hallo
ik heb sinds een week een nieuwe rose po bij mijn man gezet en dit gaat perfect. na een week heb ik het luik van de buiten voliere open gezet en vliegen ze allebei buiten. als ik dan gevoerd heb vliegt de man naar binnen maar de pop blijft buiten zitten. deze begint dan naar de man te schreeuwen, maar durft op de een of andere manier niet naar binnen. de man gaat dan weer naar buiten. deze vliegt af en aan naar binnen en naar buiten, maar de po wil echt niet. heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen zonder de pop te vangen en in het nachthok te plaatsen.
bij voorbaat dank
gr. joossie
Ik gebruik de tuinslang als er 1 is die niet naar binnen wil en na 1 soms een paar maal de waterstraal gebruikt willen ze wel naar binnen ook als het gevroren heeft en de slang niet werkt .
de tuinslang manier heb ik ooit 1 x gebruikt bij een brown rosella die nie naar binnen wilde, alleen de volgende morgen lag ze op voliere vloer om niet meer te gaan vliegen, dus zou de waterslang manier uit je hoofd laten, of je moet het interessant vinden om het ook eens uit te proberen
Gek dat je brown er een probleem door gekregen heeft
Ik doe dit al 30 jaar bij al mijn vogels die ik perse binnen wil hebben en nimmer problemen gehad ook niet bij "tere" soorten zet uiteraard niet de volle straal op een vogel maar wel zo dat ze nat worden en daar hebben ze toch een hekel aan zo voor de nacht .
Heb ook Rose's die eerst niet naar binnen wilden maar in no time eraan gewend dat voor afsluiten de slang gepakt wordt vanzelf naar binnen gaan op een enkele na die nog wel eens wil uitdagen en dan is een snitter water voldoende
hallo p rooth en mijn kakatoes. water heb ik al geprobeerd maar helpt echt niet, en laat ruben zich maar bezig houden met het schoonspuiten van zijn straatje want aan zulke domme antwoorden heb ik niets en zit niemand op te wachten.
gr. joost
Is je binnenhok verlicht? Mischien kun je anders verlichting ophangen zodat het binnen net wat langer licht is als buiten. Vaak zoeken ze het licht dan wel op.
mijn binnenhok heeft een nachtlampje branden maar ook dat heeft geen invloed.
heb nu een bakje voer in de opening gezet.
de man zat vannacht trouwens ook buiten, wat hij normaal gesproken nooit doet.