Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > happy Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : happy
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-15 - 17:36:59

happy :)happy :)happy :) zo weer een jaartje geen tt ,s want in deze tijd van internet is het niet meer nodig die onnodige stress op de vogels en onnodige verspreiding van ziekte,s .we moeten naar een andere vorm met foto,s bv. wat voor de dieren beter is .
m.v.g eric gennissen


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-15 - 17:43:45

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

word er eigenlijk bij gehouden hoeveel vogels sneuvelen naar de jaarlijkse tt parrade en hoeveel ziek thuis komen en hoeveel er dan nog sneuvel op het hok door verdere verspreiding? lees hier nooit wat over eigenlijk alles word in de puntje,s bij gehouden maar dit is volgens mijn een taboe van de bovenste plank

m.v.g eric


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-01-15 - 19:09:51

@Eric,

Bij uw voliére staan diversen foto's met vogels die kampioen zijn geworden????

Zijn ze die bij uw thuis wezen keuren?

Henk.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-15 - 19:11:58

Toen bestond internet nog niet denk ik. happy :)

Het is niet verplicht om mee te doen hoor Eric.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-01-15 - 19:22:55

Foto's zijn van 2009 en 2010.

Internet datteerd uit de vorige eeuw.

Zoals gezegd is je bent niets verplicht.

Ik heb ook jaren aan tt's meegedaan maar ben er mee gestopt.

Maar elk jaar ben ik er wel enkele dagen om de tt mee op te bouwen en later weer af te breken.

Henk.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-15 - 19:31:32

henk ook ik heb er aan mee gedaan maar gezien wat voor ziekte,s er op de loer liggen en gezien in deze snelle tijd van internet lijk het mijn tijd om eens te gaan zoeken naar een andere vorm van vogels keuren ongeacht de aanloop problemen die er zullen zijn zul je hier toch echt over na moeten denken voor je eigen bestand en bestanden van andere en het grootste voordeel zal voor de vogels zijn niet een week lang in een kist met allerlei mensen voor de tralies nog maar te zwijgen dat er bij zijn die behoorlijk uit de mond kunnen stinken,flits licht enz enz .

ik weet ik schop nu echt tegen schenen maar iemand moet het maar eens zeggen wink ;)


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2012-01-15 - 19:36:14

Dat iemand aan tt meespeel moet in mijn optiek een ieder zelf weten, dat er sneuvelen is zeker waar, maar waar ik me eigen wel aan stoor, en wat ik afgelopen zaterdag weer veelvuldig heb gezien in Apeldoorn, is dat mensen voor de kooien staan zo dicht mogelijk met een fototoestel en langs de kooien wrijven om mevrouw of meneer vogel op zijn voordeligst te proberen te laten zitten en dan die flits erachteraan, of zon beestje in de stress wil schieten op deze manier


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-01-15 - 19:51:15

tja eric, helaas kunnen we dan ook geen vogels meer kopen/verkopen, want het uitvangen, veelvuldig bekijke en vergelijken/ het vervoeren / de aankoopcontrole bij de veearts/ de quarantaine tijd en het verplaatsen veroorzaken net zoveel stress


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-15 - 22:51:49

helemaal mee eens edou het zal ook niet van een leie dakje gaan maar er overnadenken kan mijn inziens geen kwaad dat ik het cru breng is omdat het dan gelezen word en er over nagedacht en gesproken word wat alleen maar bij draag aan het welzijn .dat het in de toekomst toch moelijker gaat worden om een tt te organiseren omdat leden die veertig jaar lid zijn uitdunnen en de jeugd vooral de snelle jeugd het stokje moeten overnemen zal het mijn echt niet verbazen dat iedereen bv. een zelfde foto kast heeft met bepaalde eisen van fotograferen met voor een iedereen zelfde toestel enz enz dit kan met internet en ergens zul je moeten beginnen .al de reden die jij op som is ook stress maar wel moment stress en geen week . m.v.g eric


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-15 - 23:15:03

Ik denk dat je een heel belangrijk aspect dan kwijt zou raken, het sociale. Ik kom om wat vogels te zien, maar zeker net zo belangrijk voor de gezelligheid, om anderen te ontmoeten.

Internet kan in mijn ogen een mooie aanvulling zijn maar nooit vervanger.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-15 - 23:47:54

daar kun je dus avonden voor organiseren met de prijs uitreiking is bij bv. vis clubs heel gewoon .het sosialen is praten met mensen die je al ken ton die zie je niet op de tt maar op de uitreikingsdag avond met een dans feest er achteraan kijk ik probeer echt niet tt af te kraken maar wel de manier waarop het nu gebeurd nog gebeurt wat niet nodig meer is in deze tijd als ondernemer heb ik altijd geleerd dat stilstand achter uitgang is .wat het belangrijkste is dat je een gezonder vogel bestand krijg want de dragers en zieke vogels komen niet meer in contact met topconditie vogels die niets meer over hebben in de weerstand dus ook het eerste zullen gaan .verleden jaar nog een groot gedeelte van het bestand van geert weg door vogels die terug kwamen van een wereld tentoonstelling en elk jaar gebeurt het weer en dat vind ik als vogel lief hebber eigenlijk niet meer kunnen in deze tijd ,vind ook dat bonden hier is over na moeten denken juist voor het behoud van de tt,s in een andere vorm .nu zullen er mensen gaan roepen dat kan niet enz enz maar we zijn ook al op de maan geweest ! en waar een wil is is een weg.

m.v.g eric


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-01-16 - 08:26:18

Eric

Op zich helemaal geen rare gedachte. Maar wat voor ideeën heb je zelf hierover? Foto lijkt me gezien het manipuleren van foto's geen optie. Video is erg afhankelijk van techniek, dus ook moeilijk te realiseren. Keurmeesters langs de volières laten rijden duurt maanden en dat willen we die oude heren toch ook niet aan doen. Verplichte testen op vogels zou mooi zijn dan is het risico minder maar dat vindt men weer veel te duur. Sociale functie tja dat zou je moeten willen behouden, wie kan al die fantastische verhalen van ik heb ze stiekem gevoerd met een wondervoer, de keurmeester is lid van die vereniging en keurt hier bewust minder , en de witte vogel is met Omo gewassen etc missen he.


gr

Henk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-16 - 12:42:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de bonden leiden nu keurmeesters op die zouden ook gezien daar fotograaf keurmeesters rond lopen opleiding kunnen geven aan leden van verenigingen die met een univiseele fotokast elke vogel kunnen fotograferen uit drie hoeken dus drie toestellen die vast zitten zodat het voor een ieder gelijk is elke vereniging maak zijn eigen foto,s bij de kweker op het hok de foto,s worden opgestuurd naar de bond en deze kan daar zelfs met meerdere keurmeesters beoordelen .bij de zang vogels hoef je het alleen maar op te nemen .maar er zullen best nog wel meer ideeen zijn om dit tot uitvoering te krijgen
m.v.g eric


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-01-16 - 13:40:03

Maar dat werkt zeker ook verspreiding van ziektes in de hand: verschillende vogels van meerdere liefhebbers in steeds weer dezelfde kooi fotograferen.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-01-16 - 17:05:28

Als je het aan mij vraagt moeten we de tt gewoon afschaffen, ikzelf vind het gewoon kinderachtig worden dat volwassen mensen zo kikken op mooie kleurtjes en vormen in de vogels om maar een mooie beker te krijgen. Toch snap ik het volledig dat er nog altijd graag mensen vogels opsturen, hoe kan je nou makkelijker vogels verkopen als dat je kampioen bent?
dus ik zou zeggen laat iedereen lekker doen wat hij wil, en vind jezelf dat het niet klopt wat hij doet, ga dan gewoon niet kijken, doe zelf niet me en help ook niet met het opbouwen enz.

Ps. maar ga dan ook niet naar een vogelmarkt wink ;) want daar is volgens mij hetzelfde principe, alleen zie je dan niet de top vogels van de kwekers maar de afdankertjes.

Max


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-16 - 17:59:23

beste mreyder ontsmetten is volgens mijn een kleine moeite het is maar een vierkant kassie.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede