunnen brengen en niet alleen de gevestigde orde.

Henk



Heeft niets met afzeiken te maken.

Ook als nieuw lid mag je zolang hier de topics niet gesloten worden best de oude topics eens nalezen en concluderen dat het onderwerp al uit ten treuren uitgemolken is.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-07 - 15:53:06 send message to Karel

quote
Zolang hier de topics niet gesloten worden



Tja, dat is het verschil tussen eindeloze discussies en discussies waar geen eind aan komt.wink ;)


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-04-07 - 16:41:49 send message to _Steven____

Wat is er mis met een nieuw topic te openen over een oud onderwerp? Je bent niet verplicht het te lezen laat staan te reageren.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-07 - 18:17:41 send message to eric 008

helemaal mee eens steven .meestal zijn de gene die het felst reageren op de p.k getrap omdat ze zelf zo kweken en schieten in de verdediging in plaats dat ze vertellen waarom ze zo kweken .
meer koppels kunnen huisvesten
mischien makkelijker schoon maken
omdat ze toch niet naar de klei wand kunnen vliegen enz enz

m.v.g eric


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-04-07 - 21:04:15 send message to dooren

Flip, als je kuubkooien zo slecht vindt, hoe doe je dan je dagelijkse boodschappen.

Scharrelkippenverhaal wat ik je voorlegde is een voorbeeld van wat veel mensen fout doen.

Je vindt uit bepaalde standpunten van dierwelzijn dingen niet juist in onze hobby, maar hoe zit het dan als consument?
Gert


flip
Website Member
Posts :20

Website Member
2012-04-07 - 21:25:17 send message to flip

Beste Dooren,

Laat ik me eerst even voorstellen,inderdaad nog niet veelactief geweest op dit forum.
Ben 52,en vanaf mn jonge jaren in het bezit van allelei soorten vogels.Begonnen met grasparkieten,australiers,momenteel bijna uitsluitend loris,waar ik met wisselend succes mee kweek.

Heb het idee dat mensen die rageren dat ik van een of andere dierenactivistische beweging ben.
Dit is niet het geval,sterker,ook ik heb nog enkele kooien niet groter dan een kuub kooi.
Mn stelling heb ik op de zoekfunktie gezet,kwam deze niet eerder tegen,zal aan mij liggen.Alle paginas van het forum doorzoeken vond ik wat veel vh goede.
Ik vind een forum iets waar je een mening/stelling zet,en dan ben ik benieuwd hoe mensen reageren,beetje provoceren houd ik wel van.
Je kunt reageren,en je mening geven,eens/oneens,allemaal prima.
Dat mn mening tegen het zere been is bij dees en gene snap ik,iedereen meent het beste voor te hebben met zn vogels,ook ik met een paar te kleine kooien.Wat niet inhoud vind ik eens een knuppel in het hoederhok te gooien.

Jouw eerdere reaktie over scharrelkippen:
als iemand(boer) 20000 vogels(kippen)van eenzelfde soort houd,is hij dan nog een vogelliefhebber?,denk het niet,deze man is gewoon ondernemer,welke een boterham wil verdienen.prima.
Is iemand met zeg eens 20 koppels papagaaien van eenzelfde soort nog een liefhebber,of ondernemer.

Een andere mening die ik las,vogels in gevangenschap worden ouder,dat klopt,maar dit zegt niets denk ik,over de kwaliteit van leven.
In de gevangenis worden mensen 100,maar zouden waarschijnlijk liever 70 worden in vrijheid.

gr flip,en oh ja goudparkiet:gelet op je reaktie zou ik maar eens vroeg naar bed gaan vanavond.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-07 - 23:13:24 send message to Karel

Indien blijkt dat deze topic inhoudelijk verder niets oplevert en uitsluitend ter provocatie in leven wordt gehouden, zal deze worden gesloten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-04-08 - 00:25:34 send message to dooren

Dus als je ondernemer bent en consument is dierenwelzijn niet zo belangrijk? Dus prima?

Een hobbist daar in tegen moet zich beperken tot enkele koppels in een kuubkooi dan is het ook prima. Of als hij er > 20 koppels heeft dan ondernemer en ook prima.

Ik snap het even niet meer, de stelling die je deponeert gaat over dierwelzijn. Dit moet altijd gelden vind ik.
Gert


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-08 - 07:45:51 send message to DirkD

Hallo Flip:
Ik denk, op enkele uitzonderingen na dat vogels uit onze volières het niet redden in de vrije natuur.
En ,de chiwawa van Phaedra Oste slaapt volgens mij ook liever in haar bed dan op de Russische steppe.
Mvg
Dirk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-08 - 11:16:53 send message to Ton Koek

Even terug naar de stelling:
Papegaaien kweken in zgn kuubs-kooien in binnenruimten is dierenkwelling.

Ik ben het met de stelling eens. Je moet het verschil eens zien als je zulke vogels verplaatst naar een mooie buitenvolière, je ziet ze per dag opknappen, mooier en vrolijker worden.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-04-08 - 12:32:57 send message to Max Weijers

Ik weet nog niet zo zeker of het dierenkwelling is, al mijn brotogerisen zitten in kweekkooien van een meter en ze zien er nu allemaal super strak uit. Er zitten er zelfs al op eieren.

Ik vind je moet gewoon roeien met de riemen de je hebt, als je niet veel plaats hebt kun je geen grote kooien bouwen. Nu is het natuurlijk niet goed als je zoon kleine kooien bouwt dat je echt kunt zien dat het slecht voor de vogels is (slecht verenkleed, slechte conditie enz.). Ik heb weinig plaats dus kleine kooien (maar ik vind dat ze groot genoeg zijn omdat de vogels er prima uit zien).
Ik werk bij Wisbroek Breeding Centre daar hebben we super veel plaats dus daar zijn de kooien voor de watervogels dan ook 16x8x4 meter (lxbxh) en ook daar zien de vogels er super uit.

Max


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-04-08 - 13:11:55 send message to henkdelaat

Wat denk je van zebravinken of andere tropen kweken in een broedkooitje van +/_ 40x40x30 cm is dat dan anders als papegaaien kweken in een kistkooi van 1mx1mx1m?????

Henk.



oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-04-08 - 13:16:01 send message to oli4

Max, je kan het dan ook weer anders zien...je hebt weinig plaats, dus plaats je veel kleine kooien. Je kan het ook met minder doen, maar dan wat groter. In plaats van 10 kooien van 1m, 2 kooien van 5m ofzo (bij wijze van spreken)?

Ik doe een deel van mijn vogels naar de collectie bij men oom waarschijnlijk. Kan ik voor men maracana's die nu 1 op 6 hebben, er 3 op 6 van maken. Bij men senegalspapegaaien ook, daar wordt het van 1 op 3, 2 op 3. Ok, ik kan dan de helft minder vogels bij mij thuis houden. Maar ik geniet er ook meer van, en vooral de vogels zelf genieten er meer van. Less is more in mijn geval wink ;)
Ok, er zijn mensen met minder plaats, maar daarvoor je vogels laten boeten omdat jezelf meer vogels wil?? Houd dan op de weinige plaats die je hebt wat minder vogels, maar goed, in plaats van ze allen in kooitjes te rammen. Houd dan vissen ofzo.

Maarjah, nu zijn we weer naar zulk "naar" topic over te kleine huisvesting aan het gaan. Niet leuksad :(


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-04-08 - 13:43:45 send message to Max Weijers

Dat is mooi om te horen dat jij er meer van geniet als er straks een hoop weg gaan.

Bij mij is het echter andersom, ik geniet er meer van als er meer bij komen (ik heb natuurlijk mijn grens).
Ik vind het namelijk leuker om 50 jongen te kweken in plaats van 25




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede