Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose pop wil het nachthok niet in Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2011-12-28 - 12:06:13 send message to frehen

Hallo ik heb ook roses maar het zijn bij mij de slimste vogels de andere gaaien moest ik naar binnen doen de eerste paar keren door ze te vangen.Kan het ook zijn dat de man te dominant is in het binnenhok.Hangt er ook een broedblok in het binnenhok?Als dat het geval is dan zou ik het blok dicht maken en de pop terugplaatsen in het binnenhok en dan kijken of het dan wel goed gaat. groetjes freek.


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-12-28 - 13:32:24 send message to joossie1

hoi frehen
van dominantie merk ik weinig, maar ik ga wel even het broedblok dichtmaken, misschien dat het helpt.gr.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-12-28 - 18:38:47 send message to denegon

hey paul ik denk dat je pruimekoppen een lekkere doiuche nemen als je met die tuinslang aankomt.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-12-28 - 19:03:20 send message to P.Rooth

Hallo Egon

Mijn pruimekopjes hebben een regeninstallatie net als al de andere volieres en hebben geen hekel aan water , MAAR voor de nacht willen ze wel graag droog op stok zitten en de pruimekopjes gaan op 'commando ' van de tuinslang altijd naar binnen zowel overdag als voor de nacht doe dit wel ruim voor het donker wordt zodat al de vogels die nat geworden zijn zich droog kunnen poetsen .
happy :)
Paul


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-12-28 - 22:30:28 send message to henkdelaat

Ik gebruik de tuinslang als er 1 is die niet naar binnen wil.

Ik doe dit al 30 jaar bij al mijn vogels die ik perse binnen wil hebben en nimmer problemen gehad.

Een houten stok met een stuk isolatie.

Als ik zo vogels moest houden dan stopte ik gelijk.

1 of meerdere papegaaien met een probleem,moet je met rust laten want als je er achter gaat jagen,of vangen krijg je gestreste vogels die meestal voor problemen zorgen tijdens het broeden.

Al eerder gezegd geduld moet je hebben.

Henk.


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-12-28 - 23:09:56 send message to _Steven____

Met de houten stok boven de volière schrikken de vogels en vliegen ze naar binnen en zo leren ze dat het nachthok een "veilige" plaats is voor de nacht door te brengen.
Het brengt misschien wel wat stress mee maar je moet dit maar 1 of 2 dagen doen en dan vliegen de vogels zelf wel binnen.
De vogels die ik nu heb zitten schrikken er zelfs niet meer van als ik zo de jongen wil binnen jagen.

Groeten Steven


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-12-29 - 09:29:05 send message to joossie1

heb gisteren weer geprobeerd om de pop naar binnen te jagen, maar ze doet het echt niet. ze vliegt van stok naar stok en als ze dan eindelijk voor het luik zit begint ze weer te schreeuwen en komt de man gelijk naar buiten. het hele ritueel begint dan weer van voren af aan. ik heb dan maar besloten om de pop te vangen en in het nachthok te zetten. hier blijven ze dan maar tot na oud en nieuw en dan ga ik wel weer een nieuwe poging wagen.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2011-12-29 - 10:44:42 send message to Ruben89

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nogmaals!
leg een zitstok door het luik, dan loopt ze er zo doorheen
zie hieronder hoe ik dat heb gedaan bij de jardines. ga de kaketoe niet onnodig vangen



joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-12-29 - 13:18:12 send message to joossie1

sorry ruben
ik ben vergeten te vermelden dat ik dat allang gedaan had nog voordat de nieuwe pop erbij kwam.
gr. joost


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-12-29 - 14:10:36 send message to P.Rooth

Als ik zo vogels moest houden dan stopte ik gelijk.

1 of meerdere papegaaien met een probleem,moet je met rust laten want als je er achter gaat jagen,of vangen krijg je gestreste vogels die meestal voor problemen zorgen tijdens het broeden.

Al eerder gezegd geduld moet je hebben.

Henk.


Dit is Henk ze gedachten en als hij 's morgens dooie vogels vind doordat ze 's nachts verstoord worden door rovers ( o.a. Uilen ) dan heeft hij mogelijk iets minder geduld maar stopt ie gelijk met de hobby .

Snap je reactie maar deels Henk , Ik heb nimmer problemen met vogels die in de stress schieten om reden dat ik ze voorzichtig met water naar binnen leid .
Doe dit nu een 30 jaar en daarvoor had ik dezelfde gedachte om vooral geduld te hebben .
Sluit nieuwe vogels en de stellen waarvan de jongen erg wild zijn bij het uitvliegen een paar dagen in het nachthok op zodat ze weten waar het veilig is het eten en drinken voor handen zijn .

Heb veel vogels verloren door ze zelf uit te laten zoeken waar ze willen zitten in de nacht maar in de openlucht vind ik niet verantwoord .
Gaat in dat geval niet om de waarde van de vogel alhoewel dit enigzins meespeelt maar de veilgheid want niet alle vogels gaan uit eigener beweging naar binnen zoals mijn Pionussen blijven normaal gesproken op de voorste stok zitten , kakarikis gaan onder een afdakje of naar binnen en die laat ik de eigen keuze , kaketoes gaan naar binnen met of zonder de tuinslang mede omdat die bij lange dagen 's morgens de stembanden gaan oppoetsen als een ieder slaapt , pyrhurras naar binnen uit eigener beweging na een tijdje getraind te hebben dat ze voor de nacht binnen moeten zijn .

Als ik Henk je gedachten ging volgen stop je vanzelf omdat de vogels zich te bartsen hebben gevlogen en hoeft er geen meer opgesloten .

Iedere situatie is anders Henk en daar moet een ieder zijn/haar lering uit trekken en indien de volieres geheel overdekt zijn kunnen ze makkelijker buiten blijven mits ze geen overlast bij buren bezorgen en is dat het geval Moet je maatregelen treffen waaronder opsluiten voor de nacht .

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-12-29 - 19:32:04 send message to P.Rooth

Hallo
Heb je wel eens geprobeert om de pop alleen in een voliere te houden zodat ze meer op d'r gemak zal zijn en na een week de man terug plaatsen .
Plaats zelf n.l. geen pop bij een man maar andersom geeft dat gewoonlijk veel minder problemen .

Paul


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-12-29 - 19:53:35 send message to digipeet58

alle nieuwe vogels gaan eerst het nachthok in.
daar staat eten en drinken.
al ze zelf de weg naar buiten vinden,
komen ze ook weer binnen.razz :p
zeker als je alleen binnen voert.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-29 - 19:59:06 send message to dooren

Ik heb altijd een kleine koker van trespa en gaas
80x40x40 cm tussen nachthok en buitenvlucht.

Deze koker sluit ik af naar het buitenhok.

Hierdoor kunnen ze dan eerst wennen aan de doorgang binnenhok en koker.

Hierna als ze dit goed kennen dan mogen ze pas in de buitenvlucht.

Als ik jongen heb dan sluit ik deze koker af en blijven de jongen binnen totdat ze goed kunnen vliegen en eten.
Gert



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede