Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wanneer kan deze vogel weer naar buiten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wanneer kan deze vogel weer naar buiten?
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-21 - 16:17:14 send message to eline1987

Hallo mensen,

Wij hebben eind februari een bonte boer naar binnen gehaald die niet zo fit leek. De vogel heeft al een aantal winters buiten gezeten en heeft een nachthok (waar hij overigens niet in wil) Afgelopen winter hebben we hem dan ook opgesloten s'nachts om hem te beschermen tegen de enormge temperaturen onder 0.
Nu zit de vogel dus bijna een maand binnen en is weer helemaal in orde. Mijn vraag is wanneer mag hij weer terug naar buiten in verband met temperatuur verschil?
eline


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-21 - 17:24:15 send message to Karel

Eerst drie belangrijke vragen:

- Bij welke temperatuur zit hij binnen?
- Is hij in de rui gevallen sinds hij binnen zit?
- Is hij helemaal gezond?


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-03-21 - 18:13:34 send message to eline1987

Hey,

Hij zit hier in de huiskamer dus zo rond de 20 graden. Hij is niet in de rui geweest hierbinnen en de vogel is kerngezond. Hij hoeft er van mij niet direct uit hoor wil geen risco lopen alleen zou de vogel denk ik zelf graag weer willen vliegen. Het was vandaag bijvoorbeeld een prachtige dag, de andere vogels genoten van de zon. Zodra het kan wil ik hem dus ook weer buiten willen huisvesten.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-03-21 - 18:46:33 send message to Ton Koek

Laat je niet, zoals velen, bedotten door een dagje zon. De nachten kunnen nog zeer koud zijn, ik zou zeker nog 6 weken wachten.

Fijn dat de vogel opgeknapt is overigens!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-03-21 - 18:58:24 send message to johanblok

Vanuit de huiskamer is het wel een erg grote stap, gedurende de nachten en een groot deel van de ochtend kan het nog flink koud zijn.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-04-15 - 17:42:25 send message to J.ten Wolde

Maakt niet uit ze kunnen er wel tegen ik heb dat toen ik de ara man Pinto van Erwin en de ara pop Jalise hier kwamen ook gedaan toen was het ook koud.
Die vogels kwamen ook van binnen.
Misschien had die bonte boer wormen of een besmetelijke ziekte dus ook maar even laten testen en wormkuur


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2012-04-15 - 17:55:38 send message to Erik D.

ik ben ook aan het wachten op 2 grijze roodstaarten deze ga ik halen midden mei daar de nachten nog te koud zijn voor deze dieren dus nog even wachten zou ik zeggen neem geen risico mvg erik d


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-15 - 18:36:25 send message to Karel

quote
Maakt niet uit ze kunnen er wel tegen


Een volledig gezonde vogel kan inderdaad veel hebben, maar toch is zo'n overgang een aanslag op het gestel, waar hij nog een jaar last van kan hebben.
Met van een ziekte herstellende vogels moet je extra voorzichtig zijn. De gevolgen zijn niet altijd direct zichtbaar. Een vogel kan er prima uitzien en zich vrolijk gedragen, maar bij de eerstvolgende kleine verkoudheid het loodje leggen.

PS Welkom terug, Jan.happy :)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-04-16 - 12:23:07 send message to paintim

Eline: QUOTE//Wij hebben eind februari een bonte boer naar binnen gehaald die niet zo fit leek. De vogel heeft al een aantal winters buiten gezeten en heeft een nachthok (waar hij overigens niet in wil) Afgelopen winter hebben we hem dan ook opgesloten s'nachts om hem te beschermen tegen de enormge temperaturen onder 0.
Nu zit de vogel dus bijna een maand binnen en is weer helemaal in orde. Mijn vraag is wanneer mag hij weer terug naar buiten in verband met temperatuur verschil? //UNQUOTE

Hallo Eline,
Ik zou nog even wachten met het naar buiten plaatsen. Zeker de nachten zijn nog behoorlijk koud.
Mijn Spaanse Timbrado's gaan eerst in de loop van mei naar buiten,mits de nachttemperatuur
omstreeks 10gr.C is.
Vr.groeten
ANTONI


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-04-16 - 16:43:05 send message to eline1987

Hallo,

De vogel zit nog steeds binnen hoor, wil geen risico nemen.

Bedankt voor de meningen!


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-04-18 - 09:31:50 send message to J.ten Wolde


Kunnen je vogels beschut zitten
Zoals ik al zei ik gooi ze direkt naar buiten.
Bij mij kunnen de vogels uit hun zelf naar binnen toe en daar hun plekje opzoeken
De vogel weet zelf wel wanneer ze binnenblijven of weer naar buiten gaan
De afgelopen dagen was het guur en koud weer dan zitten mijn vogels gewoon binnenen komt de zon er bij dan zie je ze direkt naar buiten gaan.
Wat mankeerde er aan de bonte boer ben je met hem naar de dieren arts geweest.
Heb je hem een wormkuur gegeven of was er iets anders met de vogel aan de hand


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-04-18 - 21:32:57 send message to paintim

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Die vogel zit al een maand binnen bij 20 gr.C.
Die ga je echt niet naar" buiten gooien" met dit gure weer.
Vr.groeten,
ANTONI


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-04-19 - 09:27:05 send message to J.ten Wolde

Antoni dan ben ik die achtelijke idioot die dat wel doet happy :)
En waar het wel goed gaat
Pinto en Jalise koppel blauwgele ara's zij in de vorstperiode hier gekomen en zijn meteen de voliere ingegaan na dat ze getest zijn hebben ook binnen gezeten.
Veel mensen weten hoe pinto bij hawkeye zat en waar ik een pop bij gekocht heb die aan erwin is gegeven toender tijd
Ik doe dit met al mijn vogels


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-19 - 10:30:28 send message to Karel

Jan, je geeft zelf eigenlijk het antwoord al. Bij Erwin hebben ze ongetwijfeld een top-verzorging gehad, waardoor de vogels heel veel kunnen hebben.
Toch is de overgang groot geweest voor ze en hebben ze, zonder dat je het ziet, iets ingeleverd op hun conditie.

Voor vogels die niet in topconditie zijn, zoals deze bonte boer die ziek geweest is, kan dat "inleveren" op de conditie de druppel zijn, waardoor zo'n vogel het nét niet overleeft.

In zo'n geval kun je een vogel toch beter even binnen houden tot ijsheiligen (begin mei).

Natuurlijk moet iedereen zelf de keuze maken, maar als iemand hier advies vraagt, dan adviseer ik liever het "zekere voor het onzekere".


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2012-04-19 - 10:54:19 send message to eline1987

Aangezien wij erg gehecht zijn aan de vogel nemen we inderdaad geen risico en blijft de vogel tot het weer het toelaat binnen. Het is een handtamme vogel dus ze lijkt het ook wel leuk te vinden hier binnen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-19 - 13:30:37 send message to Ton Koek

quote
Ik doe dit met al mijn vogels

Dat je het zo doet moet je zelf weten, maar om dit als advies te geven op een forum vind ik niet handig. Veel, heel veel vogels overleven zo'n overgang echt niet.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede